גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות מתורגמות

פריצה מהכלא: חלק 1: עיצוב הכלא (המשך)


22/03/08

דירוג מאמר
צפיות: 7472

תחזוקה

  • האם הכלא הוא פרטי או מנוהל על ידי המדינה?
  • מה מממן את הכלא כיום?
  • היום יקר לתחזק את הכלא?
    • צוות עובדים
    • תיקונים
    • שידרוגים
    • מזון, מים, ביגוד
    • אספקה ושירותים לאסירים
  • האם הכספים מספיקים, לא מספיקים או יותר מידי?
  • תקציב – מה ההנהלה יכולה להרשות לעצמה ואיך היא מבזבזת את התקציב? כלומר מנעולים כנגד מזון וכו'
  • האם נשכר צוות לתחזק, או שכולם השתחררו מהתחייבות?

תנועה

  • האם ביקורי אורחים מותרים?
  • האם תחזוקות ופעולות דורשות תנועה תכופה עם העולם החיצון?
  • האם הצוות חיי באזור או שהם מתחלפים במשמרות?
  • איזה גישה יש למקום? (אדמה, אוויר ומים)
  • לאן רכבים וחיות רכיבה הולכים?

הגנות

  • מה שומר על האסירים בפנים?
  • מה שומר על העולם בחוץ? (כלומר, בכדי שבעלי ברית לא יכולים לשחרר את האסירים לחופשי)
  • האם המתקן צריך ליהיות אחראי על מצבים או תנאים מיוחדים? (כלומר, כוחות על, קסם, אוכלוסיה עויינת עם לפידים וקלשונים, טכנולוגיה גבוהה, יכולות זרולת)
  • האם יש שכבות רבות של הגנה או רק שכבה אחת של הבטחה מאוד אמינה?
  • איך הצוות מגן על עצמו מאסירים?
  • איך הצוות מטפל במהומות והתקוממויות?

3. 39 רעיונות לבתי סוהר 

  1. על אי מבודד איפה שיצורים מוזרים ומסוכנים מתגוררים.
  2. על אי קטן וסלעי  כמה מאות אלפי קילומטרים במפרץ או נהר.
  3. בית משוגעים לשעבר שהוא מבנה גדול, מרובע עשוי אבן ומבלי חלונות.
  4. במימד כיס עם חשכה נצחית והתפרצויות חזקות של רוחות.
  5. בגיהנום או בתהום.
  6. האסירים נאלצים להכנס למבוך קטלני, והכניסה נחסמת מאחוריהם.
  7. במנזר איפה שנזירים משתמשים בקסם קדוש בכדי למנוע בריחה בזמן שמנסים לשקם את האסירים.
  8. באמצע מדבר חם איפה שנאמר שיש סופת חולות אגדית שתופסת מטיילים וטוחנת לאבק.
  9. במערת קרח מורכבת אשר מנהולת על ידי ענקי כפור.
  10. על ספינה שמשתמשת באסירים לעבודה ופשיטות.
  11. כלא הממוקם על מתקן קידוח נטוש באמצע הים.
  12. כלא שהוא מגדל קסם לשעבר של קוסם רב עצמה. הפתעות לא נעימות עדיין מתגלות על ידי אסירים וצוות.
  13. המנהלה השטלתה ותיקנה מבצר ישן והרוס והפכה אותו למחנה עבודה.
  14. הכלא זה מבנה הבנוי בתוך חור נייד.
  15. מערכת מערות מול הים. אסירים מוחזקים במערות במהלך השפל. בגאות הכניסה מתכנסה במים ומי יודע כמה מהחדרים מוצפים, או איזה יצורים באים לצוד אחרי טרף קל?
  16. בית עץ. העץ התנקה מעץ גדול והכלא נבנה בתוכו. "בית העץ"  גבוה במידה מספקת בכדי להרתיע מקפיצה – במיוחד משום שהאזור המקיף את העץ נשמר על ידי יתדים.
  17. בית הסוהר ממוקם על אי עם זרם מגמה. חום עז וגזים רעילים שומרים על האסירים חלשים, דורשים פחות, אם בכלל, שמירה. כמובן, יש את אלמנט האש הזה ממש מחוץ לדלת...
  18. כלא רפואי. אין צורך בשומרים חמושים אחרי שהאסירים מעובדים. השימוש בסם משתק שומר עליהם איפה שהם צריכים ליהיות. האסירים יכולים ליהיות מודעים מבחינה שכלית או מסוממים תלוי ברצון של השובים.
  19. בית הכלא זה מכרה. אבל, האסירים חופרים יותר מידי עמוק ומשחררים יצור ממתחת. בעוד היצור פורץ החוצה ומנסה להגיח, האסירים חייבים לצאת מדרכו ולעקוב אחריו בעוד הוא פורץ דרך אמצעי הנגד-בריחה. אם לד"שים יש מצפון, הם חייבים לנסות להרוג את היצר ברגע האחרון בנקודה שבה הוא חלש ביות ולפני שהוא משוחרר על העולם החיצון.
  20. אסירים ממספר שושלות סיניות נאלצו לבנות את החומה הגדולה.
  21. בית כלא תרבותי. שבויי מלחמה מוגבלים בגלל כבודם לשרות של שנה ויום. האסירים יוצרים את כל האזור שרות של הקהילה. ראה את הAiel (גזע) בסדרת גלגל הזמן (Wheel of Time Series) של רוברט ג'ורדן.
  22. גלות מחוץ לחומות הפנימיות של הקהילה המתורבתת או מאולפת. אתה תורשה לחזור פנימה בסוף העונש, אם תשרוד.
  23. מתחת למים. משנים את צורת האסירים לנושמי מים. הם לא יכולים לברוח אם הם לא יכולים לנשום אוויר. הם תופסים מזון לאזרחים למעלה. העונש מקבל את הצורה של דייג בכפיה באזורים שיש בהם כרישים או סכנות אחרות מתחת למים.
  24. מתחת למים. במקום שישנו אותם לנושמי מים, האסירים מוצבים במבנה עם חמצן, כמו למשל בועת אוויר הנוצרה בכוח קסם או צוללת ישנה.
  25. בחזית המלחמה, בקושי חמושים. כל אסיר שלא נוטש את העמדה ולא מת משוחרר אחרי הקרב. "אש ידידותית" יכולה ליהיות מסוכנת באותה מידה. "בסופו של דבר, הם רק אסירים."
  26. אסירים הופכים לחיילים בתחרויות גלדיאטורים.
  27. במפעל ליצור סמים. כמובן אתה יכול לברוח, אבל אתה תגלה שהיית בדיאטה יציבה של החומר וההתמכרות שלך מושכת אותה בחזרה איפה שאתה יכול לקבל את המנה שלך. תוסיף את זה כהיבט סודי של כל רעיון נוסף כאן להוספת דרמה לד"שים, בעוד הם נלחמים בכדי לעצור בעד הד"ש היחיד שלא הצליח בהצלה שלו ונאלץ לחזור לכלא שהם הרגע בקושי ברחו ממנו.
  28. מכרה זהב. כל כך קרוב לעושר ועדיין כל כך רחוק.
  29. בסטרטוספירה. מסופקת לאסירים אמצעי לתעופה מוקצבת בזמן. אתה יכול לנסות לברוח אבל אתה לא יכול להספיק לשום מקום אחר לפני שהכוח לעוף אוזל.
  30. בתכנת חלל הנעולה במסלול לוויני, בלי שום אמצעי לכוח הנעה. הספקה מגודלת, לא מובאת. אין שום שמירה, ושום סוהרים, רק האחיזה הקרה של הפיזיקה והחלל. אם מספיק מהאסירים מתים, וכך מצטמצמים הצרכים לתמיכה בחיים, ומספיק מהאסירים הנותרים משתפים פעולה, יש את הסיכוי להקים מחדש את מערכת הכוח בכדי ליצור מהירות בריחה ולחזור הביתה. לפחות אחד מהאסירים לא משתף פעולה או שש לקרב והוא היחיד עם חתיכת המידע המסויימת הדרושה. או כן, תקרא לזה מסלול מקולקל ואתה בקלות יכול ליצור מגבלת זמן להוספת לחץ.
  31. בית הכלא דורש שהאסירים יעבדו יום יומית בכדי להרוויח את ההישרדות שלהם (אולי בכדי ליצור את החשמל הדרוש לתמיכה בחייהם). דרישת העבודה נמדדה בזהירות בכדי שיהיה רק ממש קצת ממה שאפשרי בהתחשב בכמות האסירים. אם התנאים לא נענו אחד האסירים נהרג באקראי. אם אסיר מת מתשישות, נרצח או ממחסור בתמיכת חיים, אז האסירים הנותרים יכולים לבקש הבאת אסיר נוסף. אסיר אז משודרג מרמת בטיחות נמוכה יותר. זה אומר שכל סימן של חולשה יכול לגרום לאסירים לפנות נגדך בכדי שהם יוכלו להשיג מישהו אחר שימשוך את משקלם. מצד שני, לעבוד יותר מידי קשה ולפגוש את הדרישות מהר מידי רק מגדיל את דרישות העבודה.
  32. כלא של השכל. צוות  סוקר את הזכרונות המורדים/גנובים בצורה קסומה של כל אסיר, בוחר מספר כלשהו של בחירות חיים סוטות מהטוב (מוקדם יותר – טוב יותר) שהאסיר עשה, ויוצר מחדש את החוויה באמצעות קליטה עצבית/קסומה.  זיכרון לטווח ארוך יותר מהחוויה מבוטל, אבל זיכרון לטווח ארוך נשאר פעיל. האסיר חווה מחדש חוויה שוב ושוב מחדש, אבל למרות שהוא לא יכול לזכור אותה, הוא לומד באופן אינטואיטיבי לגבי החוויה. המטרה היא שינוי בנטייה או באופי. האסיר לא יכול לעבור לחוויה אחרת או להשלים את הכליאה עד שהוא מבצע החלטות טובות (לפי המעריכים). יכול לשמש בכדי לתת לד"שים להשתתף מחדש בקרב מקולקל נוראית/חוויה אחרת כחוויה לימודית.
  33. הכלא 20 קילומטר במורד הנהר מעיר, ומוקף בביצה או ג'ונגל קטלניים. האסירים נהגו לפרוק ספינות ולהטעין מחדש סחורה למשלוח סופי לעיר ומעבר. סיבות אפשריות לכך יכולות ליהיות בכדי לשמור על כופרים הרחק מהעיר, או בכדי לשמור על זרים לא נקיים מיצירת קשר עם עירוניים נקיים דתית.
  34. על הר באמצע ערוץ. הגשר להר יכול להתרחב רק באמצעות האנשים שגרים בשדות ליד הערוץ. אדמת הארוץ, כמובן, שורצת מפלצות או נחשים, או שזה ערוץ נחל ומלא בדגים אוכלי בשר.
  35. נגזר ליהיות שומר בבית כלא. לעבירות קלות אנשים נגזרים לשרת בבית כלא קולני. הם מצוידים טוב מספיק, אבל זוכים לראות ממקור ראשון את העונש לפשע חמור יותר.
  36. כלא חסר טעם. באמצעות תוכנית "חינוך מחדש" ממשלתית מוטעת, אסירים קשיחים נחשפים ללא הפסקה לתמונות, מוזיקה ובידור... המכוונים לילדים בגן. לכל החביתיות יש סמיילי מצוייר עליהן באמצעות ביצים וקותלי חזיר. הסרבלים כולם וורודים ומצויצים, והאסירים הטובים והקטנים מקבלים תחתונים עם הדמויות האהובות שלהם מסרטים מצוירים. כל הסרטים בדירוג "לילדים", ו והערוצים מראים 24 שעות של תוכניות כמו טלטביס וכו'. השומרים לבושים כמו דמויות מרחוב הסומסום, מה שהופך את זה לסצנה מאוד מוזרה אם הם צריכים לפרק אסיר לידי כניעה. לפחות אסיר אחד, גבוה, חזק וקודר מאוד אוהב את זה וצועק על כולם "שתקו, אנחנו הולכים לארץ ה!@#$% של העמדת פנים"
  37. דוגמית לניסוי בכפיה של ניסוי קסום/רפואי. גזר הדין מוגבל בזמן, אבל ההשפעה עלולה ליהיות לטווח רחוק. חלק יכולות ליהיות מועילות, אבל אחרות ממש לא.
  38. צדק של הנפגע. הקורבן של הפשע של הפושע  חופשי בזמנו החופשי לבוא וללחוץ על כפתור הגורם לכאב אצל הפושע. הפושע חופשי רק כאשר הקורבן שבע רצון שהפושע סבל מספיק.
  39. הקהילה בנויה על מעמדות מרובים, ענישה על פשע היא הורדה בדרגה, מוגבל זמנית או לא. חברים ומשפחה לא יראו אותך יותר בגלל שאי אפשר לגעת בך. אותו שטח, אותה עיר, עולמות שונים לגמרי.
המשך בכתבה הבאה
אם יש לכם טיפים ועצות (בכל נושא) ניתן לשלוח אליי

(את כל הטיפים שמתקבלים אני מפרסם ומעביר הלאה)

כל הזכויות שמורות ל- Johnn Four מנהל האתר RoleplayingTips.com

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
תוכן דירוג תאריך שם
 
‏23/‏03/‏2008 DarkKnight
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות