גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
משחקי תפקידים > משחקי מחשב

סקירה של- Harbinger


4.12.2006
סקירות של משחקי מחשב
דירוג מאמר
צפיות: 7471

Harbinger

כמבקרים של משחקי מחשב, אחת מהתופעות הכי מרתקות שאפשר לראות מחוץ למשחקי המחשב עצמם היא הנטייה של יוצרי המשחקים לזרוק הבטחות רבות ומגוונות במפל ענק של הייפ גורף, שבסופו של דבר מתבררות לרוב כאמיתיות בחלקן, במקרה הטוב. המשחק Harbinegr לא יוצא דופן מבחינה זו. בזמן פיתוחו שוחררו חגביו לא מעט הצהרות שהסתכמו בכך שהוא יחדש לחלוטין את ז'אנר משחקי התפקידים שמתמקדים באלימות חסרת פשרות, או Hack & Slash בלעז. את ההתלהבות שהצהרות האלה יצרו אפשר לראות בבקרוב שכתבתי עליו לפני מספר חודשים. אך לאחר משחק מהיר, אני יכול להגיד שההצהרות האלה נכונות פחות או יותר כמו הטענה של ג'ורג' בוש שהוא יתפוס את אוסאמה בין לאדן.

אך לפני שנתחיל בקטילת המשחק וההבטחות שנזרקו לאוויר, הרי לכם קצת רקע על המשחק. המשחק מתרחש על חללית הענק Harbinger, שגודלה כגודל פלנטה, שנשלטת על ידי בוס עליון ומרושע בשם The Overlord. הבוס משתמש בצבאו הפרטי, חיילי ה- Vantir, כדי לשדוד כל כוכב שלידו הם עוברים, תוך כדי כריית כל משאביו הטבעיים ושיעבוד אוכלוסייתו לעבדות. עכשיו, כולנו מכירים משחקי מחשב ואנחנו יודעים- כזו אימפריית רשע לעולם לא תשרוד. בטח יבוא איזשהו גיבור ויתקן את המצב.

כמה מפתיע, השחקן הוא אותו גיבור. לאחר שהשחקן בחר בין שלושה גזעים- בני האדם שמוגבלים פיזית אך מסוגלים להניח מוקשים ומלכודות, הרובוטים הגדולים הידועים כגלדיאטורים שמשתמשים ברובוטים קטנים יותר כדי לחסוך להם את העבודה השחורה, ואחרונה חביבה, הבת האחרונה לגזע ה- Culibine, שמשתמשת בגלי אנרגיה כדי לתקוף את אויביה.
מאגר גיבורים מוגבל משהו (בדיאבלו היו חמישה גיבורים אפילו בלי ההרחבה, בדאנג'ן סיג' ארבעה אבות טיפוס אפשריים) ולא מאוד מקורי, אבל יחסית לשאר המשחק, דווקא הגיבורים עוצבו טוב.

שימו לב לעובדה שבזמן שהעלילה לא מקורית או מרתקת במיוחד, היא גם לא נוראה או משעממת יתר על המידה. היא רק קצת מאוד ג'נרית. השאלה היא עד כמה הביצוע שלה במשחק מוצלח, במיוחד לאור ההבטחות של היוצרים, חברת Silverback Entertainment, שהעלילה תהיה לא ליניארית ושהשחקנים יוכלו ליצור מערכות יחסים עם הדמויות במשחק מעבר לקבלת קווסטים וסחר בחפצים.
שימו לב למילת הקסם- "הבטחות". זוכרים מה אמרנו עליהן בתחילת הביקורת? זו הדוגמה הראשונה לדרך שבה Silverback Entertainment זרקה את ההבטחות שלה מהדלת ולא התייחסה אליהן בזמן יצירת המשחק עצמו.
המשחק לא ליניארי רק אם מתייחסים למשימות הצדדיות כחלק אינטגרלי מהמשחק. התקדמות העלילה ברובה חד כיוונית ובעלת זרם קבוע, כאשר רק במספר מקומות ברחבי המשחק תהיה לשחקן השפעה זו או אחרת על מהלך האירועים, אך לעולם לא על מהלך העלילה.
בנוסף לכך, הדמויות הצדדיות לחלוטין קפואות וכל היחס ביניהן לבין דמות השחקן מתבטא במספר משפטים שהשחקן יכול לבחור, כאשר כמעט תמיד אין לבחירה בין משפט אחד לשני הפשעה כלשהי. הדמויות באמת לא משמשות כיותר מתדריך משימה ומקום לקניית חפצים- אופי אין להן בגרוש, ואין מה לדבר על להעליב אותן. אני מניח שכדי לאזן את חוסר האופי של הדמויות הצדדיות Silverback Entertainment דאגה לשטח את האופי של הדמות הראשית. האזכורים היחידים לכך שהשחקן שולט בדמות אנושית היא העובדה שפה ושם צצים לה מהראש בלוני מחשבה קומיקסיים שמוסיפים קצת. סך הכל, אם אנחנו נשווה את זה למוביל האחר של משחקי ה- Hack& Slash, דיאבלו, זה יותר אופי משהדמויות שם מפגינות. אבל זה עדיין רק פרט קטן ושולי.

אבל החלק החשוב ביותר במשחק Hack & Slash הוא ה- Hacking & Slashing- הקרבות.
מערכת הקרבות פה גם הייתה אמורה להיות שונה לחלוטין מהסטנדרטים של הז'אנר. לאחר בדיקה מהירה, מסתבר שהמערכת באמת שונה לחלוטין- לרעה.
נתחיל מכך שמערכת הקרבות מבוססת כמעט לחלוטין על קרבות אש מטווח רחוק, עם רובים.
לאחר מספר שעות ששיחקתי כך התחלתי להתחנן לחזור לעולם הפנטסטי-עתיק של דיאבלו- הז'אנר פשוט לא נועד לשחק כך. כן, יש פה ושם כלי נשק לקרב פנים אל פנים, אבל הם פשוט לא יעילים לעומת הרובים.

אחת ההבטחות הנוספות שהחברה שיחררה היא שהאויבים ידעו להשתמש במספר גבוה של אסטרטגיות קבוצתיות כדי להערים על השחקן. במציאות האויבים מסתפקים בשתי פעולות- ריצה לכיוון השחקן תוך כדי ירי פרוע וריצה הרחק מהשחקן, לאחר שהם נפגעו קצת, כאשר תוך כמה שניות הם יחזור לטקטיקה א'. לא בדיוק עומק אסטרטגי, אם כי למען האמת אני חייב לציין שהחברה כן עמדה בהבטחה אחת בכבוד והיא ההבטחה ליצור יצורים ייחודיים למשחק ולא סתם להעתיק דמויות מוכרות .

את העוקם היחיד של המשחק היוצרים היו צריכים להכניס באופן מלאכותי-על ידי חלוקת האויבים לארבעה סוגי אויבים- חיילי Vantir, חיילי Scintilia, רובוטים ומפלצות ביולוגיות- ולאחר מכן לקבוע סוג מתקפה אחד שפוגע בכל סוג אחד של אויבים, מיריות פלזמה ל- Vantir, מפרעים (Disruptors) ל- Scintilia, גלים אלקטרומגנטיים נגד הרובוטים ועד יריות חשמליות נגד המפלצות. כל חיפוש הנשקים במשחק מתבסס סביב חיפוש נשק שגורם נזק בכמה שיותר מארבעת הקטגוריות הנ"ל. לאחר שהשחקן מצא נשק שכזה הוא די מסודר למשך המשחק, למרות שגם אם הוא לא מצא הוא תמיד יוכל לשדרג את הנשק שלו בעזרת שבבים שיוכלו להוסיף לו תכונות מיוחדות ויכולת גרימת נזק מסוג נוסף.

אבל גם אם אין לכם נשק הרסני במיוחד, האויבים לא מהווים סכנה גדולה מדיי. היריות שלהם איטיות למדיי (אולי כדאי להעביר את אנשי Silverback Entertainment קורס מהיר בפיזיקה, ללמד אותם באילו מהירויות גלי אנרגיה נעים) כך שאל קשה להתחמק מהן ומיעוט האויבים שכן צריכים להתקרב אליך כדי לפגוע בך מתים בחצי הדרך.

מעבר לקרבות ולעלילה, הגרפיקה של המשחק לא מרשימה במיוחד משרתת את מטרתה. האזורים אפלוליים וצפופים כמו שצריך, אם כי הם קצת חוזרים על עצמם. משום מה, הם מלאים במפלצות מסוגים שונים, אך הייתי מצפה פה ושם למצוא עבדים בספינת עבדים. האנימציות של הדמויות לא טובה במיוחד והדמויות לא מפורטות מספיק. הגרפיקה משרתת את מטרתה וזה הכל, לא מעבר לזה.

גם הסאונד הוא לא משהו שאפשר להגיד עליו יותר מדי יריות לייזר, מוזיקת רקע חסרת כל ייחוד, רקיעות רגליים- אין פה שום דבר טוב או שום דבר רע במיוחד, חוץ מדיבוב הדמויות שיחסית מוצלח.

לסיכום, Harbinger הוא משחק תפקידים שאם היו משקיעים בו הרבה יותר ולא זורקים לגביו הבטחות שאי אפשר לקיים הוא היה מצליח בגדול ואולי היה אולי מהווה פריצת דרך בז'אנר זה. המחסור באפשרות של משחק מרובה מקצרת את אורך החיים שלו בצורה ניכרת ובלעדיה אין לו איך להתחרות במשחקים וותיקים כגון דיאבלו II. אם בכל זאת מתחשק לכם לשחק באיזשהו משחק Hack & Slash מהיר וחסר חשיבה אתם מוזמנים ללכת לחנות משחקי המחשב הקרובה לביתכם ולקנות אותו.
 
טיפים למשחק:
 
חולשות של אויבים במשחק

חיילי VANTIR - חלשים נגד פלזמה.
רובוטים ושאר מכונות - חלשים נגד EMP.
חרקים, BITER ושאר יצורים אורגניים - חלשים נגד חשמל.
חיילי SCINTILIA - חלשים נגד יריות Distruption.
 
נכתב ע"י עדי פרל
באדיבות אתר igames.co.il
 
 
 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות