גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות מתורגמות

מות דמויות והמשחק שלך


8/03/08
מות דמויות והמשחק שלך
דירוג מאמר
צפיות: 7522

אתה מריץ את ההרפתקה שלך, והכל הולך טוב. או לפחות הלך טוב, עד שאחת הדמויות של השחקנים מתה. אז מה עכשיו? האם אתה ממשיך את ההרפתקה או מסיים אותה? אם אתה בוחר להמשיך את ההרפתקה למרות המכשול הזה, הנה כמה הצעות:

 


1.      האם יש דרך חלופית?

 

שאל את עצמך אם אתה באמת רוצה שהדמות תמות. אם לא, הנה מספר דרכים חלופיות:

 

         א.         בצורת רוח

 

הדמות יכולה למות, אך היא יכולה להישאר במצב של רוח רפאים, או בחזקתו של היצור התבוני הקרוב ביותר (כך הם יכולים לדבר). להחזיר את הדמות לחיים יכולה להיות ההרפתקה הבאה של שאר חברי הקבוצה (או לפחות משהו משעשע אם הדמות חזרה בצורה של כלב, ציפור, או גירית מדברת...) גם אם האופציה הזו מתאימה יותר במערכת פנטסיה, היא תוכל להתאים גם במערכות בעלות תפאורה מודרנית.

 

          ב.         קנס

 

הדמות שורדת, אך מקבלת קנס כל-שהוא. לדוגמא, במערכת 'מרוצללים,' השחקן יוכל לבחור לשלם נקודות תכונה כדי להחזיר את דמותו לחיים. אפשר ליישם מערכת דומה, בה הדמות תאבד רמות, נקודות ניסיון, יכולות או חפצים, ובתמורה תושב לחיים.

 

          ג.          שינוי הגורל

 

לחלופין, ניתן לשנות את גורלה של הדמות. במקום להניח לדמות להיהרג, אתה יכול לדון אותה לגורל גרוע יותר (לכאורה) לבחירתך, וכך הדמות מצליחה לרמות את המוות.

תשתדל להימנע מלהחיות את הדמות לעיתים קרובות מדי בדרך זו, אחרת השחקנים יהפכו שאננים. אם הם יודעים שאתה תמנע מדמותם למות בדרך זו או אחרת, הם יתחילו להיות פחות ופחות זהירים, ולנקוט בפעולות מסוכנות. אם כי זה לא תמיד דבר רע כל כך...

 

      

2.   מהי רמת הקבוצה?

 

אם השחקן נאלץ להכין דמות חדשה, זכור להתחשב בדרגות של שאר חברי הקבוצה.

 

         א.         הרמות הנמוכות

 

בהרפתקאות לרמת נמוכות, זה לא כל כך קשה לשלב דמות ברמה אחת. שאר הדמויות הם גם גן ברמות הנמוכות, והם לא השיגו הרבה חפצים, קשרים, יכולות, וכו'. אם הדמות כתוצאה ממזל רע, או שהקבוצה מתחילה להתקרב לרמות הבינוניות, שקול להעניק לדמות החדשה מתנה קטנה- אולי רמה נוספת, קצת נקודות בניה, או חפץ מיוחד (לדוגמא, חרב +1 שהייתה שייכת לאביה של הדמות, או לחלופין קשרים שימושיים.) 'מתנה' זו יכולה לשמש גם בתור בסיס העלילה בחלק הבא של ההרפתקה שלך.

 

 

          ב.         הרמות הבינוניות

 

ברמות הבינוניות, אתה חייב לאזן בין יצירת דמות שימושית, בלי "להעניש" את שאר חברי הקבוצה. איך עושים את זה? הרבה מערכות מאפשרות התקדמות מהירה של דמויות ברמות הנמוכות, ובהדרגה מעלות את רמת הקושי שצריך לעבור כדי להתקדם ברמות הגבוהות יותר.

 

אם לשאר השחקנים לא אכפת לשחק בהרפתקה שתתאים לשמירת בריאותה של הדמות החלשה (לדוגמא, לרדוף אחרי אורקים במקום ענקי גבעות) אז דמות ברמה התחלתית תהיה האופציה הטובה ביותר. אם זה לא עובד, תן לדמות להתחיל ברמה הממוצעת של הקבוצה או קצת פחות מזה. בשביל מערכות שאין להם רמות אפשר לנקוט בצעדים הבאים:

 

o     תן לשחקן להשתמש בכל נקודות הניסיון של הדמות שעדיין לא התבזבזו.

o     תן לשחקן תוספת נקודות

o     תן להם נקודות ניסיון לפי מספר המפגשים שבהם הם נכחו לפני מות הדמות שלהם

o     הענק כמות של נקודות ניסיון שמבוססת על כמות הנקודות ששאר חברי הקבוצה בזבזו או הרוויחו.

 

אפשרות נוספת היא ליישם שיטה של נקודות שחקן, שבה השחקנים מרוויחים נקודות לפי ההנאה שהם תורמים למפגשים (קונים פיצה, כותבים יומן לדמות שלהם, מביאים\עוזרים לשחקנים חדשים, וכו'). נקודות אלו יכולות להיסחר בתמורה לנקודות ניסיון (לפי שיעור שנקבע והוסבר מראש) במקרים של בניית דמות חדשה. ככל שהדמות תתרום יותר להרפתקה, כך היא תקבל יותר נקודות שחקן. אם כמות הנקודות מתחילה להיות מופרזת, אפשר לשנות את השיעור בו הם ניתנות (אל תשכח להזהיר את השחקנים מראש) או פשוט להגביל את מספר הנקודות שיכולות להיות לשחקן.

 

          ג.          הרמות הגבוהות

 

מוות של דמות ברמה גבוהה או בהרפתקה לטווח ארוך, יכולה להוות בעיה רצינית למנחה. התייעצות עם חברי הקבוצה תוכל להועיל, ואפשר פשוט לסכם תנאים מראש כדי למנוע מריבות בשלב מאוחר יותר.

 

רוב העצות שניתנו בנוגע לרמות הבינוניות יכולות להתאים גם לרמות הגבוהות:

 

o     דמות ברמה נמוכה תוכל לשמש כשוליה של חברי הקבוצה, כך שהיא תישאר מאחור- חשופה לפחות סכנות משאחר חברי הקבוצה

o     שיטת 'הרמה הממוצעת' תוכל להשתנות למשהו קרוב יותר לשתיים או שלוש רמות מתחת לשאר חברי הקבוצה

o     החפץ המיוחד שאפשר לתת, יכול להפוך ללחש הגנה שמחזיק עד שהדמות מדביקה את שאר חברי הקבוצה

 

בנוסף לנאמר לעיל, שקול את שיטת ההתקדמות המואצת. המדריך לשליט המבוך מציע שיטה אלטרנטיבית, שמעניקה תוסף של 20% מכלל נקודות הניסיון שהדמות הרוויחה, בדומה לבונוס של 10% שדמות עם תכונות גבוהות מהממוצע מקבלת. שיטה זו נותנת לדמות הזדמנות להדביק את שאר חברי הקבוצה מבלי להעניש אותם (או למנוע מהם הזדמנויות לרול פליי).

 

אם בהזדמנויות עסקינן, ניתן גם להריץ הרפתקה נוספת בין הפגישות (באי-מייל או בטלפון אם צריך) שבהם תוכל הדמות החלשה להרוויח נקודות ניסיון בלי שאר חברי הקבוצה. הרפתקה זו תוכל לשרת מטרה כפולה, בכך שהיא תוכל להוות את ההיסטוריה של הדמות החדשה.

 

          ד.         זה לא משנה...

 

חלק מהמנחים פשוט יכריחו את השחקן להתחיל את דמות ברמה הראשונה במקרה והדמות הראשונה מתה, בלי להתחשב בחוזקם של שאר חברי הקבוצה. דרך זו מקובלת במשחקי צ'אט, שבהם ניתן למצוא הרבה שחקנים ברמות שונות.

במשחקי פנים לעומת-זאת יש לרוב בסיס שחקנים יציב, ואני מרגישה שהמנחה צריך להתחשב, פן יפגע בשחקן המסכן. שחקנים טובים קשה למצוא בכל חור, בייחוד אם אתה מריץ משהו יותר אקזוטי משיטת ק20 או מו"ד. מצד שני, אל תרגיש שאתה חייב להקריב את איזון המשחק רק כדי לגרום לשחקן אחד לשמוח.

 


3.   אולי פשוט אפשר להפסיק

 

בסופו של דבר כל דבר טוב מגיע לסופו. לפעמים יהיה הכי טוב לסיים את ההרפתקה. הנה הסיבות העיקריות שבגללם הייתי מסיימת הרפתקה:

 

         א.         מוות המוני

 

אם אתה הורג את כל הקבוצה, או את הדמות המקורית האחרונה (שהוכנה בסבב הראשון של הכנת הדמויות), אתה אולי תרצה לשקול אפשרות של שיוני כל שהוא, בין אם זה בהרפתקה, ברקע, מנחה, או אפילו שיטת משחק.

 

לדוגמא, במהלך הרפתקה של מרוצללים כל הקבוצה (כולל הדמות הראשונית שלי) נפצעה ונהרגה. לאחר מכן חברי הקבוצה ערכו הצבעה והחליטו לקחת את העלילה בכיוון חדש. אנחנו עכשיו באמצע ההרפתקה השלישית.

 

          ב.         חוסר מעורבות של השחקנים

 

אם לדמויות יש קשר מועט להרפתקה, השחקנים עלולים להרגיש שאין להם חלק בה. שחקנים לא מעורבים מהר מאד יהפכו לשחקנים לא מרוצים ומעוצבנים. בנקודה הזו, כדאי לחשוב על להתחיל עלילה חדשה, במיוחד אם אתה לא יכול לחשוב על דרך לערב את השחקנים במידה רבה יותר.

 

          ג.          בקשת השחקנים

 

אם רוב השחקנים החליטו שהגיע הזמן למשהו חדש, זה לא תמיד רעיון רע לתת להם את מה שהם רוצים. מנחה צריך להיות גמיש כלפי שחקניו, ולהשתדל ולהיענות לצורכיהם.

 


4.      תזמון זה הכל

 

שחקנים לא תמיד נהרגים ממש לפני סוף המפגש. כדי להימנע מבזבוז זמן פגישה יקר על בניית דמות חדשה או השארת השחקן מחוץ לתמונה, עודד את השחקנים להביא לך דמות רזרבית בין המפגשים, לשימוש במקרים כאלה. שמור עותק של הדפים כדי שתוכל לתת להם את דפי הדמות בקלות.

 

אתה יכול גם לאפשר להם לשחק את אחד (או יותר) מהדב"שים הפחותים שלך עד סוף המפגש, מה שיאפשר לך להתפנות לדברים אחרים. (חוק חשוב ביותר בעניין זה- אם אתה לא מעוניין ששחקן יידע את הפרטים של הדב"ש, אל תיתן לו לשחק אותה.)

 

5.      שחקנים רצחניים

 

מערכות מסוימות נותנות לדמויות מרושעות להרוג את שאר חברי הקבוצה. אם זה משהו שאתה לא רוצה לעודד, צור קנסות שינתנו לדמויות בתוך המשחק, ולשחקנים מחוצה לו, במידה וזה קורה.

 

לדוגמא, ב Vampire the Masquerade המנחה עשוי להכריז שדמות שהרגה דמות אחרת תהיה מקוללת למוות, והדמות הפגועה מקבלת חלק או את כל נקודות הניסיון של התוקף.

 

אם זה לא מדאיג אותך, אל תעשה כלום, אבל תזכור שלתת להריגת דמויות אחרות לקרות באין מפריע יכול להוביל להריסת ההרפתקה. הריגת דמויות יכולה לגרום (או אפילו להיות הגורם) של מריבות בין שחקנים מחוץ למשחק, ולכן כדאי לעקוב אחרי זה בעיון.

  


6.      דברים שצריך להימנע מהם

 

יש שתי מקרים שחשוב להימנע מהם:

 

         א.         אם שחקן מעוניין לגרום לאח\מאהב\כל אחד אחר שקשור לדמות המתה שלהם, לנקום את מות הדמות, פשוט תגיד לא. יש פיתוי גדול מדי שהדמות החדשה תדע על הדמות הקודמת של השחקן. בנוסף, השחקן עשוי לתרכז על נקימת מותה של הדמות הישנה יותר מאשר להצטרף לקבוצה הקיימת.

 

          ב.         דמות גרסא 2.0 היא אותה הדמות הישנה, או בעלת שינויים קלים. זה נהיה משעמם אחרי כמה פעמים. עודד את השחקנים לשחק משהו חדש, במיוחד אם הקבוצה זקוקה לסוג מסוים של דמות. 

 

 

* * *

 

 

לסיכום, מוות של דמות זה לא בהכרח סוף ההרפתקה. במקום, התייחס לזה כאל שינוי. ושינוי זה לא תמיד דבר רע אם יודעים איך להתמודד איתו.

 
 תורגם על ידי אלעד, Monk

            כל הזכויות שמורות ל- Kate Manchester מאמר אורח בRoleplayingTips.com

 

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
תוכן דירוג תאריך שם
 
great article! ‏08/‏03/‏2008 DarkKnight
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות
 
  תגובות  
  wonderful! but
DarkKnight   - ‏09/‏03/‏2008 07:47 
1.
  לא תמיד...
Monk   - ‏09/‏03/‏2008 09:07 
2.
  with the picture it look cooler
DarkKnight   - ‏12/‏03/‏2008 21:23 
3.
  שקול אלמנט נוסף
Prox_M   - ‏19/‏03/‏2008 19:10 
4.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות