גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
משחקי תפקידים > משחקי מחשב

סקירה של- world of warcraft


12.12.2006
סקירות של משחקי מחשב
דירוג מאמר
צפיות: 7471

World Of Warcraft

השעה 10:00 לפנות לילה בעולם של Azeroth. אריאנה הולכת לה בפאתי היער על השבילים המובילים לעיר האדירה של Stronghold ולפתע מגיחים מאחוריה חבורה של 3 שודדים ומצמידים לה פגיון חד לצוואר. אריאנה מתעשתת מהר ומתחילה למלמל מילים לא ברורות. כמה שניות אחר-כך עפה החבורה כמה מטרים אחורה בפיצוץ אדיר של כדור-אש. כמה דקות בודדות אחר-כך שוכבת השלישייה על אדמת היער, חסרת רוח-חיים. חיפוש קצר על הגופות מגלה כמה מטבעות נחושת ועוד כמה פריטים שאריאנה תוכל למכור בשוק כדי להרוויח עוד כמה מטבעות.

בדרכה חזרה לעיר, פוגשת אריאנה את אוזמנוד הגמד, אשר מספר לה על שני שומרים שהלכו לאיבוד במעלה הנהר. הוא בדיוק בדרכו לחפש אותם ומציע לאריאנה להצטרף. אחרי שיחה קצרה, משכנעת אריאנה את אוזמונד להצטרף אליה לסיבוב קצר בעיר כדי לחדש את האספקה ולאחר מכן היא תצטרף אליו בחיפוש אחר שני השומרים שנעלמו.

]הצצה קצרה בשעון מגלה שכבר 5 לפנות בוקר ועוד פחות משעתיים אני צריך ללכת לעבודה.

ככה נראו רוב הימים שלי בשבועיים האחרונים אחרי שבחכמתי הרבה (בחיפושי אחר תעסוקה לחופשת הפסח) לקחתי את המשחק World of Warcraft לביקורת. לא ידעתי לאיזה הרפתקה אני הולך להיכנס.

את הדרך עם World of Warcraft: The Burning Crusade, התחלתי לפני מעט יותר מ- 4 שנים בתערוכת ECTS בלונדון, שם סיקרתי את ההכרזה של חברת Blizzard על המשחק ה- MMORPG שהולך לזעזע את מעריצי Warcraft בפרט ואת עולם ה- MMO בכלל. הדרך הארוכה שעבר המשחק מאז ההכרזה מציגה לנו היום את משחק ה- MMO המוביל בעולם המערבי עם מיליוני שחקנים באירופה ובארה"ב ועוד עשרות מיליונים ברחבי הגלובוס.

בתור מעריץ מושבע של Warcraft זה היה אחד המשחקים שהכי ציפיתי להם, ולכבודו (ולכבוד עוד כמה שיצאו לאחרונה) השקעתי סכום נכבד מאוד ברכישת מחשב חדש שיוכל להריץ את כל המשחקים האלה כמו שצריך ובחיבור אינטרנט מהיר במיוחד כדי שאני אוכל ליהנות מחוויית המשחק המלאה (אחרי הטראומה של לשחק Quake 1 בחיבור אינטרנט של 28800 במקרה הטוב, קחו את המילה שלי, יש ממה לפחד). כל הדברים הללו היו הכנה מקדימה למשחק הזה שנועד להוות את היהלום בכתר ואת התעסוקה העיקרית שלי בחופשת הפסח. אומרים שכגודל הציפיות, כך גודל האכזבה, אך לא הפעם.

את השעות הראשונות שלי במשחק ביליתי עם לוחם מגזע הגנום (גזע של יצורים הקטנים יותר מגמדים) ודרכו למדתי את המשחק. למרות שיחד עם המשחק מגיעה חוברת הסברים עבת-כרך על העולם ועל המשחק ואיך שולטים בדמות, איך מתקדמים במשחק ואיך הכל עובד, פשוט לא הצלחתי למצוא את הסבלנות לשבת ולקרוא מעל 200 עמודים של מדריך (דבר שהסתבר בדיעבד כטעות פטאלית במיוחד).

המשחק כולל בתוכו הרבה מאוד אלמנטים שהופכים את המשחק להרבה יותר מעניין ומגוון ועם זאת יותר מסובך וקשה להבנה.

נתחיל מכך, שבתחילת המשחק, כל שחקן רשאי לבנות את הדמות שלו, הכל מבחירת מין, גזע ומקצוע ועד לשינוי פיזי של מאפייני הגוף כולל צבע עור, מבנה פנים, צבע ומבנה שיער (כולל שיער פנים לזכרים ועגילים לנקבות – כולל פירסינג באף ובגבה). לכל אחת מהדמויות יש רשימת תכונות בסיסית התואמת את המקצוע שלה ואת הגזע שלה. לדוגמה, הלוחם יוכל מתחיל עם תכונת Strength (כוח) גבוהה ביחס לגנב או למג (קוסם), לגנב תהיה זריזות גבוהה יותר ולקוסם תבונה גבוהה יותר. צורת התכונות וההתבססות על שיוך התכונות לדמות מבוססת על עיקרון דומה ממשחקי ה- AD&D המוכרים למי ששיחק). בנוסף לתכונות הרגילות, ישנן יכולות השייכות לכל מקצוע כמו האפשרות להשתמש בשריון מסוג קשקשים, או שריון לוחות, או האפשרות להשתמש במגן, פטיש או מטה אשר ניתנים ללמידה רק לבעלי המקצוע האמורים להשתמש באותם חפצים. חלק מהיכולות מגיעות כבר בהתחלת המשחק עם יצירת הדמות וחלקן נרכשות עם ההתקדמות במשחק וההתקדמות בדרגות.

אחרי כל אלו, מגיעים הכשרונות. לכל אחד מהמקצועות ישנן כשרונות שהוא יכול ללמוד וע"י כך לשפר את ביצועי הדמות שלו. לדוגמה, הדמות הנוכחית שלי, אריאנה, קוסמת מגזע ה- Night Elves יכולה ללמוד קסמים בשלושה אסכולות: Arcane (סוד), Fire (אש) ו- Frost (כפור). כל קסם שנלמד באחד משלושת האסכולות הללו נקרא בעצם סוג של כשרון ולאחר שהוא נלמד, הקוסם יכול לבצע אותו באופן קבוע בהתאם לכוח שיש לו באותו הרגע.

הכשרונות נלמדים אצל מדריכים של המקצוע אשר נמצאים כמעט בכל עיר והם נלמדים בתשלום. כמו כן, לא ניתן ללמוד את כל הכשרונות גם אם יש לכם מספיק מזומן, מכיוון שהם מוגבלים בדרגות ורק כאשר הדמות מגיעה לדרגה מסוימת היא ראשית ללמוד את הכשרונות המתאימים לאותה הדרגה – זוהי הדרך של המתכנתים לשמור על האיזון במשחק ועל ההתקדמות וגם היא מבוססת על עקרונות ממשחק ה- AD&D המקורי.

תוסיפו לכל אלו את המיומנות שיכולה כל דמות ללמוד בהתאם לרצונה דוגמת דייג, תפירה, כריית משאבים, אלכימאות, עשבונות ועוד ואת האפשרות של כל דמות לגדל חיית מחמד שתלווה אותה בהרפתקאותיה ותעזור לה בקרב ואף תוכלו לרכב עליה (הכל משדונים, דרך דובי יער וזאבים ועד היפוגריפים (נשר-אריה) וקיבלתי רק חלק מהדברים שהמשחק מציע כחלק מחוויית המשחק.

כל דמות היא בעלת כמות מסוימת של נקודות פגיעה המהוות את כוח החיים של הדמות. בנוסף, לכל דמות בהתאם למקצועה, יש כוח נוסף המשקף את היכולות של הדמות. ללוחם יש כוח אגרסיביות אשר עולה במהלך הקרב ומאפשר לו לתת מכות חזקות יותר שגורמות יותר נזק לאויבים בעוד לקוסם יש את כוח המאנה אשר מגדיר את היכולת שלו להטיל קסמים וכאשר הוא מסתיים, אזי הוא לא יכול להטיל קסמים עד שהמאנה תתחדש.

ההתקדמות במשחק נמדדת עפ"י הדרגה של הדמות אשר מציגה את כמות הניסיון שעברה הדמות בעולם המשחק, כאשר הדרגה המקסימלית נכון לכתיבת שורות אלה היא 60. בחברת Blizzard מבטיחים לנו שככל שהמשחק יתפתח כך יתפתחו גם הדמויות ובשלב מסוים ניתן יהיה לעבור את הדרגה 60.

כדי לעבור בין דרגה לדרגה יש לרכוש נקודות ניסיון הניתנות לכם בשל ביצוע משימות שניתנות לכם ע"י שחקני מחשב (NPC – Non-Player Character), ע"י גילוי של שטחים חדשים במשחק וע"י הריגת אויבים. כמובן שכמות הנקודות שיש לצבור בין דרגה לדרגה מתקדמת עם הדרגות כמו גם ההשפעה של האויבים שהרגת על הנקודות ניסיון שרכשתם. ככל שהאויב שנהרג היה בדרגה נמוכה יותר, הניסיון שתקבלו על הריגתו יהיה נמוך יותר. במידה והוא היה יותר נמוך מהדרגה שלכם באופן משמעותי, הניסיון שתקבלו מהריגתו יהיה שולי ביותר.

בשלב הזה אני נמצא בבעיה, מכיוון שיש עוד כל-כך הרבה פינות לספר על המשחק אבל אם אני רוצה לסיים את הכתבה הזאת בזמן (וגם לחזור לשחק כמובן...) אז צריך להתחיל לקצר.

שימוש לב כי דיברתי עד עכשיו על מקצועות כמו הקוסם והלוחם וקיימים עוד 7 מקצועות נוספים: הפאלאדין, הכוהן, הדרואיד, המכשף (שונה מקוסם), הגנב, הצייד והשאמאן (דומה לכוהן, אבל בגזעים שונים). כל אחד מהמקצועות הללו זמינים לחלק מהגזעים בהתאם ליכולות של אותו הגזע וכל אחד מהם הוא עולם במלואו עם יכולות משלו. תוסיפו את שמונה הגזעים הזמינים: בני-אדם, אלפי הלילה (בני דודם של האלפים הסטנדרטיים שמכירים כל אוהבים הז'אנר), גמדים, גנומים, אורקים, טרולים, טאורונים והאל-מתים וקיבלתם אין סוף של אפשרויות ואין סוף של יכולות להתפתח ולפתח את המשחק.

עולמות המשחק מורכבים מממלכות (Realms) אשר קיימות בשני סוגים – ממלכות רגילות, של הרפתקות ומשימות וממלכות PvP – שחקן נגד שחקן או Player Vs. Player. כל אחת מהממלכות הללו מורכבת מיבשות, כל יבשת מורכבת מאזורים וכל אזור כולל שטח נרחב כולל הרים, גבעות ויערות ומספר בלתי מבוטל של ערים. המגוון המדהים שמציע המשחק החל בנופים של שקיעות על רקע אגמים וכלה ביערות שהולכים ומצטופפים עד למבוך של עצים בלילה אפל רק הולכים ומכניסים את השחקן יותר ויותר לתוך המשחק והופכים את המשחק למהנה וממכר יותר ויותר.

בשלב מסוים במשחק, כשאתם מחליטים שמספיק כבר להיום ומציצים עוד פעם בשעון כדי להיות בטוחים מה השעה, אתם אומרים לעצמכם שאתם חייבים לסיים את המשימה הזאת או להשיג עוד שריון קסום, או רק לחזור לעיר ולמכור את השלל שמצאתם בהרפתקה האחרונה וכך אתם מוצאים את עצמכם משחקים עוד ועוד ללא סוף.

השליטה במשחק נעשית באמצעות העכבר והמקלדת כאשר מקשי התנועה משתלבים בצורה קצת מוזרה עם העכבר שמשנה את זווית הצפייה או התנועה תלוי עם לחצתם על הכפתור הימני או השמאלי של העכבר. לוקח קצת זמן להתרגל לסגנון השליטה הזה אבל ברגע שמתרגלים, המשחק הולך די חלק. ניתן לשנות את זווית הצפייה בדמות החל ממבט שלישי ועד למצב של מבט ראשון מלא. המשחק כולל המון מקשי קיצור ואפשרויות שליטה וחובה ללמוד אותם שצריך ע"מ לשלוט במשחק ולהתקדם בדרגות הגבוהות וכמובן במשחקי ה- PvP.

אני מתנצל על-כך שלא דיברתי בהרחבה על אפשרויות ה- PvP שיש במשחק שכן זה עולם בפני עצמו שיצא לי לראות אותו בלבד ולא ממש לשחק בו מכיוון שאין יותר מדי מה לחפש בעולמות האלה לפני שמגיעים לדרגות הגבוהות אך חשוב לזכור שזה זווית הרחבה נוספת שהמשחק כולל והיא אמורה להיות לא פחות מעניינת ומאתגרת מהמשחק הרגיל.

חלק ארי לא פחות מהשליטה במשחק הן אפשרויות הצ'אט הקיימות בו. בין האפשרויות ניתן למצוא צ'יטוט בערוצים כללים כגון העולם, העיר שאתם נמצאים בה עכשיו וכדומה וכלה בצ'אט עם הדמויות שנמצאות לידך או אתך בחבורה. הצ'אטים כוללים גם אפשרויות לתנועה מסוימות ומחוות גוף כגון חיבוקים, נשיקות, ריקודים, ישיבה, סיפור בדיחה, צחוק ועוד לא מעט אפשרויות להביע את עצמך. כמובן שהדבר מכניס נופח הומוריסטי למשחק והופך אותו למהנה יותר.

נוסיף לכל הסיפור את העובדה שקיבלתי את הזכות לשחק את המשחק עם ה- Z-Board, (מקלדת בעלת פנלים מתחלפים אשר מגיעים עם מקשים מיוחדים למשחקים מסוימים – כתבה בקרוב) עם פנל מיוחד של World of Warcraft: The Burning Crusade אשר משנה לחלוטין את חוויית השליטה במשחק והופך אותה להרבה יותר נוחה וקלה יותר ללמידה.

כמו כל דבר טוב, גם למשחק הזה יש צדדים קצת פחות בוהקים. צריך לזכור שפיתוח המשחק התחיל לפני יותר מ- 4 שנים ולכן המולטימדיה במשחק לוקה בחסר מול משחקים אחרים שיוצאים היום דוגמה Prince of Persia או Half-Life 2. למרות כל אלו, חשוב לציין כי רואים שהושקעו שעות רבות בתכנון הגרפי של המגוון האדיר של העולמות והנופים הקיימים במשחק. כמו שכבר ציינתי מוקדם יותר, יצא לי כבר במהלך המשחק למצוא את עצמי פשוט מביא לקו האופק המשתנה ורואה את השמש שוקעת. אז נכון, ישנם לא מעט באגים גרפיים (כגון גופות ששוכבות באוויר, או מפלצות שעוברות דרך קירות וגדרות שהשחקן לעומת זאת לא יכול לעבור דרכם), אך אין היום שום משחק שחף מבאגים שכאלה.

הסאונד במשחק לעומת זאת, הוא אחד מהטובים שראיתי במשחקים החדשים בכלל ובמשחקי מחשב ווידאו בפרט. המוזיקה המלווה את המשחק משרה אווירה המתאימה למקום שבו אתם נמצאים באופן מושלם. לדוגמה, כאשר תכנסו לעיר Stormwind ותביטו במגדלים האדירים ובחומות האדירות שמשרות הרגשה של גדלות, תשמיעו פעמונים ומוזיקה שגורמת לכם כאילו נכנסתם עכשיו למקום גדול ולא רק מבחינת גודל. כאשר תיכנסו למקדש תשמעו מוזיקה הוליסטית ומרגיעה וכאשר תהלכו לכם ביער בשעות הלילה תשמעו מוזיקה שגורמת לכם להרגיש כאילו כל שנייה יקפוץ עליכם מישהו מאחורה.

את המוזיקה משלימים אפקטים של אווירה מעולים שהופכים את חוויית המשחק לכמעט מושלמת.

הסיבה ל"כמעט" היא שהתמיכה של המשחק בסאונד היקפי היא ברמה נמוכה מאוד ובהחלט ציפיתי ממשחק בסדר גודל הזה שידע להבחין בקולות שמגיעים מכיוון מסוים או בסאונד משתנה.

מעבר לכל אלו, המולטימדיה במשחק היא הכי טובה שקיימת היום במשחק MMO וחייבים לזכור שכל החסרונות שציינתי נובעים מכך שהמשחק הוא MMO וההשקעה בפיתוח שלו עברה לצדדים אחרים ואולי קצת הוזנחו דווקא הצדדים שמשפיעים על חוויית השחקן.

נכתב ע"י יניב פלדמן
באדיבות אתר igames.co.il
 
 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
תוכן דירוג תאריך שם
 
‏06/‏03/‏2008 רז
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
 
  תגובות  
  אהבתי את הסקירה
הפיה הטובה   - ‏28/‏12/‏2006 12:05 
1.
  גילדה ישראלית בוורלד אוף וורקרפט
אוריה   - ‏22/‏09/‏2007 18:34 
2.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות