גולשים כרגע באתר
‏יום רביעי ‏18 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות

מדריך MAGIC


26.7.2007
המדריך למשחק הקלפים הנפוץ
דירוג מאמר
צפיות: 7944
 
מג'יק הוא אחד ממשחקי הקלפים התחרותיים/איסופיים הטובים ביותר בתחום היום,
ואני מדבר מבחינה בין לאומית.

מבחינת משחק וקהילה, זהו משחק הקלפים המושקע והמתחדש ביותר שיש כיום,
אחת ל-4 חודש יוצאת מהדורה חדשה, באירוע גדול והשקעה אדירה.

מג'יק זה יותר ממשחק, זו תופעה, אבל למה להתלהם? הסבר קליל אם כבר

מג'יק הוא משחק קלפים בסגנון פנטזיה, שמציב אותך בהחלט בתפקיד קוסם כל יכול כלשהו,שנמצא תמידית בעימות מול קוסמים אחרים.

לרשותך ארסנל של מפלצות, קסמים, חפצים והשפעות שונות במטרה אחת ויחידה-למחוץ את יריבך מ20 נקודות חיים ל0 (או לחילופין לגרום לחפיסת הקלפים שלו להיגמר).
כל מהדורה נעוצה בעולם פנטזיה קטן, יציר כפי המפתחים של וויזארדס (יוצאים גם רומנים לכל מהדורה, הם לא רעים למעשה).
אחת לכמה מהדורות ישנה מהדורת בסיס- core set, שמחדש כמה קלפים
כמו כן ישנם רוטציות וסלקציות, כאשר צוות המפתחים אוסף משובים לאורך השנה ומודיע אילו קלפים מעתה אסורים למשחקים בטורנירים או מוגבלים (אירוע שמוגדר כtype 1 למשל מבטל חלק גדול מההגבלות).
כך שלמעשה מג'יק מתפתח ומשתנה כל הזמן, מה שמדבר על גיוון מאוד רציני ומבטיח שלעולם לא משעמם בתחום.

חזרה למג'יק בסיסי-

לרשותך חפיסה, 60 קלפים בסטדנרט, המכילה את הארסנל שלך לקרב.

כל קסם, מפלצת או יכולת, דרושה הפעלה ב-mana, הדלק שמניע את מכונת המלחמה שלך.
בתחילת כל תור מאגר המאנה שלך ריק, ובסוף כל תור המאגר ריק (חוק קטן ומכאיב- מאנה עודפת בסוף התור, נזק לנקודות החיים שלך!)

איך משיגים מאנה? כל חפיסה זקוקה למאגר האנרגיה הזמין ביותר שלה- אדמות!

בעזרת אדמות שממקמים באזור המשחק שלך (אדמה לתור אלא אם יכולת מאפשרת אחרת)

אדמה זמינה לניצול? tap (סיבוב הקלף ממצב מאונך למצב מאוזן) והאדמה מנוצלת, מפיקה את המאנה בצבע המתאים (עוד רגע נדבר על זה) ולמאגרך נכנסה כעת מאנה, זמינה ונוחה לשימוש.

צבע- במג'יק קיימים חמישה צבעים, אלו הם צבעים המאנה- אדום(סימנו להבה),שחור(סימנו גולגולת),ירוק(סימנו-עץ),כחול(סימנו-טיפת מים),לבן(סימנו-שמש)

כמו כן לכל צבע מאנה יש אדמה בסיסית (כלומר בסוגה כתוב basic land, הסבר על זה בהמשך) והשמות הם כדלקמן- אדום-mountain, שחור-swamp,ירוק-forest,כחול-island,לבן-plains
וישנם דברים חסרי צבע- סימנם אפור (מסגרות לקלפים, עלות מאנה)

כל דבר עולה בכמות מסוימת במאנה, לאחר שאדמה מנוצלת לתור יש לחכות לתורך הבא על מנת שתוכל להשתמש באדמה הזו שוב.

איך אני יודע כמה עולה לזמן יצור או קסם? פשוט, בצידו הימני העליון (הסתייגות פעוטה-במהדורה החדשה future sight העלות היא בצידו השמאלי של הציור על הקלף)
ישנה עלות המאנה, כל סימן (לפי המפתח לצבעים שנתתי קודם) אומר איזה מאנה חובה לשלם בצבע כלשהו כדי לזמן את הקלף, סימן בעיגול אפור מעיד על כמות המאנה שנדרשת לשלם שאינה מחויבת לצבע מסוים- כלומר ניתן לשלם במאנה מכל צבע שהוא.

קלף שמחייב מאנה מסוימת לשימוש בו נחשב כקלף מהצבע הזה- לדוגמה יצור שמחייב אדום כדי לזמנו הוא יצור אדום,קסם שמחייב לבן הוא קסם לבן. (עלות חסרת הצבע לא משפיעה על צבע הקלף) קלף שדורש מאנות ממספר צבעים נחשב כקלף מכל אותם הצבעים באותו הזמן (למשל קלף שדורש גם מאנה כחולה וגם מאנה ירוקה הוא קלף ירוק-כחול).
קלף שאינו דורש מאנה צבעונית הוא חסר צבע (דגש-חוסר צבע הוא חוסר צבע על כל המשתמש מכך, לכן בהשפעות שדורשות לנקוט בשם צבע לא ניתן להגיד "חסר צבע")

ממהדורה מסוימת ישנם קלפים בעלי צבע חצוי- אלו עדיין קלפים שנחשבים משני הצבעים שמופיעים עליהם.


קסמים הם כשמם, לכל אחד השפעות משלו-ישנם בגדול שלושה סוגי "קסמים"-instant שניתן לשחק בכל זמן (גם בתור היריב), sorcery שניתן לשחק רק בתורך, וenchantment שגם ניתן לשחק רק בתורך- במה הסוג השלישי שונה? אלו בדרך כלל קסמים שנשארים בסיבובים הבאים.

אז איך עובד סיבוב ממוצע?מתחילים בשלב הuntap - העברת כל הקלפים ממצב מאוזן למאונך אם נדרש (ישנם פעמים שuntap ימנע מקלפים מסוימים)
לאחר מכן, upkeep- זהו למעשה שלב שלא קורה בו דבר כמעט, אלא אם כן יכולת מסוימת אומרת מפורשות שמשהו מתבצע בupkeep (למשל יצורים מסוימים שדורשים עלות מתמשכת, השפעות שנותנות שליפת קלף, הורדת סמני זמן מקלפים)
לאחר מכן, שלב שליפת הקלף מהחפיסה (כן, זהו למעשה שלב, לעתים השפעה מתרחשת בדיוק ברגע זה)
לאחר מכן תורך מתחיל, הmain phase שזהו הזמן שלך למקם אדמה, לשחק sorcery ולהכין את עצמך להתקפה. (הערה קלה- לאחר שלב ההתקפה ישנו למעשה main phase שני, במידה ולא מיקמת אדמה בתור זה אתה יכול למקם כעת, ולשחק שנית sorcery,
חלק מהשחקנים לעתים לא משתמש בשלב זה כלל ולעתים לא מודעים לקיומו)
התקפה- שחקן המבקש לתקוף באמצעות יצוריו יכריז באותו רגע על כוונתו לתקוף, ועל כלל היצורים שלו שמשתתפים בהתקפה, לאחר מכן יעביר אותם לtap ועוברים לשלב ההגנה.
בשלב ההגנה השחקן המתגונן בוחר אם להגן ואיך למקם את מגניו- אילו מיצוריו יחסמו את יצורי היריב אם בכלל, ניתן לחסום בעזרת מספר יצורים יצור יחיד.

(כוח מול חיים, או איך מסתכלים בכלל על זה? בפינה הימנית התחתונה של קלפי היצורים מצוינים תמיד שני מספרים וביניהם אלכסון, כגון כך X/Y - השמאלי (X) הוא דירוג הכוח של היצור, הימני (Y) הוא דירוג החיים של היצור).

שלב הנזק- היצורים מחטיפים זה לזה נזק עצבני, מה שלא נחסם עובר אל נקודות החיים של המגן.
שלב הניקיון- יצורים שספגו די נזק כדי למות הולכים לבית הקברות, השפעות קסומות שאורכן תור נגמרות.
(הבהרה קלה- יצור הסופג נזק אך לא מת זוכה לחידוש מלא של דירוג החיים שלו בסוף התור בו נפגע)
שלב זריקת הקלף- בידך יש יותר מ7 קלפים? זרוק עד שישארו בידך 7.
לאחר מכן, סוף תור השחקן, מתחיל תור השחקן השני, וחוזר חלילה.

בתחילת המשחק כל שחקן יתחיל כשבידו 7 קלפים, שחקן שיתחיל ראשון את המשחק לא זוכה לשלוף בתורו הראשון (זהו מחיר הפתיחה הבא נאמר), כאשר לאחר מכן השליפות כרגיל (קלף כל תור אלא אם יכולת תשנה זאת).
כל סוף תור מספר מקסימלי של קלפים ביד-7 (שוב, אלא אם יכולת תגדיר אחרת), וכן, גם כשנדרשים לזרוק קלף עדיין אפשר לשחק instant.

שחקן שאינו מרוצה מידו ההתחלתית מסוגל לבצע דבר הקרוי muligen- יחזיר את ידו ההתחלתית לחפיסתו, יערבב, וישלוף מחדש מספר קלפים זהה לקודם, פחות 1.
(כלומר התחלת עם 7 ואתה לא מרוצה? תחזיר לחפיסה, ערבב, שלוף עכשיו 6)
ניתן לחזור על פעולה זו כמה פעמים שתרצו, קחו בחשבון שכל פעם מספר הקלפים ביד פוחת ואתם אכן יכולים לבצע זאת עד שלא תתחילו את המשחק עם קלפים בידכם כלל (לא מומלץ לנסות כלל, זה לא יוגיהו כאן ולב הקלפים לא יעזור לאף אחד).

דגשים קלים- יצור בתור ראשון במשחק לא יכול לתקוף, ולא יכול להשתמש בשום יכולת הדורשת ממנו לבצע tap, אך הוא מסוגל לתפקד כחוסם התקפה בסיבוב היריב.
חפצים-arifacts (סוג של קסם, תמיד חסרי צבע אלא אם נאמר מפורשות אחרת, חלקם מפלצות וחלקם אוסף של אביזרים קסומים)

ניתנים לשימוש בתור הראשון אלא אם נאמר אחרת (אם מדובר ביצור שהוא חפץ, הוא עדיין נתון לחוקים הרגילים לגבי יצורים)

instant ניתן לשחק בכל זמן, אפילו בתור היריב, כל עוד תוכל לשלם עבורו במאנה כמובן.
מכניקות שונות- בכל מהדורה מתווספים ונעשים שינויים ליכולות שונות של היצורים

היכולות המפורטות להלן הן יכולות המוגדרות "סטטיות", כלומר פועלות כל הזמן כחלק מהיצור ואינן דורשות הפעלה כדי שישפיעו. (זאת בניגוד לכל היכולות האחרות הנקראות "מופעלות" אשר דורשות לבצע דבר מסוים עם היצור- כגון tap, תשלום מאנה, הקרבת יצורים וכדומה, הן תמיד בפורמט הבא- הדבר שצריך לבצע, לאחר מכן נקודותיים : ואז ההשפעה, דוגמה לקלף כזה בהמשך).


תכונות סטטיות מהבסיסיות ביותר(הבהרה-יצור שיש לו בדיוק את התכונות המתוארות ללא שם המכניקה כנראה היה במהדורה שבה עוד לא פותח השם האחיד):
flying- פשוט למדי, יצור בעל יכולת תעופה כלשהי, לא ניתן לחסום יצור זה כאשר הוא מתקיף אלא בעזרת יצור מעופף אחר (או יכולת מפורשת על קלף, שמעכשיו גם נקראת reach)
defender- יכולת שקודם נקראה בשם wall, יצור בעל תכונה זה לא מסוגל לתקוף כלל (למה צריך אותם? חלקם מאוד קשוחים, ויש להם השפעות נוספות)

(בניגוד אליהם, קיימים יצורים שאינם יכולים לחסום כלל)
fear- יצור בעל יכולת זו (יצור שחור כמעט בכל המקרים) לא ניתן לחסום אלא על ידי יצור שחור אחר או יצור שהוא חסר צבע.

shroud-שם חדש ליכולת ותיקה, יצור שכזה לא ניתן לבחור בו כמטרה לקסמים או השפעות, לא היריב ולא השחקן ששולט בו. (כלומר יצורים לא יכולים להפעיל עליו יכולות מיוחדות, לא ניתן לירות עליו קסמי נזק ולא קסמי השמדה)
סייג חשוב- אם השפעה מסוימת לא מכוונת ספציפית כמטרה את היצור שיש לו את יכולת הshroud הוא עדיין מושפע כרגיל, כלומר? קסם שבתיאור שלו נאמר שהורס את כל היצורים בשדה למשל, לא בוחר ביצור ספציפית ולכן הורג גם אותו.
regenerate- יכולת (למען האמת מופעלת רוב הזמן, אבל היא ותיקה מאוד ולכן ראוי להזכיר אותה כאן)- יצור המפעיל את היכולת הזו יכול להינצל ממוות, ספג מספיק נזק או חטף השפעה שאמורה להרוג אותו? היצור עושה tap(לאחר קיום התנאי של הregenrate), ולא מת.
haste-יצור בעל יכולת זו מסוגל לפעול כבר בתורו הראשון במשחק, כלומר לתקוף, לבצע tap ליכולת וכן הלאה.
death touch-שם חדש להשפעה ישנה, יצור בעל יכולת זו הגורם לנזק ליצור אחר בקרב, יגרום למוות מיידי של היצור הניזוק ללא קשר לכמות הנזק שהעביר. (כך יכול יצור חלש מאוד להרוג יצורים גדולים ממנו בהרבה למרות יחס הכוחות הלא מאוזן לכאורה)

first strike- יצור בעל יכולת זו מעביר את הנזק שלו למטרה לפני שהיא מעבירה אותו אליו, משמעות? אם ליצור שלך יש את היכולת ומספיק דירוג כוח כדי להרוג את היצור שמולו, היצור שמולו ימות ולפני שיספיק לגעת ביצור שלך! (מספר יצורים עם first strike החוסמים יצור אחד עדיין נהנים מהיתרון הזה)

double strike- יצור שכזה זוכה לfirst strike ולאחר מכן התקפה נוספת (שמתרחשת כמו התקפה רגילה), המשמעות- היצור נהנה מיתרונות הfirst strike לפעם הראשונה, היצור שמולו שורד? זמן לזפטות ההדדיות. (הבהרה- יצור עם היכולת הזו שהורג במכה הראשונה את היצור שמולו לא זוכה להעביר את ההתקפה השנייה כנזק לנקודות החיים של היריב).

trample- ליצור שלך דירוג כוח יותר גבוה מדירוג החיים של היצור המגן? חשב את ההפרש, והפרש זה מתורגם כנזק לנקודות החיים של השחקן המגן! (כך שגם הרגת וגם פצעת את המגן)

protection- מלווה תמיד בציון צבע מסוים, יצור בעל יכולת זו מוגן מכל ההשפעות שקסם או יצור מהצבע המסוים הזה מבצע, משמעות- נזק שיצור מצבע שהוא מוגן ממנו מבצע לו לא מסוגל להרוג אותו (אבל trample עדיין יעביר את הפרש הנזק דרכו)
כמו כן, כאשר יצור כזה תוקף, יצורים מהצבע שהוא מוגן מפניהם לא מסוגלים לחסום אותו.
ולא ניתן לסמן אותו כמטרה לקסמים והשפעות כמו במקרה של shroud. (ניתן עדיין לפגוע בו במשהו שאינו בוחר בו ספציפית, כמו במקרה של shroud)
unblockable- לעתים לא ניתן לחסום את היצור ע"י מעופפים, יצורים מצבע מסוים וכן הלאה, אך לעתים היכולת מציינת יצור שלא ניתן לחסום כלל (הדבר יכתב כך-"שם היצור is unblockable").

vigilance- יצור שכזה תוקף ולא נדרש לבצע tap, כך שהוא מסוגל לתקוף ובתור היריב עדיין להגן, שימושי למדי.
landwalking- כשהיכולת מופיעה על הקלף המילה land תוחלף בסוג אדמה מסוים.
כאשר יצור תוקף שחקן מסוים, אם בשליטת השחקן המותקף אדמה מהסוג המסוים שהיכולת מתייחסת אליו (כלומר יצור עם swamp walking תוקף שחקן שמחזיק על צד המגרש שלו swamp) אז השחקן המגן לא מסוגל לחסום כלל את היצור המתקיף (גם לא עם יצור בעל יכולת landwalking זהה).

קיימות עוד יכולות רבות סטטיות, אבל הקלף מצויד גם בהסבר ליכולת ומה היא עושה.

אז, איך בונים חפיסה במג'יק?
חפיסה סטנדרטית היא 60 קלפים (לא יותר ולא פחות, סגנונות משחק שונים יכולים לדרוש גדלי חפיסה אחרים, אבל לשחקן שרוצה איזון, 60 זה קודש הקודשים).

מה מותר ומה אסור? כל דבר למעט אדמה בסיסית (מהסוגים שציינתי כבר) ניתן להכניס עד 4 עותקים בלבד, כן, אפילו אם יש לך קלף קסם מאוד אהוב שאתה רוצה 20 פעם, 4 עותקים זה ההגבלה שלך. אדמות בסיסיות לא מוגבלות במספרן (אדמות שאינן בסיסיות- אלו שבסוגן לא כתוב basic land).

המספר הרצוי של אדמות לחפיסה הוא ביחס של שליש לגודלה- בסביבות ה20 לחפיסה של 60, כשייתכן יותר אדמות לחפיסה עם קסמים כבדים, או פחות לחפיסה שמאיצה את המאנה שלה (יצורים נותני מאנה, קלפים שמביאים לתוך המשחק עוד אדמות) או חפיסות שרוב ההשפעות שלה מאוד זולות.
מג'יק הוא משחק של החלטות ואיזון, פחות מ4 עותקים לא מבטיחים שתשיג את הקלף שאתה רוצה ברגע שתרצה, אבל גם יותר מדי אדמות יעכבו אותך בשליפות.
אינך מוגבל בצבעים, אבל רצוי לא יותר משני צבעים לחפיסה, זה די והותר גיוון והחפיסה תוכל להסתדר יפה, מי שמסוגל להסתדר בצבע אחד כל הכבוד, למרות שלעתים זה נחשב "משעמם".

זהו עד עכשיו למג'יק, בפעם הבאה- תמונות+הסברים מקושרי תמונה, זיהוי נדירות קלף, הסבר קצר על המהדורות הנוכחיות (כאלו שאת החפיסות שלהן אפשר לרכוש בחנויות) ומשוב לכל הדברים שתרצו לדעת.  
 
מאת: prox_m
 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות
 
  תגובות  
  מדריך מעולה
בועז   - ‏28/‏07/‏2007 18:47 
1.
  מדריך מעולה
howler   - ‏30/‏07/‏2007 16:11 
2.
  מדריך מכובד ביותר
gridmax   - ‏05/‏08/‏2007 13:19 
3.
  magik
amit   - ‏09/‏10/‏2007 19:50 
4.
  יפה האתר
שירז   - ‏27/‏12/‏2007 20:58 
5.
  הערה
שירז   - ‏27/‏12/‏2007 21:01 
6.
  הערה
שירז   - ‏27/‏12/‏2007 21:01 
7.
  הערה
שירז   - ‏27/‏12/‏2007 21:01 
8.
  thdz
trfh   - ‏27/‏12/‏2007 21:03 
9.
  אוי באמת!
אחד שמבין   - ‏26/‏02/‏2008 17:59 
10.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות