גולשים כרגע באתר
‏יום שלישי ‏17 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
משחקי תפקידים > משחקי מחשב

ANCIENT WARS- SPARTA


9.8.2007
ביקורת למשחק חדש
דירוג מאמר
צפיות: 7490
ANCIENT WARS - SPARTA
 
"לא יאומן", זה מה שעבר לי בראש בדיוק ברגע שמסמר ברזל נכנס לי מצד אחד של היד ויצא מהצד השני, המחשבה השנייה הייתה "הי... זה נראה מוזר... איך הגעתי למצב הזה...".

כאלו הם החיים: בדיוק ברגע שבו כל מה שאנחנו יודעים מקוטלג לנו יפה בראש לפי מדורים, בדיוק באותו הרגע, בא משהו שמערער את הכול ומאלץ אותנו להגיע להכרה שלא הכול מובן מאליו. כמובן שאחרי זמן קצר מאוד אנחנו מקטלגים הכל מחדש עד ל"לא יאומן" הבא.

קחו למשל את דמויות המחשב שלי. הן היו מקוטלגות יחד עם גיבורי על כמו שוורצנגר ורמבו, תחת הקטגוריה "מדע בדיוני" בה כיכבו אנשים שיכולים להילחם בכמה מאות לוחמים ולצאת בלי פגע. כמובן שהקיטלוג החזיק מעמד עד ששמעתי ולמדתי על לוחמי ספרטה וקרב תרמופילאי.


הסיפור
השנה היא 408 לפני הספירה, כוחות הצבא הפרסיים המונים מאות אלפי חיילים מתקדמים לכיוון יוון. הכמות האדירה של החיילים הפרסים מדאיגה את אחד מחיילי הצבא היווני, שמתריע בפני המלך ליאונידס (Leonidas) כי לצבא הפרסי יש מספיק חצים כדי לכסות את השמש (במטח). בתגובה אומר לו ליאונידס "אז נילחם בחושך". כדי שתבינו עד כמה סיפור הגבורה הזה מטורף אני אזכיר את העובדה כי לליאונידס היו רק 7000 חיילי קואליציה ועוד 300 חיילים ספרטניים. ומה שיותר מטורף הוא שהספרטנים, על אף חסרונם המספרי, הצליחו לטבוח בפרסים במשך יומיים רצופים ומנעו מהם לעבור דרך מיצרי תרמופילאי.

אבל מה לעשות, בחיים שלא כמו בסיפורי האגדות לא תמיד יש סוף טוב. בגידה של אחד היוונים המקומיים גרמה לכך שהפרסים גילו מעבר אחר דרכו יכלו לפלוש ליוון, ליאונידיס שחרר את 7000 חיילי הקואליציה ונשאר עם 300 חייליו הספרטניים להילחם במאות אלפי הפרסים, בקרב פנים אל מול פנים שנמשך כמה שעות!!!

בעלילת המשחק תזכו לחוות לא רק את הקרב המפורסם, אלא לשחזר את כל האירועים ההיסטוריים שקדמו לקרב החל מאיחוד הממלכה וכלה באיסוף כוחות. מלבד הסיפור הספרטני, תזכו לשחק וללמוד גם את הצד של הפרסים ושל המצרים.

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק איכותית ומושקעת יחסית למשחק אסטרטגיה. מרבית היחידות שתראו במשחק הן רפליקה לאיך שנראו היחידות במציאות - מה שלא הצריך הרבה דמיון ממעצבי הגרפיקה, אך יחד עם זאת ניכרת במשחק הירידה לפרטים הקטנים התורמת לתחושת ההשקעה שעושה רק טוב.

למרות שהמנוע הגרפי רץ חלק יחסית, מידי פעם היו עיוותים מוזרים בצללים ונראה היה גם כאילו הקרינה הרדיואקטיבית מהמשחק S.T.A.L.K.E.R הצליחה להידחף למשחק. יכול להיות שיש קשר לסוג כרטיס המסך (אני משתמש בכרטיס ATI שיש נגדו קונספירציה לא קטנה).
האפשרויות הגרפיות הן רזולוציה עד 1280X1024, שליטה באיכות הצללים, באיכות המים, בעוצמת הבהירות, באפקטים סביבתיים, בעומק הצבע עד ל-32 ביט, בפרמטרים של רמת הפרטים ובפרמטרים של הטקסטורה. בקיצור, ממשק גרפי מתקדם מאוד.

לגבי זוית הראיה של המצלמה במשחק: לאורך מרבית המשחק זווית הראיה נוחה אומנם אין יותר מידי הבדלים בין הזום הקרוב ביותר לרחוק ביותר, אבל השליטה במשחק לרוב לא מושפעת מהמצלמה. שאני אומר לרוב אני רומז שיש קטעים מעצבנים שבהם האויבים מסתתרים בינות לעצים וקשה לראות אותם, או כשאתם שולטים באוניות שתופסות חצי מהמסך ואז הזום הרחוק ביותר פשוט לא רחוק מספיק (זה נובע בעיקר בגלל שהגודל של האונייה פרופורציונאלי לגודל מציאותי בניגוד למשחקים אחרים בהם 100 חיילים נדחסים לתוך ריבוע קטנטן).

קול וסאונד
הקולות במשחק מזכירים מאוד את הקולות במשחק WarCraft III, ואולי יותר גם את הקולות במשחק CivCity. לדעתי הקריין הוא אותו קריין, (אם מישהו מוכן להרים את הכפפה ולברר את זה לעומק אני מוכן לתת לו קרדיט בביקורת הזו). מה ש חשוב הוא שלא הוסיפו למשחק קולות משונים ומעצבנים. אחרי הכול הרבה זמן לא ראינו חידושים מרעישים בתחום איכות הקול במשחקים.

על המוזיקה של המשחק אני יכול להגיד רק מילים טובות: היא השתלבה כל כך טוב עם העלילה והמשחק עצמו כך שלאורך כל שעות המשחק הרבות ששיחקתי, בקושי שמתי לב לכך שאני מקשיב למוזיקה ולא התעורר בי שום חשק לבטל אותה או להנמיך. להיפך, המוזיקה עזרה לי להבין מה הולך סביבי, מתי אני מותקף או מתקיף ורק במקרים נדירים הפריעה – כאשר הציידים שלי תקפו כבשים זה נשמע כאילו מתחולל קרב, אבל לומדים להתעלם מזה מהר מאוד.
אפשרויות הסאונד העומדים בפניכם הן שליטה בעוצמת הקול, המוזיקה, קולות הקריין, היחידות והמבנים. לפי האפשרויות בתפריט הקול לא ברור לי מדוע יש דרישה לכרטיס קול בדרישות המערכת המומלצות.

דרישות מערכת מינימאליות

Windows 2000 / XP
מעבד 2.4GHz או 2400+
זיכרון 512MB RAM
מקום פנוי בכונן הקשיח 4Gb (התקנה + שמירות).
כרטיס מסך עם לפחות 128Mb זיכרון כגון GeForce 6600GT או Radeon X800
DirectX 9.0c
כונן DVD לפחות X4
 
דרישות מערכת מומלצות

מעבד 3GHz או 3000+
זיכרון GB RAM2
כרטיס מסך עם לפחות 256Mb זיכרון כגון 7900GT או X1900XTRadeon
כרטיס קול תואם DirectX 9.0c

אני שיחקתי עם מערכת קרובה מאוד לדרישות המומלצות, ואני יכול להגיד לכם שרוב הזמן המשחק רץ חלק, למעט מקרים בהם הצטברו יותר מידי חיילים על המפה וזה היה סימן שצריך בדחיפות לצאת להתקפה.

המשחק והשליטה במשחק
תמיד אמרתי שהשלב של השחקן היחיד הוא השלב שבו אתם יכולים להתאמן באין מפריע ולרכוש מיומנויות משחק, שלא יעזרו לכם כמעט ברגע שתגיעו למשחק הרשת.

גם במשחק זה יש לכם את אפשרות הקמפיין של השחקן היחיד. היוצרים של המשחק הגדילו ראש ולמרות שקוראים למשחק "המלחמות הקדמוניות: ספרטה" אתם מקבלים עוד שני קמפיינים של שני עמים נוספים – המצרים והפרסים.

להתחיל לשחק במשחק זו מטלה די קלה עבור כל מי ששיחק בעבר במשחקים כמו CNC, WarCraft ודומיהם; השליטה במקשים דומה מאוד, למרות שיש כמה שינויים. העיקרון של המשחק הוא אותו עיקרון.

מה שכן, אני לא מרחם על מי שבחר במשחק זה להיות המשחק הראשון שלו כשהוא לא מכיר משחקי אסטרטגיה. ההדרכה מינימלית ביותר, המשימות לא תמיד מוגדרות כמו שצריך וקשה לחזור להוראות, אני כמעט בטוח שהמשתמש ה"נוב" שיעלה על המשחקישאל את עצמו לאחר כמה שלבים "מה לעזאזל הם רוצים ממני...?". מה שמפצה טיפה על ההדרכה הגרועה לאורך המשחק זו חוברת ההדרכה המפורטת בה אתם תוכלו למצוא מענה להמון שאלות. אבל אם אתם משתמשים מתחילים, אל תצפו להבין את מה שרוצים מכם בחוברת, לפחות לא בקריאה ראשונה.

יש במשחק עצמו כמה שיפורים לעומת משחקים קודמים שיכולים להיות יתרון אדיר לשחקן חדש וחיסרון לגיימר כבד – עד שהוא יתרגל לשינויים. למשל הקשה כפולה על המספר של היחידה תיקח אתכם ליחידה עצמה, או יחידה יכולה להשתייך ליותר מקיצור מקש אחד. כל השינויים הללו ועוד דומים הם שינויים מבורכים, אבל אני מקווה שברמה הכללית תישמר המגמה של "התכנסות המקשים" ולא נצטרך ללמוד מחדש את המקשים עם כל משחק חדש שנקבל.

ככלל, אני רגיל שכדי לבנות בניין צריכים להיות בתחום הבסיס, לשלוח MCV או לפחות איזו סוואיר קטנה, שיהיו תשתית למבנה. כאן נאדה, כלום. פועל פשוט יכול להריםבניין ראשי באמצע המדבר. את הדבר הזה גיליתי כששיחקתי נגד המחשב בפעם הראשונה, ולמרבה הפתעתי גיליתי איך הוא הקים למעלה מ-12 בסיסים ברחבי המפה (לא שזה עזר לו יותר מידי).

אם מדברים על המשחק כנגד המחשב באפשרות של "הזירה", אז אין לכם יותר מידי אפשרויות לבחירה וגם השחקן-מחשב מתפתח במהירות כל כך גדולה, שיותר משני יריבים יתקעו לכם את המחשב בשלבים המתקדמים של המשחק. המסקנה אם כך היא שכדי לנצח את המחשב בזירת האחד על אחד (או כמה צבאות נגד כמה צבאות). אתם חייבים להשתלט כמה שיותר מהר על כמה שיותר מכרות זהב- הניצחון יבוא בהמשך.

היחידות, כמו שאמרתי כבר, הן אוטנטיות כמו גם הגיבורים. אם לא הייתי שומע את הסיפור שמוזכר לעיל על ליאונידס שלבדו חיסל כמה מאות לוחמים פרסים, הייתי צוחק על זה שהגיבור במשחק יותר מידי חזק ביחס ליחידות הפשוטות (מסתבר שבמציאות ליאונידס היה אפילו יותר חזק).

כדי לבנות יחידות לוחמים אתם צריכים לחקור את כלי הנשק והמגנים שבהם הם ישתמשו, שזה כאב ראש לא קטן, בעיקר בגלל שאי אפשר לעצור את המשחק ולהתחיל לעשות חושבים, מה גם שאין הכוונה איכותית מצד המשחק לבניית כלי הנשק. אפשרות נוספת היא שאת הנשקים יאספו הפועלים הפשוטים שלכם ישירות משדה הקרב. עקרונית זה ממש נשמע אחלה- לחסוך כסף על חשבון שלל קרב, אבל תשמעו ממני זה פשוט קוץ רציני כל עניין איסוף הנשקים. לא רק שאני צריך להסתבך עם פעולת האיסוף, אני גם צריך לראות באיזו יעילות המחשב מצליח לאסוף את הנשקים בעזרת הפועלים שלו. מצד שני, כך הוא שולח אותם לשדה הקרב והגיבור שלי מקבל טרף קל.

גם אחרי שאספתם וחקרתם נשקים לא נגמר הסיפור, אתם צריכים להגדיר איך יראה כל חייל, איזה נשק הוא יאחז ובאיזה מגן ישתמש. יש כמובן גם שלושה סוגים שונים של חיילים – ע"פ רמת השדרוג של היחידות עצמן, ואחרי שתסיימו עם כל זה, שלא תחשבו על לנסות לקנות חיילים בלי שיהיה לכם המזומן הדרוש – בניגוד למשחקים כמו CNC כאן אין מסגרת אשראי ותכנון עתידי. בקיצור, בניית היחידות זה כאב ראש אחד גדול.

העלילה של הקמפיין היא למעשה הסיפור ההיסטורי של הקרבות ומלבד לשיחות הקטנות בין הדמויות, אתם למדים בעדות חייה על ההיסטוריה של שלושת העמים, מזווית די מעניינת. אני חושב שהייתי מעדיף שבמקום שיעור היסטוריה היו נותנים לי לשחק עוד כמה משחקים כאלה.

קטעי המעבר בין השלבים היו סבירים, אומנם הם לא הפילו אותי מהכיסא, והגרפיקה בהם לא הצדיקה שאני אצלם תמונות מסך, אבל בסך הכול הם אורגנו באופן חביב והצליחו לקשר בין השלבים השונים.

תנו לי להגיד עוד מילה טובה על המשחק: אין בו הגבלה על מספר הסלוטים לשמירה ואתם יכולים לעשות כמה שמירות שאתם רק רוצים, מתי שאתם רוצים ולוקח מעט זמן יחסית לחזור לשמירה שלכם. זה נשמע ברור מאליו, אבל יש משחקים מעצבנים שמגבילים אתכם במספר הסלוטים או מגדירים מראש "נקודות שמירה" אליהן אתם חייבים להגיע כדי לשמור את המשחק.

בניית הדמות של הגיבור שלכם במשחק היא לא בדיוק מטלה קשה: לכל גיבור יש 2-3 יכולות אותן הוא יכול לפתח ובהן אתם יכולים להשקיע את נקודות הסקיל שתצברו עם העלייה בדרגות. הכוח והחיים של הגיבור עולים אוטומטית עם העלייה בדרגה – אז בשלבים הראשונים עדיף לשים אותו ליד מכרה זהב של היריב שיחסל כמה עבדים ויעלה דרגות ורק אז להתקדם איתו.

היוצרים של המשחק היו צריכים ללמוד הרבה על "הפאנץ ליין" מהמשחק CNC, ואני מדבר על זה שאחרי שלוש שעות רצופות של משחק נפתח לכם מסך עלוב למדי שנראה כמו חלון windows לא מושקע ומודיע לכם שאתם המנצחים. לעומת זאת ב-CNC החיילים שלכם שמחים על הניצחון ויש לוגו ענקי מעוצב של VICTORY שמסתובב לכם על כל המסך- זה ניצחון!

המשחק עצמו בנוי ברמה מאוזנת. תוך כדי ההתקדמות בשלבים אתם תיתקלו ביותר ויותר יחידות, שיהיו משודרגות יותר, ויותר אגרסיביות. את הדינאמיקה של המשחק אתם לא תמיד תוכלו לקבוע, ולרוב המחשב יהיה זה שיתזמן לכם אירועים ואתם תצטרכו להתאים את עצמכם לטקטיקה המתאימה. שאם לא כן, תפסידו בגדול.

אינטליגנציית המחשב מבוססת בעיקר על "לבנות כמה שיותר ויותר מהר" ובכך הוא מנצל את היכולת המופלאה שלו לעשות מליון פעולות בשנייה, אבל זו לא בדיוק אינטליגנציה. את האינטליגנציה האמיתית אתם תוכלו לפגוש במשחק הרשת, והמשחק יהיה הרבה יותר הוגן (לשחק מול המחשב ברמה הכי גבוהה זו בכלל לא משימה קלה). אגב, גם למחשב ברמה הכי גבוהה יש את הדברים המטופשים שהוא עושה ואת הבאגים שלו בטקטיקה. חבל לי שברשת היה קשה מאוד למצוא יריבים לשחק נגדם. למעשה לקח לי בערך שעה עד שמצאתי יריב לשחק נגדו כי כל החדרים היו ריקים. הדבר הזה מוכר בהרבה משחקים חדשים ואני מקווה שעם הזמן גם חדרי המלחמה של "ספרטה" יתמלאו. הסיבה לחוסר ביריבים לדעתי היא השימוש בפלטפורמה של GameSpy המחייבת הרשמה קצרה לפני שתוכלו להיכנס למשחק הרשת, וכידוע הישראלים הם עצלנים ולא כל כך אוהבים להירשם לכל מיני מקומות בעיקר לאלו עם הסיומת Spy.

במשחק הרשת לא יהיה לכם את הזמן להשתלט על כל מכרות הזהב- כאן זו הזירה האמיתית. אתם תהיו חייבים להיות כמה שיותר מהירים וקטלניים אחרת תפסידו את הקרב. האורך הממוצע של הקרבות לדעתי הם כ- 10 דקות.

רק כדי להשוות, המשחק בקמפיין יכול לגזול מכם למעלה משעתיים לכל שלב. אותו דבר גם במשחק כנגד המחשב בזירה – הוא פשוט מצליח לבנות כל כך הרבה בסיסים בו זמנית שלוקח הרבה זמן להרוס את כולם. אם אתם שואלים אותי, אז הקמפיין ומשחק הזירה לא כל כך בנויים לאנשים שאוהבים משחקים מהירים, אלא יותר מתאימים לכאלה שמחפשים איך לשרוף את הזמן.

ללא ספק יהיה לכם קושי לנהל את המשחק במפות גדולות בהן היריבים יגיעו מכל כיוון, שכן אין לכם אמצעי לראות דברים שלא בטווח הראייה של האנשים והמבנים שלכם. קחו ממני עצה קטנה, תגידו לפועלים לבנות מלכודות-רמחים בכל מיני מקומות ברחבי המפה, היריבים מזהים אותם כאויב ותוקפים אותם, ואתם מקבלים התראה על הפלישה ומספיק זמן להתארגן.

מסקנות
המשחק Ancient Wars Sparta הוא משחק אסטרטגיה איכותי שמספר סיפור היסטורי של שלושה עמים בצורה הקלילה ביותר. המשחק רץ באופן סביר לדרישות המומלצות שלו, אבל אני יכול ללא ספק להגיד לכם שיש לי תחושה שבדרישות המינימאליות הוא אפילו לא יזחל לכם על המחשב. עכשיו אתם אולי תוכלו להתחיל לשחק ולהגיד "הנה זה רץ" אבל ברגע שיהיו לכם מספיק יחידות אתם תוכלו ליהנות מלאגים ארוכים ותקיעות לכמה דקות של המחשב – מילה שלי.

הקצב של המשחק בנוי יותר עבור שחקנים עם הרבה זמן חופשי, המון. אם אתם שחקני WarCraft או אם אתם אוהבים לבנות ערים ב-CivCity, סביר להניח שתאהבו לשחק במשחק, אם אתם שחקני FPS קלאסיים סביר להניח שתטפסו על הקירות לפני שתגמרו את הקמפיין.

המשחק משמר הרבה אלמנטים ממשחקי אסטרטגיה ישנים ובו זמנית מביא חידושים חלקם מרעננים, את השאר נגדיר כלא נחוצים. ההדרכה בקמפיין אינה ברורה מספיק לשחקן המתחיל, ולא היה מזיק אם היוצרים היו משקיעים עוד שלב כשלב של הדרכה, או מנסים לגרום להוראות שלהם להיות יותר ברורות.

האם המשחק שווה את הכסף
אני יכול להבטיח לכם שאתם מכוסים מבחינת כמות הזמן שתשבו מול המשחק רק כדי לגמור את הקמפיינים. המשחק גם נותן לכם ערך חינוכי מוסף של לימודי היסטוריה של שלושה עמים (רק חבל שאלו לא העמים שלכם). והכי חשוב, למשחק יש את אפשרות הרשת, שהיא אחת הקטגוריות החשובות יותר כדי להיות "שווה את הכסף", שכן עם הרבה משחקים אין הרבה מה לעשות אחרי שגומרים אותם. תרשו לי להוסיף שגם אם לא הייתה את אפשרות הרשת אני עדיין הייתי חושב שהמשחק שווה את הכסף, בזכות אפשרות המשחק מול המחשב בזירה, בה ניתן לשחק בלי הפסקה.

לכתבה מלאה עם תמונות באתר ngo

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות