גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות מתורגמות

פריצה מהכלא חלק 4: טיפים ליצירת עלילה ותכנון מפגשים


1/06/08
חלק ראשון של הכתבה האחרונה בסדרת הכתבות, פריצה מהכלא

דירוג מאמר
צפיות: 7487

1.     בריחה או משימה – איזה סוג של עלילה אתה מריץ?

לפני משחק בהרפתקה או מפגש כלא כלשהו, קודם תחליט איזה עלילה אתה מריץ. זוהי החלטה מהירה לעשות, שעוזרת לך לרכז את העיצוב וההנחייה. זה חשוב ליהיות ברור בנוגע למה שאתה עושה, ולתאם את ציפיות השחקנים עם שלך.

רוב עלילות הכלא מתפצלות ל2 קבוצות:

1.בריחה

2.משימה

1)      בריחה

דמיין אם יש לך עלילת משימה מתוכננת, והקבוצה שלך מכוונת לשחק עלילת בריחה. שחקנים לא אוהבים שהדמויות שלהם נשלטות על ידי השפעה חיצונית, והרוב ינסו לברוח ממצב ששולט בהם, כמו כלא, בהזדמנות ראשונה. זה מדאיג כאשר כולם מפספסים את עוגני העלילה, רמזים, והפעולות של הדב"שים שלך בגלל שהם כל כך מרוכזים במציאת הדרך החוצה.

האירוניה בעלילת בריחה היא שלרוב היא דורשת מהשחקנים לעבור על החוק בכדי להרוויח את חירותם. תחשוב איך בריחת הכלא תשפיע על העתיד של המערכה שלך. אם אתה לא רוצה שהדמויות יסומנו כפושעים ויצודו אותם, עצב דרך אחת או יותר בשבילם להתנקות מהאישומים, ליהיות חסינים מטביעה, או שיפטרו אותם מהרשעתם ועונשם. בנוסף לכך, אסור שהבריחה תוסיף עוד האשמות פליליות לרישום שלהם.

  • דב"ש בעל עוצמה משתמש בהשפעה שלו בכדי לנקות את שמות הדמויות בתמורה לטובה.. תוספת נחמדה אם זה הנבל שעושה זאת.
  • הדמויות מבצעות מעשה טוב, שמטה את דעת הציבור.
  • עלולות לפרוץ למשרד הרישומים המקומי ולזייף את המסמכים שלהם.
  • הדמויות יכולות לשלם מסים גבוהים (אולי דורש מהם עוד עבודות או משימות) לנוכל המשפטי הטוב ביותר בעיר.
  • מציע הזדמנות לדמויות להפליל נבל או מתחרה על פשעיו.

2)      משימה

הדמויות בכלא בכדי להשיג מטרה מסוימת. בריחה יכולה ליהיות מובטחת כחלק מהמשימה, או כלאחר-אתגר שיסופק אחרי שהמטרה העיקרית תושלם.

אם המשימה ניתנת אחרי הלכידה, תוודא שאתה מציג אותה הכי מהר שאפשר כך שהקבוצה לא מתקבעת על פריצה החוצה. אתה צריך גם לספק עוגן שחזק יותר מהרצון של השחקנים להשתחרר מכבליהם.

  • למצוא דב"ש נעדר שזהותו חייבת להשאר בסוד משאר האסירים.
  • להשיג זמן פנים-אל-פנים עם ראש כנופיה בכדי להבטיח את בטחונו או מעמדו הטוב של דב"ש שנמצא בחוץ.
  • ללמוד את המקור של האסירים האל-מתים המשוחררים בין כותלי בית הסור בלילה.
  • לרמות או לאלץ אסיר שד לגילוי המיקום הסודי של המון הנשמות שלו.

2.      כמה מפגשים צריך?

אחרי שחשבת על מטרת העלילה, אתה צריך טווח לאורך העלילה. אתה מתכנן מפגש אחד או יותר?

עלילת מפגש אחד היא פשוטה. הדמויות בכלא והאמצעים לבריחה או להשלמת המשימה בטווח יד. יכולה ליהיות דלת סודים בקרבת מקום שאפשר למצוא, בעלי ברית עלולים להתערב, פגישת דב"ש מופיעה מיידית בתא שהדמויות מאכלסות, וכך הלאה.

ביום מפגשים מרובים דורש יותר תכנון. שקול כל גורם מפגשי בזהירות ונסה ליצור אותו חסין. כלא לרוב אומר שלדמויות יש תנועה, גישה ואינטרקציה מוגבלות.  אם הדמויות מקבלות עונשים, האפשרויות שלהם יכולות לקטון אפילו יותר. תוודא שהמפגשים המתוכננים שלך לא נעקפים או נהפכים לבלתי אפשריים בגלל שהדמויות לא יכולות להגיע אליהם, או שהשמידו את הנתיב או הגורם הדרוש.

דוגמאות:

  • דב"שים: דב"ש חשוב מותקף או מועלב. הדמויות בוחרות להצטרף לצד אויב או כנופיה יריבה.
  • מיקום: הדמויות לא יכולות להגיע למיקום בגלל מיקום שומר אגרסיבי, מחסור בגישת אסירים, הזעקה או מערכת הגנה מסובכת.
  • עונש: הדמויות תוקפות או מתעלולות בשומרים, נתפסות עוברות על החוקים, או מסיתים את האסירים האחרים. עונש בדרך כלל בידוד, הגדלת מעכב, או תוספת אבטחה או ריסון. כאשר אתה מעניש את הדמויות, הזער במובן של מפגשים אפשריים עתידיים.
  • ציוד: ציוד מצומצם עלול להפוך יכולות של כמה דמויות לחסרות ערך או מוגבלות מידי לשימוש.

3.     עלילה קווית או "ארגז חול"

אתה מציע "ארגז חול" שבו הדמויות חופשיות לשוטט וטפל בדברים בקבצ שלהם, או שיש לך קו-זמן ועלילה ספציפית בראש?

זה קל יותר, ואולי יותר מפתה, להריץ עלילת כלא קווית מאשר סוגים אחרים בגלל שהשחקנים נשלטים יותר. מוסכם, חלק ממערכות הכלא הן קצת יותר מאשר אזור מאובטח. אבל ברוב בתי הכלא, חיי היום יום של הדמויות יוכתבו על ידי ההנהלה. יש זמנים קבועים שבהם הדמויות יכולות לאכול, ליהיות בחוץ, לנהל חיי חברה, ולהכנס לאזורים ספציפיים. בכל זמן אחר הדמויות חייבות ליהיות בתא שלהן.

מנופי שליטה אחרים בהרפתקה:

  • נעילה. בלי התראה נשמעות הזעקות והדמויות מצוות לחזור לתאים. השתמש בזה כדי לסיים מפגש במפתיע. אבל, נעילה זוהי לא שיטת עיקוב טובה, בגלל שמבלי אינטרקציה, זמן חולף מהר, ויצפו ממך לספק מפגש חדש או לתת לשחקנים לצאת מהר.
  • שותפים לתא. אתה מחליט איזה דב"שים בסביבה או משתפים תא עם הדמויות. זה עוזר לך לספק ערוצי תקשורת חשובים דרך קשרים, לתת רמזים המבוססים על ידע של הדב"ש, ולהוסיף מיומנויות שעלולות ליהיות חסרות לקבוצה, או לייצר אוייבים ועימותים מידיים.
  • מבנה חברתי. פלגים מרוסנים על ידי המרווח וגודל האוכלוסיה בכלא. זה יותר קל ליצור עולם של קנוניות, תחרויות, ועימותים בגלל שלסביבה יש טווח כל כך מוגבל.
  • מפה. המפה שולטת באבטחה ובחופש התנועה. לדוגמה, אזורים מוארים מונעים עסקאות מוצלות.
  • אבטחה. אתה יכול להגדיל או להקטין אבטחה בכדי לגרום לאזורים ליהיות יותר או פחות מושכים כאפשרויות לדמויות. לדוגמה, אם יש צורך במקום מפגש, אתה יכול לעשות שמסדרון מסוים בזמן מסוים פנוי בגלל פער בסיורים, או שאתה יכול ליצור נקודות מתות בהשגחה ששומרים לא גילו או לא טיפלו בהן עדיין.
  • דב"שים. דב"שים קל להוסיף או להסיר בכלא. ועוד, מידע נע במהירות, כך שאתה יכול לספק מידע חדש או מוטעה בכל זמן מבלי לעורר חוסר אמון.

אם אתה מצפה מהדמויות לחקור את המצב ואת האפשרויות שלהם, אתה עלול ליהיות מאוכזב. כלא יכול להורות להם לחכות למנחה בכדי לספר את העלילה. אם אתה מתכנן משחק "ארגז חול", אז לפני שאתה נהיה מתוסכל מקבוצה פסיבית, תנהל איתם שיחה מהירה מחוץ לדמויות – או בתוך הדמויות עם דב"ש נבון – בכדי לדון על סגנון המשחק.

אם אתה מתכנן עלילה או קו זמן, שים את עצמך בכסאות השחקנים לדקה. מה הם יעשו? איזה פעולות רוב הסיכויים שהם יקחו? תכנן לכך בנוסף לרצונות ורעיונות השה"ם.

לדוגמה, יתכן ואתה רואה את הכלא כסביבת צינוק אקזוטית עם עלילת מתח שנצברת עד למהומה בבית הכלא, שנותנת לדמויות הזדמנות לבריחות. אולם, אל תיהיה מופתע כאשר השחקנים מתרכזים לחלוטין על המבנה של התא שלהם ומנסים להבין במשך שעות כיצד לברוח. הם עלולים להתמרמר בגלל שהם כלואים ורוצים לצאת כמה שיותר מהר, בעוד אתה רואה את זה כסביבת הרפתקה ומבטיח שהדמויות ישקיע זמן בלחקור את האפשרויות שלה.

היה ברור בראשך איזה סוג של עלילה אתה מתכנן – קווית או "ארגז חול" – ותחפש סימנים למה שהקבוצה שלך מצפה ומשחקת משהו שונה.

4.     סוגים שונים של מפגשים וסביבות

מפגשי בית כלא, כתוצאה מהמעצורים שלהם, יכולים ליהיות משעממים וחוזרים על עצמם. לכל מפגש שתיכננת, או שנוצר מפעולות של דמות, תחשוב לרגע ושקול את האפשרויות שלך. איזה סוג של משחקיות אתה רוצה? מה יכול לגרום למפגש ליהיות אפילו יותר מעניין?

קודם כל, גוון בסוג המפגש:

  • פעולה או קרב
    • קרב עם אסירים
    • קרב עם שומרים
    • קרב עם שומרי עילית או כוחות מיוחדים
    • לחימה עם מבקרים אם קשר אפשרי
    • קרב עם אויבים לא צפויים, כמו למשל מפלצות
    • מרדף
    • תחרות או מבחן פיזיים
  • חידה
    • איך לברוח מתא
    • איך לברוח ממבנה
    • השרדות – לדמויות אין משאבים וחייבים להמציא ציוד
  • משחק-דמות
    • איסוף מידע
    • להשיג השפעה
    • להרוויח כבוד או מוניטין
    • יצירת קשרי חברות עיקריים
    • משא ומתן על משאבים
  • שימוש במיומנויות
  • להשיג גישה למקום מאובטח
  • לרמות שומרים או אסירים אחרים
  • משחק של יכולת או מזל
  • ניצול משאבים קיימים

עכשיו, נסה לגוון בסביבת המפגשים

  • חדר בדיקות רפואיות
  • אזור ניתוח
  • מחלקת התאוששות רפואית
  • תא גדול
  • תא קטן
  • תא גדול שהומר למטרה כלשהי
  • חדר מדרגות
  • חדר אוכל
  • חדר סודי דרך חור בקיר
  • חדר הכבשן
  • אזור הנדסה
  • אזור המרתף
  • משרד הסוהר
  • מגדל שמירה
  • חדר כושר או מגרש אימונים
  • חדר פיקוח
  • חדר מבקרים
  • מקלחות
  • בית מלאכה
  • ספרייה
  • בית תפילה
  • חדר החלפה של השומרים
  • אולם המנוחה של הצוות
  • שדה ספורט
  • מחצבה, מכרה
  • אזור החווה, שדה, גן
  • מחסן כלים
  • מטבח
  • אזור המי ביוב, זבל, עודפים
 

כל הזכויות שמורות ל- Johnn Four מנהל האתר RoleplayingTips.com

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות