גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
משחקי תפקידים > משחקי מחשב

סקירה של- Neverwinter Nights


5.12.2006
סקירות של משחקי מחשב
דירוג מאמר
צפיות: 7480

Neverwinter Nights

Nights הוא מהמשחקים שמהרגע הראשון שאתה שומע עליהם, אתה מתחיל לחכות ולחכות ולחכות וכשהם יוצאים סוף סוף, אתה רץ לחנות, קונה אותם, מכניס למחשב ומתחיל לפחד שהמשחק שאתה מחכה לו כמה שנים טובות, שהמשחק שדאגת לקרוא כל פיסת מידע עליו אולי לא יענה לציפיות שלך.

חברת BioWare הבטיחה הרבה מאוד בקשר למשחק, היא הבטיחה עלילה מרתקת של כ-60 שעות משחק במערכה לשחקן יחיד. היא הבטיחה משחק מרובה משתתפים שבו נוכל לקחת על עצמנו את תפקיד שליט המבוך. היא הבטיחה גרפיקה מהממת שלא נראתה כמוה. היא הבטיחה מערכת עריכה פשוטה (יחסית), היא הבטיחה וקיימה.

אבל מעל כל זה נשאלת השאלה "האם Neverwinter Nights עומד בציפיות?", התשובה כאן היא לא ברורה. אכן כל מה שהבטיחו לנו וכל מה שקראנו על המשחק התברר כנכון, אבל האם הוא עומד בציפיות הגבוהות שהעמדנו לו? מבחינת המערכה לשחקן יחיד חלקית למדי, הוא פשוט מאוד לא מהפכני מספיק.

העלילה:

העלילה מתחילה בעיר Neverwinter היהלום של הצפון שמגיפה מסתורית בה מתפרצת והורגת רבים מתושבי העיר. בעיר מושלט שלטון צבאי והיא נכנסת למצור, החיילים נמצאים בכל מקום מנסים לשמור על הסדר ללא הצלחה. וכאן בדיוק אתם נכנסים, העיר זקוקה לגיבור, ועשרות הרפתקנים מכל מקום נקראים כדי לנסות ולעזור למצוא תרופה ולשמור על הסדר. חלקם מגיעים בשביל הכסף והתהילה וחלקם מגיעים בגלל רצון אמיתי לעזור לעיר.

אתם מגיעים כאחד מההרפתקנים האלו, לאקדמיה הצבאית של העיר Neverwinteקודם כל אתם תצטרכו לבחור את הדמות שלכם כאשר באפשרותכם לבחור דמות ממאגר דמויות קיימות או לעצב דמות חדשה. אם תבחרו לעצב דמות חדשה יפתח לפניכם מסך שבו תוכלו לבחור אחד משבע גזעים: בני האדם, חצי אורקים, גמדים וכל הגזעים מהמהדורה השלישית של D&D. שנית תוכלו לבחור את המקצוע של הדמויות שלכם וכאן מדובר באחד מהחידושים העיקריים בכותר לעומת המשחקים הקודמים של BioWare.

המהדורה השלישית של D&D מאפשרת לכם יותר חופש פעולה בעיצוב הדמות שלכם. כאן למשל תוכלו להכניס עד שלושה מקצועות שונים לכל דמות, כך שתוכלו לבנות דמות שהיא גם לוחם, גם מכשף וגם גנב. אומנם יש "קנס" ודמות שיש בה ריבוי מקצועות לא תשיג את המקסימום מכל מקצוע אבל זה מאפשר לכם יותר חופש פעולה בעיצוב ולבנות דמויות מורכבות יותר.

לאחר שבחרתם את הדמות שלכם, תמצאו את עצמכם באקדמיה של Neverwinter כתלמיד מן המניין. באקדמיה תעברו אימון קצרצר לפי המקצוע שלכם, כאשר אם בחרתם להיות לוחמים תעברו אימון לחימה (הרבצה לבובות, ממש מתוחכם) ואם אתם מכשפים-קוסמים אז תעבור אימון בהטלת לחשים. למען האמת כל שלב האימון חסר תועלת, כל אחד ואחת ששיחק בחיים שלו במשחק תפקידים וגם מי שמעולם לא שיחק יוכל להשתלט על הממשק המעט מסורבל אבל פשוט להבנה של NWN. נראה כי שלב האימון הוא יותר על מנת לתת Kick לעלילה מאשר להדריך את השחקן. לאחר שתסיימו את האקדמיה בהצלחה תיפגשו עם ליידי אריבת', פאלדינית מעצבנת (אני שונא את המילה הזאת פאלדין! זה פשוט מאוד מילה מרגיזה) יד ימינו של לורד נאשר שליט Neverwinter, לאחר כמה דקות שיחה בממשק השיחה הפשוט של NWN בו אתם פשוט בוחרים תשובה/שאלה משאלון אמריקאי פשוט המשתנה בהתאם לדמות בה בחרתם כאשר אם בחרתם דמות מרושעת זה ישנה לחלוטין את האפשרויות שלכם כאשר תוכלו לבקש עוד כסף ואם לא יתנו לכם תוכלו להרוג ולקחת את הכסף וכדומה. בכל מקרה, באמצע השיחה יתפרצו כמה קוסמים לחדר, אתם (המעוצבנים מכך שהם באו להרוס את טקס סיום הלימודים) תקצצו אותם לאלפי חתיכות קטנות.

כאן בעצם מתחיל הפרק הראשון מתוך ארבעת הפרקים, ליידי אריבת' מספרת שהם מצאו תרופה המופקת מארבעה יצורים שהובאו לאקדמיה מהעיר ווטרדיפ והיא שולחת אותך להציל אותם. בסופו של דבר ארבעת היצורים בורחים מהאקדמיה ואתה נשלח לחפש אותם ברחובות העיר מוכת המגיפה.

למרות ניסיון מצד המפתחים לעשות עלילה כמה שפחות לינארית, הם לא ממש הצליחו בזה. ארבעת היצורים בורחים מהאקדמיה וכל אחד מהם מגיע לרובע אחר של העיר ארבע רובעים ארבע יצורים. לאחר שנצא מהאקדמיה, נגיע למרכז העיר איפה שנמצאים אזורי הקניה, הבילוי והריפוי. הדמות הראשונה שנפגוש במרכז העיר ישר תדאג לשלוח אותנו לאחד מהרובעים בו מתפרעים אסירים רבים. וככה בעצם המשחק מתנהל, אנחנו פוגשים דמויות מאוד מאוד לא מרתקות שידאגו לשלוח אותנו כמה שיותר מהר לחסל כמה שיותר אויבים. רובם אפילו יגידו לנו את אותם דברים וידריכו אותנו בעלילה המאוד קווית הזאת, נכון מדי פעם נוכל לבצע משימות צדדיות אבל רוב המשימות האלו קשורות איך שהוא במשימה העיקרית, או במקרה הרע פשוט מאוד לא שוות את המאמץ.

הדרך הטובה ביותר (וגם היחידה) כדי לסיים את המשימות האלו היא להרוג כמה שיותר וכמו שאמרתי, לא ממש משנה מה!. כל אחד מהרובעים ב-Neverwinter דואג לספק לך כמות מספקת של אויבים ומפלצות עם גיוון ממש לא רע. כל כמה מטרים שתלכו יופיעו אויבים שתוכלו להפיל בקלות . המשחק דואג לשמור על רמת קושי סבירה לחלוטין, האויבים לא קשים מדי ולא קלים יתר על המידה וכל מה שתצטרכו כדי לסיים את השלבים הוא: לקצוץ, לפרוס, לקלף ולקצוץ שוב בשביל הכיף.

ההרג, שבעצם מהווה את הבסיס העיקרי במשחק יכול לאכזב חלק גדול מאוד ממעריצי מהמשחק ואני ביניהם. שלא תבינו אותי לא נכון, האקשן שהמערכה לשחקן יחיד מספקת הוא מהנה, אבל האמת שצפינו ליותר תחכום ממה שתמצאו במשחק. אין כמעט לחקור את העלילה הסבוכה של המשחק, המפתחים עדיין מיקמו כמה וכמה דמויות שאפשר לדבר איתן אבל מדובר בשיחות שטחיות. גם כמות החידות במשחק חלקם קלות וחלקם מעט יותר קשות, אבל את רובם לא תתקשו יתר על המידה ותמצאו את פתרונם.

מה שכן Neverwinter Nights מבוים בצורה לא רעה, העלילה זורמת ואף פעם לא נתקעת. יש שיגידו שעלילה שטותית ולא מתוחכמת, אבל לדעת מחבר שורות אלה זה לא ככה. מדובר באחת מהעלילות המרתקות ביותר במשחקי תפקידים. העלילה סבוכה ומכילה בתוכה יותר מהפתעה אחת, והיא משתפרת מפרק לפרק. המשחק מספק כמה וכמה רגעים גאוניים, אבל לא מספיק וכשכבר תגיעו לרגע מדהים שכזה אתם בטח תחשבו לעצמכם למה כל המשחק לא בנוי ככה?, עם קצת יותר מאמץ NWN היה הופך בין רגע למשהו שלא נראה כמותו. אבל כנראה שבגלל שהמערכה לשחקן יחיד היא רק בונוס וההתמקדות בבניית המשחק היא דווקא במשחק מרובה המשתתפים המבטיח שלו, גרמה לכך ש-Bio Ware ניסו לעשות אותו כמה שיותר משחק פעולה על מנת להעלות את האטרקטיביות שלו.

אחד מהחסרונות במשחק הוא שתוכלו לשלוט רק בדמות אחת!. לכן גם הקרבות נעשים בצורה חסרת טקטיקה. תוכלו אומנם לשכור דמות שתהיה לצידכם ותוכלו גם להעלות חיה שתעזור לכם לחסל גובלינים, אבל לא תוכלו לשלוט בדמות וגם כמות הפקודות שתוכלו לתת לה מוגבלת בצורה מוזרה וכוללת פקודות פשוטות כמו: לתקוף, להישאר במקום, הגן עלי ועוד מספר מועט של פקודות ואפילו לבקש מהם לפתוח איזה מנעול לא תוכלו, הם יחליטו לעשות את זה לבד בצורה טיפשית למדי. כך למשל אם הדמות שלצידכם היא דמות לוחם ואתם בעלי מקצוע גנב תחליט הדמות המטומטמת שלצידכם לפתוח את הקופסא בכוח במקום לתת לכם את האפשרות להשתמש ביכולת שלכם לפתוח את התיבה.

בכלל, האינטליגנציה המלאכותית במשחק נמוכה בצורה חסרת תקדים, הדמויות שלכם ידאגו להיתקע בכל פעם שהאזור מלא ביותר מדי מכשולים מאשר הם יכולים להתמודד והאמת שגם הדמות שלכם תסתבך בכל פעם שיעמוד מכשול מולה ובמקום ללחוץ על המקום שאתם רוצים להגיע אליו וזהו, תאלצו לכוון אותה בצורה מדויקת אחרת היא לא תוכל להתמודד מול שתי הארגזים המופיעים מולה. וזה עוד ממשיך, אם היה אפשר להניח שדמות שמשתמשת בנשקים מרחוק ובהטלת לחשים תדאג להיות מרוחקת כמה מטרים מהקרב עצמו, אז ב-NWN זה כמעט ולא קורה. הרבה מאוד פעמים הדמות שמלווה אתכם תעמוד ותנסה להטיל לחשים חסרי משמעות כאשר יתקפו אותה, במקום ללכת כמה מטרים אחורה או פשוט מאוד להוציא איזה חרב או משהו ולהתחיל להגן על עצמה. בכלל, ראינו רמת AI הרבה יותר גבוהה במשחקים אחרים כמו לדוגמה Dungeon Siege שם רמת האינטליגנציה המלאכותית הייתה מרשימה ביותר. חבל ש-BioWare לא השקיעו יותר בנושא.

כמו שאמרתי ההתמקדות של המפתחים דווקא במשחק המרובה המשתתפים גרמה למערכה לשחקן יחיד להיות פחות ממושלמת, אבל גרמה למשחק מרובה המשתתפים להיות הטוב והחדשני ביותר שראינו במשחק תפקידים.

ערכת הכלים של המשחק היא הבעיה העיקרית במשחק מרובה המשתתפים, Bio Ware הבטיחו ערכת כלים נוחה לשחקן התפקידים הממוצע אבל האמת רחוקה מזה. הערכה מסובכת מדי בשביל שחקן התפקידים הממוצע ודורשת יותר מדי ידע טכני וחשיבה. למרות זאת למי שיש ידע בנושא ומוכן להשקיע יוכל בסופו של דבר להסתדר עם ערכת הכלים של המשחק אבל השאר יאלצו להסתפק בהרפקאות שאחרים יצרו ולא כאלה שהם יצרו בעצמם. אבל מה שעושה את המשחק מרובה המשתתפים לכל כך מהפכני הוא ה-DM Client, שמאפשר לכל אחד להיות שליט המבוך.

פעם, לפני המצאתו של המחשב, משחקי התפקידים היו משוחקים בעזרת דף ונייר. את המשחק היה מנהל "שליט המבוך", הוא היה מי שמנווט את כל השחקנים דרך העלילה בעזרת קולו. הוא היה זה שמספר את העלילה, שמתאר את האזור בו הדמויות נמצאות כעת והוא היה זה שהיה קובע מי מנצח בקרב. בדרך כלל, שליט המבוך היה קורא ספרים עבי-כרס על מנת לשלוט בכל החוקים הרבים. אבל עם הופעתם של משחקי התפקידים הממוחשבים לא היה יותר צורך בשליט מבוך, המחשב עשה את הכל.

אבל עכשיו מחזירים מפתחי המשחק את האפשרות להיות שליט המבוך, עם תוכנה נהדרת שכל אחד יכול להפעיל בקלות. אם ערכת הכלים הייתה מסובכת יותר מדי אז ה-DM Client היא תוכנה פשוטה ביותר שבעזרתה תוכלו להיות שליטי מבוך ולהדריך את חבריכם בהרפתקה מעניינת ומרתקת. בתור שליטי המבוך תסתובבו במשחק בתור דמות בלתי נראית ובדיוק כמו במשחקי התפקידים הקלאסיים תוכלו לעשות כל העולה ברצונכם. אתם תוכלו להרוג כך שחקן בלחיצת כפתור, לגרום למפלצת אימתנית להופיע כאשר לרשותכם ארסנל מפלצות מרשים של כמה מאות מפלצות שתוכלו לזמן, החל מהפשוטה ביותר ועד לחזקה ביותר. בתור שליטי המבוך תוכלו להשתלט על דמויות במשחק ולדבר דרכם עם המשתתפים האחרים ולהדריך אותם בהרפתקה שיצרתם בעזרת עורך הכלים או פשוט מאוד הורדתם דרך האינטרנט.

המשחק מרובה המשתתפים של NWN, נמצא עדיין בהתפתחות, כל יום שעובר יותר ויותר אנשים יוצרים הרפתקאות מרתקות שאפשר להוריד ולשחק באינטרנט. עם הזמן אני מניח ששחקנים יוכלו ליצור הרפתקאות מרשימות יותר ויותר ומי יודע, אולי אפילו הרפתקה יותר טובה מהמערכה לשחקן יחיד?

מבחינה ויזואלית NWN נראה מעולה, הוא משוחק ממבט איזומטרית והמנוע התלת ממדי מאפשר לסובב מעט את המצלמה וכמובן גם לעשות זום כרצונכם. ממבט ראשון אפשר לראות כי המפתחים השקיעו רבות בגרפיקה, המפלצות השונות מפורטות ביותר, וכדאי להזכיר שיש מאות מהם. האזורים השונים במשחק, נראים גם הם מעולה, אולי קצת פחות מאשר האזורים ב-Dungeon Siege, אבל הם מפורטים ומצוידים בכל האפקטים הגרפיים הקיימים כמו אפקטי מים, צל ועוד. החסרון היחיד של סביבת המשחק היא שהיא חוזרת על עצמה, רוב האזורים בעיר Neverwinter למשל נראים אותו דבר חוץ מאזור אחד של העשירים וכל האחוזות במשחק נראים בדיוק אותו דבר, בדיוק!

בנוסף, מערכת השריונות במשחק היא משהו מיוחד, לפי המפתחים אין דבר כזה שדמות אחת תיראה בדיוק כמו דמות אחרת. ואכן התקרבות השריון מוסיף הרבה מאוד לדמות, אני למשל השתמשתי במשך זמן בשריון מוזהב רק כי הוא נראה טוב ולא בגלל שום סיבה אחרת. אם תתקרבו לדמות שלכם, תוכלו לראות השתקפויות של האזור על השריון המתכתי שלכם, פשוט מראה מלבב, לדעתי.

האנימציות במשחק מדהימות במיוחד, הקרבות הם משהו מעולם אחר. לא עוד דמות מכה דמות וזהו, והם אפילו הזכירו לי מעט את הקרבות של Battle Realms. הגיבור שלכם ינופף בחרבו ויבחר בין כמה וכמה סוגי תקיפה אפשריים כשכל אחד מהם מכוון לאזור אחר ועושה גם נזק שונה. וכמובן שמתכת למתכת יוצרת ניצוצות שאותם תראו במלוא הדרם.

גם האנימציות של הלחשים נראות טוב ואפילו יותר. כדור האש יתחיל ככדור קטן בין הידיים ויגדל ויגדל עד שתסיימו להטיל את הלחש ואש תפרוץ לכל מקום. האנימציה הטובה ביותר במשחק היא של זימון יצורים ומפלצות או יותר נכון שתרצו לבטל את הזימון. במקרה הזה יופיע אור בוהק מהשמיים שיקח את היצור שלכם חזרה לגיהינום...

האפקטים הקוליים נחמדים ביותר, לא משהו מיוחד ולא יגרמו לכם ליפול מהכיסא. החרבות נשמעות כמו חרבות וזעקות הקרב נשמעות כמו זעקות הקרב, סטנדרטי לחלוטין. אחד מהבעיות הגדולות בסאונד הוא שהוא לא משתנה לאחר שסיימתם את המשימה, כך למשל אם תצליחו לנקות את כל אזור בית הכלא מאסירים, סביר להניח שהשקט והשלווה יחזרו לאזור, אבל לא זעקות הכאב ימשיכו להישמע מכל פינה, קצת חוסר תשומת לב מצד המפתחים בנושא. הדיבוב לעומת זאת מושקע, אומנם רוב הדמויות במשחק לא מדובבות במלואם, אלא בדרך כלל רק משפט או שתיים והשאר זה טקסטואלי לחלוטין, עדיין הדיבוב מגוון ונעשה על ידי שחקנים מקצועיים.

לעומת זאת יש את המוזיקה, שמאוד אכזבה אותי אישית. יותר מאשר רוב הז'אנרים, המוזיקה במשחק תפקידים חייבת אבל חייבת להיות מעל ומעבר, כיוון שהיא זאת שיוצרת את כל האווירה. המוזיקה ב-NWN בינונית לחלוטין, בדרך כלל היא תכניס אתכם לקצב ותהיה מותאמת לאווירת המשחק אבל היא בינונית וחוץ ממספר קטעים ספציפיים שהם גאוניים, היא לא עשתה לי את זה. המצב מחמיר במיוחד בקטעי הקרב כאשר, רוב הקטעים המוזיקליים באזור הם רעשניים מדי ולא תמיד מותאמים למצב בו אנחנו נמצאים. המוזיקה סבירה לחלוטין ולא פוגעת קשות בהנאת המשחק, אבל מצד שני היא לא מוסיפה ל-NWN כלום.

סיכום דבר:
Neverwinter Nights הוא משחק תפקידים מעולה והוא חובה לכל שחקן תפקידים באשר הוא. המערכה לשחקן יחיד מאכזבת, אבל העלילה המעולה והקצב הטוב של המשחק גורמים גם לה להיות מהנה ויגרמו לכם לרצות לסיים את כל 60 השעות של המערכה. מה שבאמת מוסיף למשחק ועושה אותו שווה קניה הוא המשחק מרובה המשתתפים המהפכני של המשחק שלבטח יוסיף ל-60 השעות של המערכה לשחקן יחיד עוד מאות שעות של משחק באינטרנט עם חברים. הגרפיקה מעולה והאפקטים עושים את המשחק לחוויה לעיניים, המוזיקה קצת מאכזבת אבל זה לא כל כך נורא.

אני לא יודע מה היה ב-Neverwinter Nights שעשה אותו לדעתי למשחק התפקידים הכי טוב ששיחקתי בו, אולי ראיתי מערכות לשחקן יחיד שעולות עליו ברמתן אבל NWN, הוא משחק התפקידים הכי טוב שנתקלתי בו.

טיפים למשחק:

ערוך את הקובץ nwn.ini (מומלץ לשמור עותק של הקובץ במקרה שמשהו משתבש). חפש את השורה "Game Options" וכתוב מתחת לשורה Debug Mode=1.
אחרי העריכה במהלך המשחק לחץ על מקש ה- CONSOLE (~) וכתוב את אחד מהצ'יטים הבאים:

dm_god - בלתי פגיע.
dm_givegold # - מוסיף זהב (במקום # לכתוב מספר).
SetWIS # - תוספת לחוכמה (במקום # לכתוב מספר).
SetCON # - תוספת Constitution (במקום # לכתוב מספר).
SetSTR # - תוספת לחוזק (במקום # לכתוב מספר).
SetINT # - תוספת אינטיליגנציה (במקום # לכתוב מספר).
SetCHA # - תוספת Charisma (במקום # לכתוב מספר).

נכתב ע"י חנוך קלאוזנר
באדיבות אתר igames.co.il
 
 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
 
  תגובות  
  http://nwn.vgames.co.il
http://nwn.vgames.co.il   - ‏14/‏05/‏2007 01:27 
1.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות