גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
משחקי תפקידים > משחקי מחשב

סקירה של- Devil May Cry 3 special edition


4.12.2006
סקירות משחקי מחשב
דירוג מאמר
צפיות: 7474

Devil May Cry 3 special edition

אחד הכותרים המצליחים בזמנו של קונסולת ה- PS2, עושה את דרכו אל המחשב בגרסא חדשה, הכוללת מספר פיצ'רים שלא נראו ב- DMC3 המקורי. האם Devil May Cry 3: Special Edition הולך מחיל לחיל, או שגם אצלו, בדומה למשחקים אחרים שהומרו מפלטפורמה אחת לשניה, ההמרה תעמוד לו לרועץ?

העלילה, בעיקרון, מספרת על שני אחים-שדים: הראשון הוא דאנטה (Dante), אשר ניכנס לנעליו במשך רוב המשחק, והשני הוא וירג'יל (Vergil). למרות ששניהם אחים (תאומים אפילו), הם שניהם אויבים בנפש: בעוד דאנטה מחפש אחר חיים שקטים יחסית, וירג'יל רוצה לשים את ידו על כוחו של ספארדה (Sparda), האב המנוח של וירג'יל ודאנטה, ועל מנת לעשות זאת, עליו להשיג את התליון של דאנטה, המשמש כחלק מהמפתח לשחרור אותו הכוח. אלה עיקרי עלילת המשחק, שלמען האמת לא מתפתחת הרבה מעבר לזה. למזלנו, DMC3SE לא מנסה לבסס את עצמו על עלילה חזקה, אלא על המשחקיות שלו.

אז מה מיוחד במשחקיות של DMC3? למען האמת, אפשר לתמצת את כל המשחקיות לשלוש מלים: אקשן מהיר, והרבה. במהלך המשחק נצטרך להילחם במגוון של מפלצות ושדים כדי לסכל את מזימתו של וירג'יל, החל מרוחות רפאים עם קלשונות ועד ל"מלאכים שסרחו". תחילה יעמדו לרשותנו רק חרבו של דאנטה וזוג אקדחיו, אך בהמשך הארסנל יתרחב ל- 10 כלי נשק שונים, שלכל אחד מהם סגנון ויכולות ייחודיות משלהם, שבעזרתם נוכל לזרוע לא מעט נזק בסביבה ובאויבינו תוך שימוש בשלל טריקים ססגוניים שיעשו שמח על המסך. בנוסף, החל משלב מסוים יכול דאנטה להשתמש בכוחותיו הדמוניים, המאפשרים לו להיות מהיר יותר, חזק יותר, ואפילו לרפא את פצעיו. לאחר שימוש בכוחות האלה, דאנטה יצטרך להיטען מחדש, ואת זה עושים, איך לא, ע"י חיסול כל מה שזז. לפעמים בין הקרבות תיתקלו בפאזל קליל אותו תצטרכו לפתור, בדרך כלל מהסוג של "תשתמש בחפץ א' במקום ב'" או חידה לפיצוח. חוץ מזה, רמת קושי חדשה תיפתח בכל פעם שתסיימו את המשחק, עד ל- 5 רמות קושי שונות, כדי שלא תגידו שהמשחק לא מאתגר מספיק.

המשחקיות של DMC3 לא מסתיימת כאן, ומקבלת עומק נוסף באמצעות מערכת הסגנונות. לפני כל משימה, ולפעמים גם בנקודות מסוימות במהלכה, תצטרכו לבחור באיזה סגנון אתם רוצים להילחם, כאשר כל אחד מהסגנונות יעניק לכם יכולות אחרות: רוצים לטפס על קירות ולהשתגר אל האויב בשנייה? בחרו בסגנון ה- Trickster. מעוניינים לנצל את מלוא הפוטנציאל של החרבות שלכם, ולזרוע אנרכיה בשורות האויב? סגנון ה- Swordmaster עומד לרשותכם. בא לכם להרגיש כמו במערב הפרוע ולהשתולל עם אקדחים? קח את סגנון ה- Gunslinger, קאובוי!
חוץ משלושת הסגנונות הנ"ל, ישנם עוד ארבעה נוספים, כששניים מהם תקבלו במהלך המשחק עצמו ובאחד תוכלו להשתמש רק בקטע מסוים במשחק. ארבעה מתוך כלל שבעת הסגנונות ניתנים לפיתוח באמצעות צבירת נקודות ניסיון, אותן, בטח כבר ניחשתם, משיגים ע"י חיסול יריביכם.

מהו ההבדל בעצם בין DMC3 המקורי ל- DMC3SE? ההבדל הבולט ביותר ביניהם, מעבר לעובדה ש- DMC3SE מיועד גם למחשב, הוא שלאחר שתסיימו את המשחק תוכלו לשחק גם עם וירג'יל, האח תאב הכוח של דאנטה. אולי זה נשמע טוב, אבל בכנות, אני התאכזבתי - לא רק שלוירג'יל יש רק סגנון לחימה אחד וארבעה כלי נשק בלבד, אלא גם שאין לו עלילה כלל, ובעצם משחקים בשלבים של DMC3 המקורי אבל עם וירג'יל במקום דאנטה.
הבדל נוסף בין שני הכותרים הוא הוספת מצב ה- Blood שהוא מעין מצב הישרדות בעל 100-10000 שלבים, תלוי כמה שלבים אתם מחליטים לקפוץ קדימה (שלב אחד, עשר או מאה), כאשר לפני כל שלב לא תדעו מה יעמוד מולכם. ככל שתקפצו רחוק יותר כך השלבים יהיו קשים יותר, כשלאחר כל 10 קפיצות תצטרכו להתעמת עם בוס אקראי ברמת קושי אקראית. את המצב הזה תקבלו רק לאחר שתסיימו את המשחק פעם אחת, והפרס על השלמתו הוא האפשרות להשתמש בכוחותיו הדמוניים של וירג'יל ודאנטה בלי הגבלה, אחרי שבנוסף תסיימו את המשחק ברמה Very Hard או Dante Must Die.

גם בתחום הסאונד ל- DMC3 הולך לא רע בכלל. בקרבות תלווה אתכם מוזיקת רוק/מטאל שתכניס אתכם מהר לעניינים, ובקטעים היותר שקטים המוזיקה שלווה ונינוחה יותר בהתאם לסיטואציה. הדיבוב גם הוא אינו לוקה בחסר, אבל לפעמים הטקסטים שנתנו לדמות של דאנטה נשמעים קצת דביליים...

עד עכשיו הכל נראה טוב ויפה, אבל גם DMC3 אינו טלית שכולה תכלת. עיקר הבעיות שלו נובעות מעצם היותו משחק שהומר מה- PS2 למחשב. החל מהוראות לביצוע טריקים המתייחסות לשימוש באנלוג השמאלי של השלט, כאשר אין לנו שלט כלל אלא מקלדת, ועד לעובדה כי הדרך היחידה לצאת מהמשחק היא בשימוש בצמד-חמד של הכפתורים Alt+F4. עושה רושם כי המפתחים החליטו להשקיע כמה שפחות כדי שהכותר יפיק מקסימום רווחים, והראיה החותכת היא שלא נעשה שום שיפור למנוע המשחק, שנשאר כפי שהוצג על ה- PS2, למרות שבימינו מחשב ממוצע מסוגל להציג גרפיקה הרבה יותר טובה.

עוד בעיה שקיימת ב- DMC3SE, ושהרבה משחקים נופלים בגללה, היא בעיית המצלמה. ישנם מקרים בהם אובייקט כלשהו, כמו עמוד למשל, מסתיר את מה שקורה על המסך כמעט לחלוטין. כמובן שלמחשב עצמו זה לא מפריע להמשיך לשלוח עליך גלים של אויבים, שמנצלים את ההזדמנות לפגוע בך כשאתה חסר הגנה ולא מסוגל להגיב למתרחש. באותו נושא, ישנם מקרים בהם המצלמה הציגה את מה שקורה מאחורי הדמות ולא נתנה לראות מה קורה מלפניה, מה שגרם לא פעם להתנגשות ישירה עם מלכודת או התקפה של יצור כזה או אחר. ישנו כפתור מוגדר במשחק שאמור לסדר את הבעיה, אבל הוא לא עושה בדרך כלל את תפקידו כראוי. יש לציין, שמעבר לבעיה הנ"ל אין ל- DMC3SE פגמים נוספים כלשהם בתחום הטכני.

לסיכום, למרות ש- DMC3SE הומר למחשב בצורה קצת מרושלת, ולמרות שהעלילה היא לא ממש הצד החזק שלו, המשחקיות מלאת האקשן מפצה על רוב הבעיות והופכת את DMC3SE למשחק ממכר עד כדי כך, שסיימתי אותו בכל רמות הקושי האפשריות, כולל מצב ה- Bloody Palace. המשחק מתאים בעיקר לחובבי האקשן הטהור וחסר המעצורים, שמחפשים קצת אקשן בסגנון שונה מזה שמציעים כותרי ה- FPS שמציפים את המחשב מכל עבר.

טיפים למשחק:

ורג'יל - כדי לשחק עם ורג'יל, סיימו את המשחק פעם אחת עם דנטה.

מצב Bloody Palace - סיימו את המשחק עם דנטה.

וירג'יל בלי מעיל - סיימו את המשחק עם וירג'יל ברמה הקלה או הרגילה.

סופר וירג'יל - השלימו את מצב Bloody Palace.

רמה קלה - היפסלו 3 פעמים ברמה הרגילה.

רמה קשה - השלימו את המשחק ברמת הקושי הרגילה.

דנטה מ- DMC1 - השלימו את המשחק ברמת הקושי הרגילה.

מצב גלריה - סיימו את המשחק ברמה הקלה או הרגילה. ככל שתסיימו את המשחק ביותר מצבים ורמות קושי, וככל שתקבלו ציונים גבוהים בסוף כל משימה, כך יחשפו יותר תמונות בגלריה.

סרטון סיום נוסף - במהלך הקרדיט, חסלו 100 אויבים או יותר כדי לראות סרטון נוסף.

מצב Heaven or Hell - השלימו את מצב Dante Must Die.

נכתב ע"י עדי פרל
באדיבות אתר igames.co.il
 
 
 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות