גולשים כרגע באתר
‏יום ראשון ‏15 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות

איך להכיר לשחקנים שיטות חדשות


28.10.2011

בין אם מנסים להכניס בשר חדש לתחום, או להכיר לבשר קיים בתחום שיטות חדשות, כולנו מגיעים למצב הזה. איך להציג את השיטות כדי שהבשר יישאר בשולחן...


דירוג מאמר
צפיות: 7527

לכולנו יוצא להנחות למתחילים, כאלה שלא נתקלו מעולם בתחום, או בשיטה אחרת מלבד השיטה ששיחקו בה עד עכשיו(ותהיה זו מו"ד, חופשיטה, עולם האפלה או כל אחת אחרת), וכולנו מעסיקים את עצמנו באיך לעזאזל למכור את השיטה, את המשחק, איך לשכנע אותם להמשיך לשחק. אני מצאתי כמה דברים שיכולים לעזור למכור את השיטה/תחום:

 

1) תלכו על דברים שאתם יודעים שהם אוהבים:

רובינו בדרך כלל מנחים לחברים/חברות או קרובים אחרים, מעטים בין רובינו מנחים בדרך כלל לאנשים שהם לא מכירים לאורך זמן, נגיד לשחקנים אקראיים בכנסים. נצלו את ההיכרות הזו לטובתכם. אם בא לכם לדוגמה להכיר לחובב טולקין מו"ד, תמכרו את זה בתור משחק שמאפשר לו לשחק את כל העלילה של טולקין, את הדמויות, לבצע את ההחלטות, להלחם להצלחה ובעצם להיות הגיבורים. לחובבי הארי פוטר לדוגמה, תדגישו את הפן הקסום, את היצורים, את הקוסמים.

 

2) אל תעמיסו במכניקה:

מעטים השחקנים המתחילים שמעוניינים לדעת מההתחלה על כל חוק קיים במשחק. תפשטו את החוקים, לפחות בהתחלה, תכניסו אותם תוך כדי. ברוב השיטות המוכרות, יש מאות עמודים של חוקים, אפשרויות ומצבים מכוסים. אין צורך כבר מההתחלה להכביד על השחקן עם הערימות האלה. נסו לפשט את המכניקה, להתמקד יותר במשחק תפקידים עצמו, ותלמדו אותם תוך כדי. לדוגמה, כשהשחקנים מגיעים לקרב הראשון שלהם במו"ד 4, תנו להם לבחור את הכוחות תוך כדי, מסבירים להם את הכוחות בקצרה ובפשטות, בלי להתמקד במכניקה כל כך. תנו להם להתחרט אחר כך אם ירצו, אבל אל תעמיסו על ההתחלה.

 

3) חפשו את הדברים הכי מגניבים ומיוחדים בשיטה:

כשאתם מציגים שיטה, אל תנסו למכור עם ההכרזה השיטה מאפשרת לעשות כך וכך, תמצאו את הדברים הכי מגניבים(המחשב וחוקי הבגידות בפרנויה לדוגמה) ותתמקדו בהם. למכור שיטה אפשר באינסוף דרכים שונות, ככל שזה יהיה קצר יותר, ממקוד יותר, חלק יותר ומגניב יותר, ככה תכניסו אותם לשיטה מוקדם יותר.

 

4) תתחילו בגדול:

בעיני, להתחיל בקטן בהרפתקה קטנה, פשוטה, ליניארית וחסרת הפתעות זה עלוב, להתחיל בעולם פשוט ומשעמם זה עלוב עוד יותר. נסו להתחיל בהרפתקה מגניבה כבר מההתחלה, תשקיעו בהרפתקה הזו הכי הרבה שאתם יכולים, נסו למצות את כל האפשרויות, לחשוף את כל הדברים המגניבים כבר בהרפתקה הראשונה, תבואו עם רעיונות מגניבים. ההרפתקה הראשונה של הדמויות בטראוולר צריכה לכלול מסעות מגניבים בכל רחבי החלל המוכר, עם פגישות עם מלא יצורים מגניבים, קרבות בין ספינות וסצינות דיפלומטיה מותחות, בשום פנים ואופן לא עוד טיול בין כוכבי שבשגרה.

 

5) אל תחצו את הגבול:

זה נורא מפתה, ונורא קשה, אבל אסור לחצות את הגבול, תעמיסו מדי, תתנו יותר מדי אפשרויות, והשחקנים ייאבדו, לא ימצאו את עצמם. אם תתנו במשחק בעולם האפלה 12 כיווני חקירה אפשריים, הם יעבירו את הפגישה בניסיונות תכנון על מה לעשות. נסו לתת 4-5 אפשרויות בהתחלה, ואם השחקנים נראים אבודים, תבואו אתם עם היוזמה, זו קרקע חדשה אחרי הכול, ולתקוע אותם בחוסר מעש וללא מושג לאיך להתקדם, ישאיר אותם משועממים ומתוסכלים.

 

6) תכינו אותם גם מראש:

ספרו להם בקצרה קודם מה זו השיטה, בשתיים-שלוש שורות, מה התפקיד שלהם, מה מיוחד, אבל לא יותר מדי, נסו לספר להם מספיק כדי שידעו בכללי למה הם באים, אבל לא יותר מדי, כדי שיבואו במתח ובציפייה לפגישה. תספרו יותר מדי, והם יבואו בביטחון שהם יודעים הכול, והקסם של ההפתעה שבשיטה חדשה יעלם. תספרו מעט מדי, והם לא ידעו לאן הם באים, אם יבואו, ויסכנו את המשחק שלכם.

 

7) תעשו תאום ציפיות מראש:

תכינו אותם מבחינת סוג המשחק והאווירה שאתם רוצים להעביר, לא כבד מדי, ולא דורשני. למשחק כמו קריאתו של קט'ולהו, תכינו אותם מראש לעובדה שהם ידעו מעט ויבינו עוד פחות. שחלק גדול מהמשחק הם יפגשו דברים שגדולים עליהם, שמסוכנים להם, אבל שאם לא יחפשו אותם, הם יפספסו את כל היופי מאחורי הזוועות.

 

8) תדעו מתי להתגמש:

לפעמים, בזמן המשחק עצמו, אתם מגלים שמשהו השתבש, והמשחק נמצא בתהליכי קריסה. זה הזמן לקחת יוזמה, ולהתחיל להצדיק את הסיבה שאתם המנחים. אז אולי תצטרכו לוותר על כמה אספקטים, אולי העמסתם יותר מדי, ואולי משהו אחר. בשלב הראשוני תצטרכו למצוא את הסיבה לכך(השחקנים לא מתלהבים מהמשחק כי אין להם מספיק קרבות לדוגמה), ותמצאו דרך פתרון(לאלתר דרך כלשהי להכניס את הקרב פנימה, לדוגמה). בסופו של דבר, מה שחשוב זה שתיהנו, ואם תצטרכו להכיר את השיטה טיפין-טיפין, כשאתם מתחילים עם האספקטים המרכזיים שלה ומשלימים מהשיטה שממנה באו וככל שהמשחק מתקדם מוסיפים מהשיטה החדשה, אז שככה יהיה.

 

לסיכום, להכיר שיטות חדשות לשחקנים זו חוויה מדהימה, להכניס בשר חדש למערכת זו חוויה גדולה עוד יותר, הכול מסתכם בסופו של דבר באיך אתם מציגים את זה.

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
תוכן דירוג תאריך שם
 
הכתבה מעניינת אבל אפשר לשפר את צורת הכתיבה ‏02/‏11/‏2011 ספמי
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
 
  תגובות  
  כתבה טובה מאוד! אבל...
ספמי   - ‏02/‏11/‏2011 14:02 
1.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות