גולשים כרגע באתר
‏שבת ‏21 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות מתורגמות

טיפים ליסוד הרפתקה פוליטית - חלק א'


26/01/08

איך עושים את זה? מאיפה מתחילים?


דירוג מאמר
צפיות: 7510

ייסד בסיס בית

יש אפשרויות שונות לרקע למשחק תפקידים פוליטי, אבל האפשרות הטובה ביותר היא בעלת הבסיס בית איפה שהד"שים (דמויות שחקן) נשארים במקום ספציפי. רוב ההרפתקאות, המפגשים והפעולות מתרחשות בתוך או ליד המקום שהד"שים קוראים לו בית, ונושאי עלילה רבים סובבים סביב איומים נגד או הזדמנויות לבסיס עצמו.

פוליטיקה ככלי וטקטיקה צריכה סביבה יציבה בכדי לשגשג, וזאת הסיבה למה סביבת בסיס ביתי היא מושלמת לסוג כזה של הרפתקה.

בצד המשחקי של הדברים, סיפור עקבי במקום התרחשות בודד מוסיף לרמת הפרטים, רמת האינטרקציות והידע המקומי של השחקים הנדרש לכיף בהתעסקות בפוליטיקה. זה קשה לקפוץ לאזור חדש ולהתחיל ללחוץ ידיים, לרכל ולבצע עסקאות. להכנס לאזור חדש כל פעם מפחית בצורה חמורה באפשרויות השחקנים ובמקורות שלהם ומפחית את הנאתם.

בצד המערכתי של הדברים, ככל שהמצב יותר קאוטי ואנרכי, הטווח של המעורבות הפוליטית קטן עד שזה מוקטן לרמת השרדות טהורה שבה הבחור עם האלה הכי גדולה שולט ברחוב. עיסקאות צדדיות, מזימות לטווח ארוך, תמרונים עדינים והסכמים הם בלתי אפשריים אם כולם נלחמים על מזון, מים ומחסה בחיי היום יום. זה מובן, סביבה יציבה מטפחת פוליטיקה.

מצבים פוליטיים מהנים צריכים חלק או כל הבאים, תלוי לפי סגנון המשחק שלך:

o       דב"שים (דמויות בלי שחקן) שיש להם משאבים להמר, להפעיל, להפסיד ולהרוויח, למשל כסף, אדמה, השפעה ומעמד חברתי.

o       מגוון מטרות, כמו הסכמי סחר, להשפיע על יורשים, הנהגה, הגדלת מוניטין וקבלת תמיכת הציבור.

o       היררכיה חברתית

o       רמות פוטנציאלות שונות של הצלחה וכישלון

o       סביבה חברתית אשר מכבדת ועוקבת אחרי החוקים החברתיים של עצמה

יש יוצאי דופן להנחיות אלה, אבל הרעיון העיקרי הוא משחק משכנע, מפורט ואינטרקטיבי במידה רבה המאפשרת משחק תפקידים פוליטי נהדר. מערכת בסיס ביתי יכולה להתאים לדרישות אלה ובנוסף לספק יציבות ואפשרויות גדילה לקבוצה שלך.

רעיונות למיקומי בסיסי הבית:

o       כפר. הד"שים חיים בסביבה כפרית למחצה. פוליטיקה כפרית יכולה ליהיות מאוד אישית ולא נעימה משום ששמועות מתפשטות מהר ומשאבי הקהילה לרוב דלילים ונלחמים עליהם.

o       עיר. השחקנים קוראים לאזור קבוע וצפוף בית. מערכות עירוניות מספקות אין ספור אפשרויות סיפוריות למצבים פולטיים אשר יכולים ליהיות פשוטים או מסובכים, בטווחים קטנים או גדולים.

o       שכונה. הקבוצה חיה בתת-קהילה ויכולה לעבוד ביצוג השכונה שלהם ולהתחרות נגד שכונות אחרות או שהם יכולים לפעול לפי הרצונות האישיים שלהם.

o       גילדה. המערכה מרוכזת בתחרות בתוך ו\או עיסוק בפוליטיקה ביצוג ישות פוליטית. המיקום של הגילדה הוא גורם אבל לא אלמנט מפתח למה שהדמויות מכנות בית. הטווח של המערכה יכול להשתרע הרבה מעבר למבנים והאזור הפיזי של אזור הגילדה.

o       לדוגמה, יתכן ויש לגילדה רשת של מקומות, שליטה במשאבים ברחבי העולם, או שיש להם קשרים בזירות פוליטיות רבות.

כל ישות חברתית מתאימה לקטגוריה הזו, למשל מפלגה, דת או אחווה.

o       טירה. בהנחה שהטירה, מבצר או מצודה היא בסיס הכוח של האזור, כל העולם של הדמויות יכול להבנות מחדרים רבים, מבנים, והמגורים בתוך המבנה. אורחים בצורת שליחים, משלחות, אורחים מיוחדים ואזרחים מספקים זרם של נושאי עלילה חדשים ותרומות פוליטיות.

o       מישור, מימד מקביל. השחקנים קוראים לאזור עם טבע מיוחד כביתם. היחוד של המקום ונקודות השוני יכולות לעזור לדמויות להפוך לנאמנים לבסיס ביתם ומיידית לקשר אותם למערכה שלך.

    • רכב או ספינה. השחקנים גרים בתוך רכב או כלי שיט נע שגדול מספיק למגורים של אנשים רבים ולתמוך במשאבים פנימיים, בסיסי כוח, והיררכיות חברתיות. דוגמה קלסיט היא ספינת החלל אנטרפרייז. התערבות פוליטית פנימית וחיצונית נתמכת בקלות.

רעיונות למניעים לבסיסי בית (למה הדמויות רוצות להשאר?):
 

    • נולדו וגודלו. יש משהו נחמד בלהתחיל ולסיים הרפתקה באותו אזור, בהנחה שהאזור פעיל. הדמויות נאמנות למקום מולדתם ונאבקים נגד מנהיגים נתעבים, שכנים בוגדניים ומטיילים ערמומיים.
    • חוזה. הקבוצה נשכרה בכדי להשיג מטרה פוליטית כלשהי לטווח ארוך, למשל לזעזע את יציבות הממשל הנוכחי של כוח זר או קהילה, לבנות ולהגן על ממשל או דמוקרטיה חדשה, או לחבל בגילדה מרושעת הנוקטת באמצעים לא חוקיים, חסרי מצפון או מסוכנים.
    • רצון שמימי או נבואה. הד"שים נגררים לתוך אזור ומוגבלים אליו בגלל רצון של, או הסכמה עם, כוח אלוהי או נבואה. אולי מעט גס, קו עלילתי זה יכול ליהיות מתגמל אם לשחקנים ניתנות סיבות יותר מושכות להשאר ולהתמיד במטרותיהם.
המשך בכתבה הבאה
אם יש לכם טיפים ועצות (בכל נושא) ניתן לשלוח אליי

(את כל הטיפים שמתקבלים אני מפרסם ומעביר הלאה)

כל הזכויות שמורות ל- Johnn Four מנהל האתר RoleplayingTips.com

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
 
  תגובות  
  כתבה נחמדה
Monk   - ‏30/‏01/‏2008 23:37 
1.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות