גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
משחקי תפקידים > משחקי מחשב

CNC3: tiberium wars


3.7.2007
החלק השלישי בסדרה
דירוג מאמר
צפיות: 7484

CNC3: tiberium wars

הסיפור

הרקע לסיפור שלנו הוא עולם רווי מלחמות עולם, הרבה אחרי שבנות הברית הצילו את העולם מכיבוש רוסי (Red Alert) , הצילו את העולם מכיבוש אסיאתי (Generals) , הצילו את האנושות כולה משלטונו של יורי (תוספת מיוחדת). משהו כמו 52 שנים אחרי שהופיע בכדור הארץ החומר החייזרי טיבריום וכוחות ה-GDI התאחדו כנגד עלייתו ב-C&C1 או (Dawn of Tiberium) . ונאלצו שוב להציל את העולם מכוחות הרשע המכונים-NOD שחושבים שהטיבריום הוא חיוני להתקדמות האנושות ב-C&C2 או (Tiberium Sun).

אחרי כל המלחמות הללו לא נשארו בעולם הרבה מקומות איכותיים למחייה, ולא רק בגלל המלחמות הרבות אלא גם בגלל שהטיבריום התחיל להתפשט ברחבי כדור הארץ כמו וירוס. למי שלא ידע עד כה אני יכול להגיד שלטיבריום יש השפעה טיפה שלילית על בני אדם: הוא הורג אותם (כנראה בגלל הקרינה).

בעקבות התפשטות הטיבריום העולם חולק לשלושה אזורים: אדום – שבו ריכוז הטיבריום אדיר ואי אפשר לחיות. איזור צהוב – שהוא מזוהם ועני אבל חייה בו מרבית אוכלוסיית כדור הארץ. ואיזור כחול – שהוא איזור מצומצם מאוד בו חייה האוכלוסייה העשירה המוגנת ע"י כוחות GDI. באיזורים ש-GDI מרכזים את הכוחות שלהם הם שומרים על השלום והסדר ובעיקר בפני מתקפה של ה-NOD יש להם תמיכה רחבה מהציבור, שמסכים שצריך למצוא דרך ולהיפתר מהטיבריום אחת ולתמיד.

בראש כוחות אחוות ה-NOD עומד ברנש קרח בשם Kane הזכור לנו עוד מהפרקים הקודמים של C&C כרע הגדול, Kane מאמין שהטיבריום הוא שלב הבא באבולוציה של בני האדם ומצליח לגרום למרבית בני האדם באיזור הצהוב לתמוך בו.

במתקפה כללית ומאורגנת שתחילתה פיצוץ מעבורת החלל "פילדלפיה" מפתיעים כוחות ה-NOD את צבא GDI, ממוטטים את כל קווי ההגנה שלו ומצליחים לזרוע הרס ובלבול בכל שורותיו. התפקיד שלכם בקמפיין הראשון הוא לגבש מחדש את כוחות ה-GDI להציל את המצב, ולמחוק את כוחות ה-NOD מהעולם. כמובן ששום דבר לא ילך חלק וברגע שתמחקו את כוחות ה-NOD תגרמו לפיצוץ אדיר שיפזר עקבות טיבריום בגלקסיה וימשוך אליו את החייזרים כמו דבורים לדבש (אלו החייזרים שהטיבריום הגיע מהם במקור). עכשיו, אני יודע שההיגיון היה אומר שאם החייזרים אוהבים טיבריום ובני האדם רוצים להיפתר ממנו, אז הם יכולים לשתף פעולה – אבל זה לא הולך ככה, אחרי שאיזה אידיוט מחליט להפציץ אותם לברכה בתותח יונים (Ion Canon) (אולי הוא חשב על יוני שלום).

האם מרגע שפוצצתם את המטה הראשי של NOD לא תראו אותם יותר? איך מסתיים הקמפיין של כל אחד מהצדדים בבני האדם (יש יותר מסוף אחד) והאם יפתח לכם גם קמפיין של החייזרים? כל אלו אחלה שאלות, אבל אנחנו נשאיר טיפה מקום לסקרנות שלכם ולא נגלה הכול בביקורת אחת..

C&C 3 שוחרר בשתי גרסאות: הגרסה הרגילה, וגרסה מיוחדת לאספנים (או עיתונאים שמקבילים לינק ישיר להורדה) "Kane Edition" ממנה שאבנו את הרעיון לפוטין, בגרסה זו יהיו עוד כמה תוספות חביבות, אבל כמו כל גרסת אספנים היא יצאה במהדורה מוגבלת.

גרפיקה

זה ממש יפה לראות את האבולוציה של הגרפיקה שהמשחק עובר עם הדורות. הגרפיקה של המשחק מגיעה עד לפרטים הכי קטנים שיש, העיצוב מדהים ורואים שהשקיעו המון זמן ומחשבה בעיצוב היחידות והמבנים, בעיקר שמגיעים לחייזרים, עבורם העיצוב הוא הקריטי ביותר שכן שם מוכרים לנו עולם שלם שלא הכרנו מעולם (חוץ מאלו מבינינו שנחטפו ע"י חייזרים).

כיאה למשחק מסדרת C&C קטעי המעבר בין המשימות הם קטעי וידאו אמיתיים, הפעם היוצרים שיחקו אותה והביאו גם סלבס (פירוט בהמשך). לקטעי וידאו מרשימים.

מה שחשוב ביותר הוא שהמנוע של המשחק הוא מנוע קליל ואיכותי. לאורך כל המשחק סבלתי אולי פעם –פעמיים מלאגים במשחק ואז הבנתי שככל הנראה הגזמתי עם מספר היחידות ושעלי לצאת להתקפה כוללת.

האפשרויות העומדות בפניכם במשחק הן שליטה ברמות האנטי אליזינג עד לרמה 3, שליטה ברמת הפרטים, ברמת הפירוט של המים, בטקסטורה, בשיידר, ברמת ה-VFX, שליטה בצללים, ברמות האנימציה, ובהשתקפויות. מרבית האפשרויות הגרפיות מחולקות לרמות של נמוך, בינוני, גבוה, גבוה מאוד. בלי לתת ערכים לשימוש מתקדם. הרזולוציה המקסימלית במשחק היא 1024X1280.

קול וסאונד

איכות הקול, הסאונד והאפקטים במשחק הם מעולים, זו אומנם לא חוכמה גדולה כשיש לכם כל כך הרבה ניסיון בתחום. קחו למשל את הקריינית במשחק שכנראה חתמה קביעות, כי את הקול שלה אני זוכר עוד מימים ימימה. אבל אפשר לתת הרבה קרדיט ליוצרים על כך שידעו איזה קולות לשנות ואיזה קולות מנצחים להשאיר.

המוזיקה במשחק מנסה מידי פעם להשתלב במשחק, מה שלא תמיד עולה יפה. אומנם לפעמים המוזיקה מכניסה אתכם לתוך המשחק בקטעים שצריך, אבל רוב הזמן היא משעממת, לא עקבית ולא נשמעת קשורה למשחק עצמו, זה אולי הדבר היחיד שחבל ששינו מ-C&C1. את הכישלון הזה אפשר לזקוף לחובתו של סטיב יאבלונסקי, שנכנס לנעליו הגדולות של פרנק קלפאקי. לדעתי עדיף לכם לקחת את קובצי המוזיקה של C&C1 ולהפעיל אותם במקביל למשחק הנוכחי, התוצאה יוצאת הרבה יותר איכותית.

עוד בעיה עם קולות במשחקים כמו C&C היא שהם חופרים לכם חופשי בלי שתשימו לב ואחרי המשחק תמצאו את שומעים בראש את המילים Tiberium, Unit under attack וכן הלאה.

אפשרויות הסאונד העומדות בפניכם במשחק הן שליטה בעוצמת המוזיקה, בעוצמת האפקטים, בעוצמת הקול, קולות היקפיים, הסרט ובאיכות עוצמת הקול. כמו כן אתם יכולים לשלוט בעוצמת הקולות המתקבלים ומשודרים בין השחקנים בצ'אט הקולי.

דרישות מערכת

מערכת הפעלה חלונות Me/XP או ויסטה,
מעבדGHz 1.8,
זכרון128MB
לפחות3.5GB מקום פנוי בכונן הקשיח
כרטיס מסך עם 32MB כגון GeForce 3800 ומעלה או ATI Radeon 8500 ומעלה
חיבור מהיר לרשת
כונן DVD

אני רוצה שתשימו לב טוב מאוד לדרישות המערכת הללו כי הן ממש נמוכות ולדעתי לא מדוייקות. זה נכון שלמשחק יש מנוע גרפי מעולה, אבל לא צריך להגזים, לדעתי כדי להנות מהמשחק צריך יותר זיכרון וכן כרטיס מסך איכותי יותר ממה שמבקשים.

המשחק והשליטה במשחק

למי שלא מכיר את המשחק יש את הקמפיין של ה-GDI שהוא הקמפיין הקל ביותר. שאני אומר הקל אני מתכוון שגם מלמדים אתכם מה עושה כל יחידה ונותנים לכם מפות מבוססות יחידות כך שתוכלו לעבור את המפה בעיקר עם היחידה איתה תתלמדו.

מי שכבר מכיר את הז'אנר יכול מהר מאוד להיכנס לקמפיין גם בלי ההדרכה, ולרוץ את המשימות הראשונות במהירות של כמה דקות למשימה. אבל ככל שתתקדמו בקמפיין תגלו שרמת הקושי עולה ושלוקח לכם יותר ויותר זמן לסיים משימה. שחקן מיומן יוכל לסיים את המשימות הקשות יותר במשחק במשהו כמו 30 דקות לעומת זאת שחקן טרי ולא מיומן, או שחקן שבוחר באסטרטגיה של התקמפרות, יכול לבזבז חצי יום על כל מסך.

השליטה במשחק עצמו טריוויאלית לחלוטין לכל מי ששיחק באחד ממשחקי ה-C&C, וגם אם לא שיחקתם ההדרכה המעולה והממשק הנוח והברור יעזרו לכם להשתלט מהר מאוד על המקשים – החל מהמקשים הבסיסים ביותר ועד לקיצורי דרך שנראים ממבט ראשון מתוחכמים.

מרגע שתתחילו לשחק תוכלו לראות שבנוסף למשימות הראשיות של המשחק יש גם משימות צדדיות נוספות (משימות בונוס) שמעשירות את המשחק והעלילה. לרוב משימות הבונוס עומדות לכם על הדרך כך שזה לא כל כך מסובך לעשות אותן, אבל יש משימות שכדי לגמור אותן צריך לבזבז זמן יקר. אז מצד אחד יש תגמול למרבית משימות הבונוס, ואפילו עושים לכם וי ירוק ויפה בסוף המפה אם השלמתם אותן. מצד שני לפעמים הן לא שוות את המאמץ ואתם תעדיפו לדהור לסיום המשימה.

את רמות הקושי במשחק אפשר לקטלג לשתי קטגוריות: רמת הקושי של המשחק עצמו ורמת הקושי שמשתנה עם התקדמות הקמפיין. ככל שמתקדמים בקמפיין רמת הקושי עולה, יהיו כאלו שיתקשו לעבור שלבים, ויאלצו לעשות LOAD מידי פעם, היופי במשחק שאתם יכולים לעשות SAVE מתי שרק מתחשק לכם, ואין הגבלה על כמות השמירות. השלבים מעוצבים יפה, והדינמיקה של המשחק מאלצת אתכם לשחק לפי כללי המשחק שהיוצרים קבעו, לפיכך אתם נחשפים תוך כדי משחק בקמפיין בכל סוגי המשחק וככל שתתאימו את עצמכם יותר מהר לסגנון המשחק של המפה (ולפעמים כמה סגנונות במפה אחת), כך תצליחו לסיים אותה מהר יותר ובהצלחה גדולה יותר.

אומנם יש כמה משימות שהן סיזיפיות לחלוטין ויוציאו לכם את המיץ, אבל זה שווה את תחושת הניצחון שמתקבלת בסוף המשימה אחרי שתצליחו להביס את האויב. אני שמעתי על ביקורת לא מקצועית שבה המבקר התלונן על המשימות הקשות ועל הרמה של המשחק, אבל מי שמתלונן על זה שהמשחק מציב לו אתגר מפספס את הנקודה העיקרית במשחק כולו: הנאה מאתגר מלחמתי בכל סגנון אפשרי. אין פלא שאותו בחור התלונן מאוחר יוצר גם שטחנו אותו ברשת – הוא פשוט ליימר נאב. סקרנים לדעת מה אנחנו עושים לנאיבים ברשת? קפצו ל"משחק ברשת" ותראו דוגמאות.

המשחק נותן לכם לקבוע את סגנון המשחק שלכם בזכות הגיוון ביחידות: כבר מימי C&C1 יחסי הכוחות היו ברורים לכולם כמו למשל שאנשי טילים טובים נגד טנקים אבל גרועים נגד חיילי רגלים וכן הלאה, החוכמה היא לדעת מתי אתם צריכים לשנות את סגנון המשחק שלכם אבל ככל שתטיבו לשלוט ביחידות שלכם ולנהל את הקרב בחכמה תוכלו לנצח את היריבים בקלות רבה יותר. לאלו שיודעים לשמור על היחידות שלהם בריאות ושלמות לאורך הקרבות יש בונוס מיוחד: עם כל כמה הריגות היחידה שלכם עולה דרגות והופכת ליותר קטלנית ומסוכנת.

אני חייב לציין שאת ההשקעה במשחק רואים לא רק בפרטים הקטנים, אלא גם בסרטוני המעבר, שהם אחד הדברים האהובים עלי יותר במשחק. מופיעים שחקניקולנוע וטלוויזיה מפורסמים ומוכרים המגלמים תפקידים שונים במהלך סרטוני המעבר בין משימה למשימה.

אני, למשל, הייתי בשוק שראיתי את ג'וש הולווי (סוייר מהסדרה אבודים) בתפקיד אג'אי מכוחות ה-NOD. זה היה גם מצחיק טיפה לראות את מייקל אירונסייד (חייזר הטוקרה מסטאר-גייט) בתפקיד ג'ק גרנר - גנרל בצבא ה-GDI, כשהוא אומר לכם לתקוף חייזרים.. כמו כן לוהקו לסרטונים טריסיה הלפר בתפקיד קיליאן קטאר, בילי די וויליאמס בתפקיד רדמונד בוייל: ראש ומייצג ה-GDI. גרייס פארק בתפקיד לוטננט סנדרה טלפייר המיסתורית. ג'ניפר מוריסון בתפקיד קירס ג'יימס - המתדרכת השווה ביותר. ג'ו קוקן בתפקיד קיין המרושע, שונטיי הינטון הכתבת בריטני בימה. ושני כתבי החדשות שאנון קוק וג'ון האק שגויסו רק לצורך הקראת החדשות קטעי המעבר. במילים אחרות נשפך פה המון, אבל המון כסף.

מלבד כל הקמפיינים האפשריים, ואני מבטיח לכם שזה ייקח המון זמן. אתם יכולים לשחק בשחקן היחיד באפשרות "ההתכתשות" – Skirmish במפה שאתם בוחרים. ובה אתם מוזמנים לנסות את כוחכם מול המחשב באחד על אחד עד לשבע על אחד. כמובן שאתם יכולים להגדיר למחשב קבוצות (לשים איתכם בוטים או לשים נגדכם בוטים) ואז המשחק יותר קבוצתי. האתגר האמיתי לדעתי הוא לנצח את המחשב על הרמה הכי גבוהה שלו, לא רק בגלל שהמחשב בונה בקצב מטורף ושולט לחלוטין בכל היחידות שלו. אלא גם בגלל שהאינטיליגנציה המלאכותית שהוא מפגין ברמה הגבוהה מאתגרת ביותר. אני אישית הצלחתי לנצח כמה פעמים יריב ממוחשב אחד ברמה הגבוהה ביותר, אבל לא הצלחתי לנצח יותר מיריב ממוחשב אחד שכזה – זה עדיין פרוייקט שאני אממש מתישהו.

בניגוד למשחקים אחרים בהם אין לכם הרבה מה לעשות אחרי שאתם גומרים את השחקן היחיד, כאן אפשרות "ההתכתשות" גורמת למשחק להיות הרבה יותר מעניין ואתם תמצאו את עצמכם חוזרים אל המשחק רק כדי להתכתש שוב ושוב עם הצבאות השונים בכל מיני מפות.

כבר כאן אני חייב להזהיר בגדול את כל מי שמתכוון לקנות את המשחק: מדובר במחשק אסטרטגי, שמנצל המון משאבי מוח, וזה אומר שבימים האחרונים של הביקורת אני פשוט עייף יותר, למרות שאני ישן כמעט אותו דבר כמו בד"כ. כשאני עוצם את העיניים אני רואה טנקים ויחידות וכשאני חולם אני חולם על בניינים והעברת יחידות. משמעות הדבר שהמוח עושה עבודה נוספת גם אחרי שאתם מסיימים לשחק במשחק.

עקרונית זה אמור להיות יתרון עבור אדיר עבור המשחק: אפשר למכור אותו כמשחק אסטרטגיה מהפתח את החשיבה. זה נכון. אבל אם אתם מחליטים לשחק במשחק קחו בחשבון שהגוף שלכם יזדקק להרבה יותר מנוחה ממה שאתם מכירים בד"כ (להוציא את אלה שהמוח אצלם לא עובד לא משנה באיזה מצב).

במהלך המשחק תוכלו לחוות לא פעם אחת תחושות של דה-זה-וו. לא בגלל שכבר שיחקתם בגירסאות הקודמות של המשחק, אלא בגלל שיש שם קטעים שלמים שנראים גנובים לחלוטין ממשחקים אחרים, מסרטים או שמשחקים אחרים גנבו מ-C&C, הנה פתאום אתם רואים את הרובוט מבטלפילד 2142 הולך לו בכיף במפה (היה בTiberian sun כשבאטלפילד 2 עוד לא יצא) והשלבים לפני שספינת האם עושה את הפיצוץ האדיר שלה מזכירים מאוד את הסרט היום השלישי. יש עוד המון דוגמאות כאלו, ואם תשאלו לדעתי אני אומר לכם לבריאות! לא רק שלא הפריע לי שלכאורה היוצרים היו "לא מקוריים". אלא אני שמחתי שהיה להם את האומץ לעמוד מול הביקורת של ה"לא מקוריים" ובכל זאת לשים את הקטעים שעושים לי את המשחק להרבה יותר כיפי. אם הזכרתי בפסקה הזו את צירוף המילים "פיצוץ אדיר", אז אני אציין שכאן פצצות האטום והסופר-נשקים של כל אחד מהצדדים הם הרבה יותר חזקים מכל מה שהכרתם עד כה במשחקי C&C...

לגבי הסרטונים המופיעים לאורך המשחק אני טיפה חלוק עם עצמי, נכון שלפעמים הם נכנסים לכם בשיא האקשן וזה ממש לא במקום, אבל מצד שני הסרטונים עם הזום וההדגשה של מטרות המשחק כל כך נחוצים ויעילים שאני מעדיף לוותר על חלק מהריכוז תמורת המידע החשוב המתקבל מהם, מי שלא מתאימים לו הסרטונים, יכול תמיד לבטל אותם בשנייה שהם מתחילים. אגב אם אני לא טועה רק סרטונים של משימות חשובות עולים, כדי לפתוח כאלו של משימות בונוס צריך להקליק על הצלמית שלהם.

בנוסף לסירטונים מופיעה מידי פעם ג'ניפר מוריסון בצד המסך ומקשקשת לכם בשכל, זו לא חובה להקשיב לה מבחינה מודיעינית, אבל שכזו בחורה יפה מדברת מקשיבים בלי קשר. מידי פעם לחדשות ואפילו למסך הקטנטן שלכם יתפרץ קיין, שלא הצליח לממש אפילו לא אחד מכל איומי הסרק שלו. פשוט כשהוא איים הוא לא ידע עם מי יש לו עסק...

משחק ברשת

המשחק ברשת מתחלק לשני סוגים: ברשת פנימית מול אנשים שמחוברים אליכם ישירות למחשב עם כבל, וברשת העולמית. שני סוגי המשחקים מרגשים וכייפיים לחלוטין ואני לא מוצא הרבה הבדל בין המשחקים מלבד העובדה שהרשת העולמית מציבה הרבה יותר אתגרים וסגנונות לחימה חדשים.

אגב משחק רשת, אז העדכון האחרון שירד אמור "לאזן" את הכוחות בין היחידות. משמעות האיזון היא שהיחידות לא יהיו זהות לחלוטין בתכונות שלהן ליחידות שתלמדו להכיר בשחקן היחיד. (הממוטות למשל יהיו הרבה יותר איטיות ויירו הרבה יותר לאט).

סיכום

למשחק Tiberium Wars יש יתרון אדיר על פני שאר משחקי האסטרטגיה. אני לא מדבר על הנוסטלגיה למשחק – זו פסיכולוגיה בגרוש להגיד שאנשים יקנו את המשחק רק בגלל נוסטלגיה, כי כשמבקשים מאנשים להוציא כסף הם עובדים עם ההיגיון וגם סביר להניח שמרבית אלו ששיחקו ב-C&C1 בזמנו כבר עסוקים בלגדל ילד או שניים. שאני אומר יתרון אני מדבר על הניסיון שנצבר לאורך סדרת המשחקים C&C, מורגש שמי שעשה כאן את העבודה ידע בדיוק מה הוא עושה ומה הוא רוצה מעצמו, סביר מאוד להניח שלא תיתקלו ביותר מידי דברים לא הגיוניים עד כדי גיחוך או בתיאוריות שנשמעות מופרכות לחלוטין. לפי מה ששמעתי אפילו בפרטים קטנים כגון קביעת התכונות הפיזיקליות של הטיבריום הלכו המפתחים ונעזרו בצוות של מדענים מיומנים.

בקיצור, מדובר במשחק שבנוי כהלכה, עם גרפיקה איכותית, משחק שמחדש ומרגש – הן במשחק הרשת והן במשחק לשחקן היחיד, החסרון הגדול ביותר של המשחק זה שהוא ממכר ברמות מסוכנות. הלוואי וכל המשחקים היו מגיעים לרמה שלו מכל הבחינות (תזכרו להשתמש בפסקול של CNC1). יש עוד המון דברים איכותיים במשחק C&C 3, ואם הינו ממשיכים לכתוב על כל מה שטוב במשחק הינו כותבים ספר ולא ביקורת. אתם צריכים להסתפק בזה שאין לנו יותר מתלונה אחת על המשחק ומזה שנהנינו מכל רגע משחק.

האם המשחק שווה את הכסף?

זו לא שאלה, אפילו למשחק של השחקן היחיד המשחק שווה את הכסף. המשחק נותן לכם תמורה מלאה לכל שקל שתשקיעו במאות דקות משחק, אתם תוכלו לשחק בו בשחקן היחיד למעלה משלושים שעות בלי לסיים את כל הקמפיינים. תוכלו לשרוף כמות אדירה של זמן ובהנאה רבה במשחק ב-Skirmish.

ואם ישעמם לכם תמיד תוכלו ללכת להילחם ברשת העולמית או למצוא חבר שיכנס איתכם לקבוצה ושם להיכנס ולכסח כמה אויבים.
 
 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
 
  תגובות  
  משהו קטן שטעיתם בו
שחקן מנוסה! D:   - ‏14/‏07/‏2007 03:16 
1.
  משחק אדיר אבל למה
Morgoth bauglir   - ‏11/‏08/‏2008 20:33 
2.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות