גולשים כרגע באתר
‏יום רביעי ‏18 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות

איך כותבים היסטוריה


12.8.2008
איך כותבים היסטוריה
דירוג מאמר
צפיות: 7609

אמא קוסמת ואבא לוחם? / אביעד טל, ונטרו משחקי תפקידים

"ההורים שלי היו סופר עוצמתיים, ואורקים הרגו אותם, ועכשיו אני שונא אורקים!" – איך להימנע מטעויות כאלה בכתיבת היסטוריה.

הרבה אנשים, בין עם הם מודעים לכך או לא, כותבים היסטוריות לא כל כך הגיוניות, האם הדמויות שאנו משחקים הם כלום מלבד שונאי אורקים ובעלי כוחות?
ובכן התשובה לשאלה זו היא פשוטה, לא.

הרבה שחקנים אפילו לא שמים לב שיש להם היסטוריה כזאת עד שיום אחד הם מגלים שהם לא יודעים מה הם שמות הוריהם כאשר נאפס (דמות מנחה) שואל אותם. הם לא יודעים איפה למדו את כול מה שהם יודעים והרי אנו בחיי היומיום לומדים דברים בשביל מטרה כלשהיא, הלא גם כך במשחקי תפקידים?

הטעויות הנפוצות בהיסטוריות של דמויות נגרמות בגלל שלשחקנים אין כוח לחשוב על היסטוריה, משפחה או כל מידע אחר על דמותם, אבל כאשר הם עושים זאת הם מוותרים על הדבר הכי חשוב בדמות, העבר שלה; בואו תחשבו לרגע, מה אתם הייתם היום לולא העבר שלכם?

אז מה לא עושים כשכותבים היסטוריה?

  1. רושמים רשימת כוחות.

קל מאוד לכתוב בהיסטוריה "הלכתי ללוחם ואז הוא לימד אותי, ואז הלכתי לקוסם ואז גם הוא לימד אותי, ואז יצאתי להרוג אורקים"; אבל בואו נחשוב רגע, למה שהלוחם והקוסם ילמדו אותך? מה יוצא להם מזה? ובכלל, למה להרוג אורקים תמימים?

המון שאלות נוספות יגרמו לכם להבין שזה לא עובד כך.

  1. סטירה עצמית.

טעות נוספת שהרבה שחקנים עושים זה לרשום שהדמות מכוערת וכולם בילדותה התעללו בה, וסצינה אחר כך הם מתארים איך הדמות הצליחה לפתות את כול הנשים בכפר. האם זה נשמע לכם הגיוני? כי לי זה לא.

אז עד עכשיו זה היה מה לא לעשות. עכשיו אני אסביר מה הופך היסטוריה לטובה.

מה כן עושים כשכותבים היסטוריה:

  1. הכה את המנחה (בשאלות כמובן).

בראש ובראשונה, הדבר שעושים לפני כול כתיבת היסטוריה זה לשאול את המנחה מה המערכה שבה משחקים. יכולה להיות לכם היסטוריה מצוינת אך היא פשוט לא מתאימה לזמן ולמקום: שימוש ברובה צלפים לא אפשרי אם אתם בעצם משחקים במאה ה-11.

בנוסף כדאי לדבר עם המנחה על איך הדמות שלך תשתלב במערכה. אתה לא רוצה להגיע למצב שבו אתה משחק מכשף במערכה נוצרית בלי לדעת למה אתה נכנס.

  1. תכתבו סיפור.

במקום לרשום רשימת כוחות, תכתבו סיפור. במקום לתאר מה הדמות יודעת לעשות, תתארו איך היא למדה את זה? מה היא עברה כדי להשיג את הדברים שהיא השיגה בחייה? דברו על האישיות שלה ואיפה היא באה לידי ביטוי?

פשוטו כמשמעו, סיפור, כמו סיפורי האגדות על קוסמים ולוחמים, זה בדיוק אותו הדבר. אז קדימה חברה, תהיו יצירתיים.

  1. שיהיה הגיוני.

כאשר אתם כותבים תוודאו שהסיפור שלכם ישמע הגיוני: ילד בן 10 לא יכול להביס דרקון, וגם לא אורק; אבל אל תרגישו רע אם ההיסטוריה הקודמת שלכם נשמעה ככה, תאמינו לי שאני נתקלתי בסיפורים הרבה יותר גרועים.

מה שכן ניתן לעשות זה למשל לתאר איך הוא נהיה שומר מצוין כי בעיר שבו הוא גר השומרים עשו יותר מלשתות ולהמר.. לתאר איך הוא היה עוקב אחריהם כשהם היו מחפשים אנשים שנעלמו ביערות הקרובים ומקשיב לחקירות מזדמנות.

  1. הדמות היא לא כל יכולה.

תתארו גם פעמים שבהן הדמות לא הצליחה במשהו, אף אחד לא מושלם וקורה שנכשלים. תיאור כישלונותיה של דמות יכול לתת רקע נהדר לסיפור, כי אף אחד לא מתחיל אמן-נשק או קוסם בלתי מנוצח.

  1. מה עם אישיות?

מאוד חשוב לתת לדמות אישיות ולא רק בשורה וחצי. כאשר אתם כותבים תנסו גם להראות כיצד הדמות מרגישה לגבי סצנות שונות. מה היא חושבת לעצמה, איך היא מקרינה את זה החוצה. בנוסף כדאי להוסיף דיאלוגים בינה לבין עצמה או בינה לבין דמויות אחרות.

  1. הדמות היא לא אתם.

כאשר אתם כותבים היסטוריה תנסו שהיא תהיה שונה מההיסטוריה שלכם עצמכם. גם האישיות של הדמות צריכה להיות שונה מהאישיות שלך. כדאי שתזכרו, מי שמשחק את עצמו כל הזמן מתקשה להיפתח כשחקן.

  1. מטרות לדמות.

תמצאו סיבות לדמות שלכם לצאת להרפתקאות. יכולה להיות לכם היסטוריה נהדרת על מדען מטורף שחי בטירה שלו כול חייו, אבל למה לו לצאת משם בעודו זקן וכבר השיג כול מה שרצה בחייו?

לדמות צריכה להיות סיבה להיות הרפתקן, ולהיות בקבוצה. יהיה לך מאוד קשה לשחק בקבוצה דמות שהיא "זאב בודד".

לדמות צריכות להיות מטרות כדי שיהיה לכם מעניין לשחק אותה. יש דמויות שרוצות כוח, אחרות רוצות ידע ומחקר, מאוות לאהבה. אתם תהיו מופתעים לגלות איך המטרות יכולות לעשות את המשחק מעניין פי כמה וכמה.

לסיכום, היסטוריה טובה היא כמו סיפור טוב. אם היא נכתבת נכון אפשר אפילו להפוך אותה לספר. ואם כתבתם היסטוריה ונשארו לכם קווי עלילה פתוחים זה לא בהכרח דבר רע, יש סיכוי שאם תשאירו דברים מסוימים פתוחים למנחה הוא יוכל לבנות סביב ההיסטוריה שלכם הרפתקאות נהדרות או חלקים בהרפתקה שקשורים בהיסטוריה שלכם! ואין יותר נחמד מזה.

אז אני מציע שתיקחו איזה כוס קפה או תה, שבו לכם ליד המחשב ותתחילו להקליד את הסיפור של הדמות שלכם כי מגיע לה. רק שימו לב שאתם עוקבים אחר ההוראות.

בהצלחה!
 
 
 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
תוכן דירוג תאריך שם
 
תודה רבה ‏20/‏09/‏2008 toto2008
 
‏04/‏09/‏2011 פינגו
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות
 
  תגובות  
  יפה מאד
Monk   - ‏15/‏08/‏2008 16:03 
1.
  תודה
FallenAngel   - ‏15/‏08/‏2008 16:32 
2.
  כתבה טובה
פינגו   - ‏05/‏08/‏2010 12:33 
3.
  יפה.
ספמי   - ‏08/‏04/‏2011 12:37 
4.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות