גולשים כרגע באתר
‏יום ראשון ‏22 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות

Magic - לשחק עם שמנמנים


01/04/2007
עם כוח גדול, מגיעים מימדים גדולים, גדולים מאוד.
השמנים, כי ככה מרסקים יריבים.
 

דירוג מאמר
צפיות: 7451
למי שלא מוכר לו המשחק, מג'יק משלב את כוחם של יצורים, קסמים, מלכודות ועוד, בכדי ליצור חוויה מעניינת של פנטסיה. משחק הקלפים קל ללמידה ובגיליון הבא אף יצא מדריך שלו. בכתבה נדבר על "השמנמנים", יצורים חזקים במיוחד שכמעט כל שחקן אוהב.
 
אתם מכירים אותם, אוהבים אותם ולא יכולים בלעדיהם. כן, אלו השמנמנים. למי שהמונח לא מוכר לו, שמנמנים הם מפלצות בעלות Power (P) גבוה מחמש, ו Toughness (T) גבוה משלוש. אין כמעט חבילה קיימת בלי איזו מפלצת שמנמנה אחת. מפלצות אלו בעיקר נפוצות בחפיסה הירוקה, שמביאה לנו יצורים עוצמתיים וחזקים. בכתבה אראה לכם על פי מה בוחרים מפלצת שמנמנה, ואתם תחליטו מה מתאים לכם, ומה לא. רק זכרו זאת, תמיד עדיף לפחות שתי מפלצות שמנמנות בחפיסה, אלא אם כן אתם שחקנים מנוסים אשר מתכננים חפיסה רבת עוצמה שנשענת על דברים אחרים (יכולות, קסמים וכו').

 

לתשומת לבכם: בכתבה זו אני מציע אפשרויות שיכולות להיות אף הפוכות לגמרי. זהו תפקידכם כשחקנים לברר מה מתאים לכם ומה לא.

 

מה אני מחפש במפלצת שמנמנה?

 

מראה היצור: אולי הדבר ישמע טיפשי, אך חלק רב ממשחק המג'יק הוא היופי שבקלפים. לא הייתם רוצים להיות באמצע קרב מותח ושפתאום תגיע לכם מפלצת שמנמנה מכוערת ותפלה, זה יהרוס את משפט המחץ (יו גי-הו?). אני אגיד לכם מה אתם רוצים: אתם רוצים להיות בסוף משחק כיפי ומותח כשאתם עומדים להפסיד, רוב הלנדים שלכם על השולחן, אך אין לכם מפלצות לזמן. הזיעה הקרה מתחילה לנטוף על אפכם, כשאתם שולפים את הקלף שעלול לסיים את המשחק. עכשיו תתארו לכם, שיוצא לכם Akroma, Angel of Fury,ואז תצעקו בקול ניצחון: "הנה לך, שאול (שם בדוי), מפתח הניצחון שלי! ,Akroma אני מצווה עליך, תקפי את נקודות החיים שלו!" אם היצור היה מכוער, השפעת הדרמה היתה פחותה, והכיף פחות. תארו לכם את פרצופו המאוים של חברכם כשהוא מסתכל אל תוך כנפי האש הנוראיות של המלאכית, זה יהיה שווה את הכל.
 

 

היכולת של היצור לתקוף את היריב: אחד הדברים הכי כיפים שעושים עם שמנמנים, זה לתקוף, ולתקוף עם שמנמנים זה לתקוף בברוטאליות. אל תעלו את השמנמנים שלכם למשחק אם אתם מתכננים להשאיר אותם במצב סטטי, זה לא תפקידם. השמנמנים נחשבים לתוקפים הגדולים, וכל שאר היצורים על השדה שלך, יעקבו אחר מעשיו. התקיפה עם שמנמן ועם יצורים חלשים יותר, היא שיטה מעולה למחוק את נקודות החיים/המפלצות של האויב שלך, בעיקר עם לשמנמן יש את יכולת ה-Trample. הישמרו מעצמכם גם כן! יש הרבה שמנמנים, בעיקר האגדתיים, שיש להם יכולות מיוחדות, ולמזלך הרע, היכולות האלו דורשות ממך לעשות Tap לשמנמן שלך. נסה כמה שפחות להשתמש ביכולת הזו, כי לשמנמן שלך תפקיד חשוב יותר, לרסק את האויב.
 

 

לשמנמן צריכה להיות עלות מנה נמוכה: יש יצורים שמנמנים, לרוב בחפיסה הירוקה, שנכנסים למשחק עם Mana Cost נמוך מאד. הרבה שחקנים לוקחים יצורים אלו, שכן הם מהירים לזימון וקל מאד לזמן אותם בשלבים המוקדמים של המשחק. אך, לכל דבר יש מחיר. בד"כ מפלצות כאלו מחזיקות יכולת שגורעת ממך משהו, או גורעת ממך ומן האויב יחד. לרוב Upkeep וDrawback. Upkeep משמעו שבכל תור עליך לעשות משהו מסוים. Drawback משמעו שכאשר היצור מזומן למשחק, פועלת יכולת שגורמת למשהו.
 
 
 
לשמנמן צריכה להיות עלות מנה גבוהה: יש אנשים שהולכים על בטוח ועל חזק יותר. רוב היצורים האגדתיים
(Legendary) בנויים על עלות מנה גבוהה והם מספקים כוח אש רציני, ויכולות מיוחדות מעולות. לכן, עלות מנה גבוהה פרושה יצור איכותי.
יש לזכור שמג'יק הוא משחק שברובו מסתמך על ניצול משאבים. יותר מידי יצורים שמנמנים עם עלות מנה גבוהה עלולים להפיל אותך.
 

 

היצור צריך להיות מעניין מבחינה משחקית: יש יצורים שמנמנים, ללא יכולות כלל. ללא מגרעות, תוספות, קסמים וכד'. כאשר יצור הוא ללא דברים אלו, צריך להיזהר ממנו. אין לקחת יותר ממספר מועט של יצורים חסרי כל, שכן לאחר זמן מה, המשחק הופך למשעמם. אפילו Upkeep לרעתך יכול להפוך את חווית המשחק למעניינת יותר, והדבר עדיף על משחק משעממם.

יש מוטו שהרבה שחקני מג'יק משתמשים בו: "עדיף להפסיד במשחק מג'יק דינאמי ומעניין מאשר לנצח במשחק סטטי ומשעמם".
 

 

ליצור צריכה להיות כמות P גבוהה: למה אנחנו משחקים עם שמנמנים? בגלל הכוח שהם נותנים לחפיסה! אולי תעדיפו שבעד עלות מנה מסוימת, תרצו לקבל יצור עם יכולת תקיפה שתמחק את האויב מן המשחק. יצורים אלו יהוו כוח התקפה מסיבי שלרוב קשה להתעמת איתו בדרכים לא קסומות. אך יש לזכור, המשחק נקרא מג'יק...
 

 

ה-Drawback של היצור צריך להיות קליל, לא משהו שתצטרך לשנות את החבילה בשבילו: יש יצורים שבכדי שתוכל להכניס אותם למשחק שלך, אתה חייב לבצע בה שינויים. לעומת זו, יש יצורים שמגיעים עם Drawback קליל, או אפילו קשה אך שניתן להתמודד איתו. יצורים כאלו הם יותר קלילים למשחק שכן הם בנויים אל תוך החפיסה והחפיסה לא בנויה ע"פ הם.

 

מאת: דור בן-דור

 

 

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות