גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות מתורגמות

פריצה מהכלא חלק 3: הדבשים זה הכל


10/05/08

דירוג מאמר
צפיות: 7482

היבט אחד שלעיתים קרובות מתעלמים ממנו במערכות משחקי תפקידים בכלא הוא הדב"שים. כמו ברוב ההרפתקאות, דב"שים הם איפה שמ"ת הטוב ביותר נמצא, בין אם אלה יריבים להביס בקרב, בני ברית לקבל באמצעות דיפלומטיה, או כלי משחק לתפעל בכדי להשיג מטרות קבוצה.

בהמשך יש רשימה קצרה של דב"שי כלא טיפוסיים, אשר התקבלה מצפייה ביותר מידי טלוויזיה וסרטים. J כל סוג של דב"ש מגיע עם מספר הצעות לעוגני עלילה. אם יש לך הצאות נוספות, תרגישו חופשיים לשלוח כדי שיכללו בגליון מאוחר יותר.

1.     הסוהר

לא איכפת לי מה אתה חייב לעשות מפקד, אבל תקח את המצב לידיים – ותגרום לאסירים להכנס בחזרה לתאים!"

 הסוהר הוא הבוס של הכלא. הוא המנהל הראשי, הוא קובע את המדיניות, והוא מאשר את כל ההחלטות או מסמיך החלטות איך שהוא רואה למתאים. הוא גם  מחלק עונשים וקידומים לאסירים במקרים מיוחדים ולצוות.

בעקבות עמדת הסמכות והכוח שלו, הסוהר יכול ליהיות דב"ש נבל מעולה. רוב האזרחים, והרבה פעמים רוב השלטונות האזוריים, מעדיפים בתי כלא שיהיו רחוק מהעין, רחוק מהלב. זה מעניק לסוהרים חופש גדול לנהל את הממלכה הקטנה שלהם עם מספיק משרתים וכוח עבודה.

עוגני עלילה

  • הסוהר מנהל את הכלא כמו מחנה עבודה, מוכר סחורה ושירותים המיוצרים בשוק הפתוח, אפור ושחור, ולוקח מן הרווחים. אולם, חבר צוות בכיר גילה את הסוד של הסוהר ורוצה להצטרף לאקשן או שהוא יסגיר את הסוהר.
  • הסוהר משתמש בסוהרים לניסויים מזויעים למטרה נפשעת. אולי הוא מנסה לייצר חיילי על או סטייה קסומה ונשלטת. אסירים שעברו מוטציה הופכים לאוייבים לשחקנים להלחם בהם בעוד הקבוצה מנסה לנהל חקירה, מנסה לברוח או נתקלת בתוכנית של הסוהר מבחוץ.
  • הסוהר נלחם במלחמה אבודה נגד עובדי צוות בכירים ומושחטים שמנצלים אסירים לרווח אישי. הוא מאמין בצדק, הזדמנות שניה ושיקום, אבל הצוות שלו כל כך מדכא שאין אסירים שיש להם רצון להקשיב ולשנות את דרכם.
  • הסוהר, השומר והאסיר במרכז משולש אהבה קטלני, וחפים מפשע נפגעים בעוד הם עומדים בדרכם של מלחמת האוהבים.
  • מאמן אסירים להפוך לכוח תקיפה קטלני, ויש לו תוכניות להפיכה או לגילוף ממלכה משלו.

2.     המושל

"זוהי שנת הבחירות, ואני לא רוצה בעיות ממך או מאנשיך, אתה שומע? השוחד ההוא כבר כמעט גרם שיעשו עלינו לינץ'. תודה לאל שלבוחרים יש זכרון קצר."

לרוב בתי הכלא יש סוג כלשהו של מנהל פוליטי או מוסדי.  זה יכול לקבל צורה של מינוי פוליטי, עמדה שעוברת בירושה, או מועבר על ידי סמכות שיפוטית או אזור גאוגרפי. למנהל הזה נקרא בחיבה המושל, אבל זוהי יכולה ליהיות מועצה, מלך, נשיא, ביורוקרט וכו'.

תפקידים קלאסיים בסיפורים היו: ביטול עונשי מוות, התערבות כאשר המצב מאבד שליטה, ולהכנס למזימות ביחד עם הסוהר. האחרון בשל למשחקי תפקידים, בעוד שהמושל יכול ליהיות הבוס של הנבל- הכוח האמיתי שמתגלה בעוד שכבות של עלילת הבצל מתקלפות.

עוגני עלילה:

  • המראה של הכלא מקבל תשומת לב מהעיתונות, מאלץ את המושל המעוצבן להתערב, אולי שוכר את השחקנים לחקור או "להרגיע את הרוחות".
  • מושל חדש נבחר, הופך את ההנהלה המושחטת של הכלא לתוהו בעוד הם מנסים להסתיר את עקבותיהם ולהקים מחסומים פוליטיים. השחקנים יכולים ליהיות השעירים לעזאזל האידיאליים שיופללו על ידי המנהלה, או אולי הם מובאים על ידי הממשלה בכדי לגלות מי הוא המנהיג ולאסוף מספיק מידע בכדי להשיג הרשעה.
  • המושל נמצא בלחץ, סחיטה, או איומי מוות מצד אירגון מרושע כדי שיסתכל לכיוון השני בעוד פשע מתבצע בבית הכלא. אולי האוייבים של הנבל נרצחים, או אולי שוק שחור מותקן בכלא.

3.     השומרים

"אוקיי חלאה, ידיים למעלה נגד הקיר, רגליים נפרד! אל תגרום בעייות ולא יהיו לך כאלה. רק עוד בדיקת תא חברותית. עכשיו שתוק ואל תזוז."

השומרים מייצגים כוח משמעותי בכלא. בתאוריה, הם היחדים שמורשים להחזיק בנשק ושיריון, והאימונים שלהם מאפשרים להם לעבוד כקבוצה, מה שנותן להם יתרון למרות שהם במיעוט.

השומרים יפעלו בהירארכיה:

  • מנהיג (המפקד של השומרים)
  • סגנים (מנהיגי פלוגות, מנהיגי יחידות, קצינים)
  • שומרים
  • צוות תמיכה (פיקוח, מעבדה לזיהוי פלילי, רפואי, תפקידים מתמחים)

צוות השמירה לא נוטה ליהיות גדול, אבל אם יש כוח גדול, אז מדרגות הנהגה נוספות יהיו דרושות.

תפקידים:

  • שומרים סימפטיים. לשומר יש מקום רך לדמויות או לצד שלהם בוויכוח. לפני שהמשחק מתחיל, תחליט עד כמה רחוק הוא יכופף חוקים, ואם הוא יעניק טובות קטנות או גדולות. כחלק מהמשחקיות, השומר הוא הרבה פעמים חתיכה מפאזל הבריחה.
  • שומר רע לב. שומר רע יוצר נבל שולי טוב, או מציב אתגרים מעכבים לדמויות. או שהשומר שונא במיוחד את הד"שים, או שהוא שונא את כולם בצורה שווה.
    • עומד במשמר, חשדות עולות במהירות
    • נטייה ליהיות במקום הנכון ובזמן הנכון בכדי לתפוס את הדמויות שוברות חוקים.
    • מעניש את הד"שים בצורה לא ישירה על ידי תקיפת מה שהם מעריכים – חברים, כלים, מערכות יחסים, יתרונות, מוניטין, גישה למקומות, הטבות וכו'.
  • שומר עצל. שומר עצל יכול ליהיות יתרון או עיכוב לשחקנים. מר. עצל יכול לא ליהיות נוקשה עם החוקים, נעילת הדברים, או ליהיות דרוך. אולם, הוא יכול לאכזב את הדמויות, לא לטרוח לקיים את הצד שלו בעיסקאות, או ליהיות איפשה שהוא אמור ליהיות. שה"ם נבון יתן לשחקנים מוטיבציה ליהיות חייבים לסמוך על השומר העצלן, ליצור את המתח והאתגר המוסף.
  • שומר פחדן. אדם זה מפחד מהאסירים, משומרים אחרים, או משניהם. לחילופין, השומר מפחד מאדם או תנאי ספציפי. ד"שים חכמים יכולים לגלות את הטבע של הפחד וליצור ברית עם השומר לשמירה הדדית או רווח, או ליהיות אכזריים ולנצל את הפחד לתועלת אישית. יש לציין שדב"שים מפוחדים יכולים ליהיות לא צפויים, ולפעמים יראו אומץ מפתיע כאשר לחוצים אל הקיר, מה שהופך אותם לגורמי משחק מעניינים.
  • שומר מיוחד. תיהיה יצירתי ותחפש דרכים ליצור שומרים או יחידות שמירה מיוחדות או לא שיגרתיות. שומר יכול ליהיות מפלצת, חייזר, מנהיג כת, או רובוט. יכול ליהיות שיש להם קוחות מיוחדים לטפוס את הדמויות בהפתעה, ליהיות חלק מאתגר, או להציע אפשרות בריחה.
    • כוח של כלבים אינטילגנטיים במיוחד
    • שומר עם כוחות מיוחדים או טלפטיה
    • שומרים עם חפצי קסם או ציוד מיוחד
    • שומרים בעלי כוחות על טבעיים עם קליטת מידע ויזואלי בזמן אמת.
    • שומרים עם כנפיים, מנועי סילון, או יכולת לעוף.

עוגני עלילה:

  • מושחטים מיצאים אסירים לרווח, או נותנים לאסירים מיוחדים הטבות בתמורה לשוחד.
  • שומרים נעלמים ואף אחד לא יודע לאן. הד"שים חייבים לחקור או כאסירים במסווה, או כיחידת תחקור חיצונים, או אולי שילוב של השניים.
  • הסוהר מנצל שומר ספציפי, ומאלץ אותו לעשות את כל העבודה השחורה שלו. השומר יקפוץ על ההזדמנות להשחרר מהכבלים של הסוהר, אבל הד"שים חייבים לפעול משום שהשומר מפחד לעשות זאת בעצמו.
  • קבוצה של שומרים יודעת את הדרך הסודית החוצה בעוד שהם משתמשים בגישה זו כדי להחליף כסף מאסירים לסחורה אסורה ממקור חיצוני.
  • אחד או יותר מהאסירים מודע לניסויים המזוויעים אשר מבצעים על האסירים במחלקה הרפואית, אבל מפוחדים מידי בכדי לדבר על כך.
  • מגלה זהב או משהו מיוחד במכרה הכלא ומנסה ליצור עסק צדדי מכך.

4.     כנופיות

"אף אחד לא מתעסק עם הקריטס. אף אחד. אנחנו לא מפחדים מאף אחד, ואנחנו לא נוותר על שום דבר. כולם מפחדים מאיתנו, כולל השומרים. במיוחד השומרים. תתייחס לעצמך כעל קריט, פרחח. ואם אתה רוצה לראות את המחר, אתה תעשה משימה קטנה בשבילנו...."

להגנה עצמית, הגנה הדדית, כוח או רווח, זה טבעי שאסירים יתארגנו לקבוצות. כנופיות יוצרות אפשרויות רבות לעלילה ומכשולים לדמויות שרוצות לברוח. בנוסף, אם יש פלגים בעולם המשחק שלך, רוב הסיכויים שאלה יחלחלו אל פוליטיקת הסוהר גם כן.

יכול ליצור כנופיות או שסעים חדשות, רק לבית הכלא, או שפשוט להעתיק קבוצות מהאזור בעולם. הבסיס של השסעים יכול ליהיות:

  • גזע
  • מקצוע או מקצוע יוקרה
  • יכולת מיוחדת
  • טריטוריה או בסיס בית
  • אמונות או עקרונות
  • היסטוריה, מסורת
  • משפחה
  • עסקים

לכל כנופיה תיהיה ההירארכיה שלה שסדר הניקור שלה יהיה כל הזמן מקושר ונאכף. זה מספק לשה"ם עם הרבה עוגני עלילה ואפשרויות למפגשים מתוך הכנופיות בכדי להשאיר את מערכת הכלא מעניינת.

הנה הירארכיה טיפוסית לשימוש לפלגי הכלא שלך:

  • מפקד הכנופיה – יכול ליהיות פרט או שוטפות, קובע את ההחלטות, שומר על הסדר למנוע מלחמת אחים, תמיד חייב לשמור על מעמדו מיריבים שרוצים ליהיות בפיקוד, מנהל משימות קריטיות בעצמו, מדבר בשם הפלג.
  • סגני הכנופיה – מבצעים תוכניות ופורסים חברים, לרוב חביבי המנהיג אבל לפעמים מעמד מורווח בזכות יכולת רבה, שומרים על המנהיג ועל רצונות הפלג, מטילים משמעת במתפרסים, מבצעים מטלות חשובות בעצמם.
  • הכנופיה – חבר כנופיה מהמעמד הבינוני, מבצע את העבודה השחורה של הפלג, לרוב השעיר לעזאזל כשצריך.
  • מצורפים – עוד לא חברים מלאים, צריכים לבצע משימה אחת או יותר בכדי לקבל חברות.

חלק מהאסירים מבקשים להצטרף לכנופיה, ולאחרים אין את הבחירה. בכל מקרה, חברות זה מלכוד-22 בעוד שזה דורש ממנו לבצע מעשים או פשעים מתמשכים שיוצרים לו יריבים מכנופיות יריבות, נותן לכנופיה יתרונות על האסיר, ואולי מאריך את גזר הדין של האסיר, מה שמעניק לפלג זמן שירות גדול יותר. לעזוב את הכנופיה זאת לרוב לא אפשרות.

עוגני עלילה:

  • אחד או יותר מהדמויות הן מטרות של התקפת אסירים מכנופיה.
  • כמה כנופיות מנסות לגייס את השחקנים. סירוב יוצר אויבים ופעולות תגמול. הסכמה דורשת ביצוע פשעים חדשים לבוס.
  • סגן מנסה ליצור ברית עם הד"שים. הוא יכול להשתמש במשאבי הכנופיה בכדי לעזור לדמויות אם הקבוצה תסכים לעזור לסגן בכדי להפוך למנהיג החדש של הכנופיה.
  • הסוהר שוכר את הד"שים בכדי ללמוד את הזהות של המנהיג הסודי של הכנופיה. המנהיג הוא לא אסיר, אך נראה שיש לו נוכחות מסוג כלשהו על אדמות בית הכלא. הפלג גדל בכוח, מה שמעורר את כל הפלגים האחרים, ומלחמה מסוכנת מתבשלת.
  • A guard lieutenant and his squad have become gang members. Due to the power of the faction though, nobody can act directly against the employees. The PCs are approached to deal with the problem, perhaps by the warden, or maybe by one or more other factions. שומר סגן והפלוגה שלו הפכו לחברי כנופיה. אבל בגלל הכוח של הפלג, אף אחד לא יכול לפעול בצורה ישירה נגד העובדים. ניגשים לד"שים בכדי שיפתרו את הבעיה, אולי על ידי הסוהר, או אולי על ידי אחד או יותר מהפלגים.

5.     אסירים אחרים

"פססט. כן, אתה. על מה אתה בפניפ? היי גם אני! תקשיב, אני שמעתי את החברים שלך מדברים ואולי יש לי משהו שאתה תרצה לדעת. ממש חשוב, כאילו. אבל, זה יעלה לך. אלה מגפיים חדשים מה שיש לך שם?"

אלה אשר לכודים עם הדמויות בכלא צריכים לספק את עיקר החיים והטעם בהרפתקה שלך. הם יגיעו מכל מיני אזורים עם רקע, אישיות ומניע שונים. הם יכולים לקחת כל מיני תפקידים, מבן ברית, למטרד ועד לאויב. תשתמש באסירים שלצד הדמויות כמו בכל מערכת משחק – כמו דב"שים מעניינים והיבטי משחק חשובים.

עוגני עלילה:

  • אסיר מתוודה בפני הד"שים שיש לו מנערת בריחה מובנת והוא כמעט מוכן לפרוץ החוצה. אולם, הדב"ש טעה והמנערה מובילה לחדר השומרים.
  • אסיר, שבאמת חף מפשע, ניהיה המטרה של שומר אכזרי ומבקש את הגנת הדמויות.
  • אסיר מבטיח לדמויות פרס גדול, שהוא יכול למסור, אם הדמויות יעזרו לו לברוח. אבל, האסיר חסר יכולות ומסכן את התוכנית פעמים רבות. האם הפרס שווה את זה?
  • השחקנים מגלים אסיר שלמד את הפרטים של תוכנית הבריחה שלהם. דמות חשודה נראתה מדברת עם השומרים, ונשמעה שיחה שבה נאמר משהו בנוגע לבריחה. אולם, הדמויות לא יודעות את הזהות של המלשן.
  • האסיר יכול להשיג לדמויות חלק ממה שהם צריכים בכדי לפרוץ החוצה, למשל נשק או כלים. אולם, הדמויות צריכות לעשות מספר דברים לאסיר קודם, ולהתחיל בלנקום על מוות של חבר שנהרג על ידי כנופיה מסוימת.
  • שני אסירים ששונאים אחד את השני מתחילים לאסוף תומכים ומתכננים עונש. הדבר מושך את תשומת ליבם של השומרים לאחר זמן מה, מה שמביא תשומת לב לא רצויה לפעולות של השחקנים בכללי.
  • לאחד או יותר מהד"שים יש כישורים הנחוצים על ידי קבוצת אסירים המעורבת בשוק השחור. ניגשים לד"שים עם עיסקה.
  • אסיר שמח ניהיה חבר של הקבוצה אבל החיים שלו נמצאים בסכנה כשהוא לומד סוד אפל.
  • אסיר הופלל ונשלח לכלא. הוא חייב לאסוף ראיות לחפות מפשע מאסירים אחרים באותו כלא, והוא ניגש אל הדמויות לעזרה.
  • מנהלה מושחטת עורכת קרבות סגנון גלדיאטורים בין האסירים. כל אסיר או קבוצה שזוכרים ב50 קרבות מרוויחים את החופש שלהם. האם הדמויות יכנסו לזירה, והאם הם יכולים לשרוד את השילובים המוזרים של האוייבים הנזרקים עליהם מהסוהר שניהיה נואש יותר ויותר.
  • האסירים מטופלים בצוראה נוראית מצד המנהל העריץ, וכמה אסירים פונים לדמויות בכדי שינהיגו את המרד.
  • אסיר רב עוצמה, אשר עובד בשביל אף אחד, אלים ויתקוף מבלי שום סיבה נראת לעין. מפקד השומרים ניהיה ידיד של האסיר ומשתמש בו בכדי לשלוט באחרים. אולם, לאסיר יש מידע או יכולות השימושיות לדמויות וחייבים לפנות אליו מבלי לעורר התקפה או את תשומת הלב של המפקד.
  • אסיר מקבל מבקרים מוזרים, ואסירים אחרים מתחילים לשער מה הוא זומם. במקרה, אחד השחקנים מכיר את אחד המבקרים, ואם יצרו איתו קשר, המבקר יהיה מאוד מפוחד ויסרב לדבר על מה שמתרחש.
  • האסיר הוא למעשה נסיך. הוא נכלא על ידי:
    • אח קנאי
    • אב מושחט או שהולך שולל
    • אויב המדינה
    • מפקד האזור הנוכחי שהצליח לעורר מהפך
  • תוסיף לאפשרויות העלילה האלה את האפשרויות ש:
    • כולם יודעים שהוא נסיך, מה שהופך אותו למטרה
    • אף אחד לא יודע שהוא נסיך, מה שנותן לו סוד מושך
    • לא מודע לזהות שלו, מה שמספק  עיוות עלילה נהדר

·         בנוסף לכך, הנסיך יכול ליהיות:

    • מרוצה מכך שירצה את גזר הדין וכך צריך ליהיות מומרץ ומשוכנע מצד השחקנים לפעול
    • אוסף תומכים בעוד אנחנו מדברים, מתכנן בריחה
    • תפוס על ידי מלחמת כנופיות חדשה בין המאמינים שלו ליריבים שלו

* * *

הכתבה הבאה מסקרת את הבריחה, העלילה וטיפים למפגשים.

כל הזכויות שמורות ל- Johnn Four מנהל האתר RoleplayingTips.com

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
תוכן דירוג תאריך שם
 
הכי טוב מסדרת הכלא לדעתי ‏10/‏05/‏2008 alar
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות