גולשים כרגע באתר
‏שבת ‏21 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות מתורגמות

אימה במשחקי תפקידים


02/02/08
משהו חשוך, משהו רשע, משהו עקוב מדם...
דירוג מאמר
צפיות: 7563

אז אתה רוצה להוסיף קצת אימה לתוך המשחק שלך. אבל איך אתה עושה זאת מבלי לתת לכך הרגשה מזופתת של סרט סוג ב'?

אתה צריך לשקול את הגורמים הדרושים לאימה. יש דברים שנמצאים בסרט אימה טוב (למרות שאפשר למצוא אותם בגרועים גם כן), ואפשר לצמצם אותם: משהו חשוך, משהו נורמלי, משהו מרושע, משהו מפחיד, משהו עקוב מדם, משהו קטלני ואולי משהו נוסף: משהו מנייר.

  1. משהו חשוך

    אור בהיר ומערכות בשעות היום לרוב לא יוצאות כאימה טובה. זה די קשה להבהל כאשר אתה יכול לראות בבירור מה סביבך. לכן, תיהיה בטוח שהדמויות שלך צריכות ליהיות בחושך, והמערכה צריכה ליהיות מוארת במעומעם או לא מוארת בכלל. אם אתה משתמש ברקע עירוני, הסביבה צריכה ליהיות או ריקה או כמעט ריקה, ורוב הסיכויים, יותר מידי שקטה. מוטב כך בכדי לשמוע את צרחות המתים או את הקול של התוקף.

    On the other hand, if you're going for a forest setting, then the characters should have a sense of being 'surrounded' and 'watched'. Describing the errant night noises (coyotes, owls, rustling leaves, etc.) can help increase tension. There is much that can hide in the darkness, so use it to your advantage.
     מצב שני, אם אתה הולך על מערכה ביער, אז הדמויות צריכות להרגיש מוקפות ונצפות. לתאר את קולות הלילה יכול לעזור להעצמת המתיחות. יש הרבה שיכול להסתתר בחשיכה, נצל זאת לטובתך.
  2. משהו נורמלי

    תוסיף מעט נורמליות לסיפור, או לפחות הפוגה קטנה. לאחר שרדפו אחריהם או הבהילו אותם, תן לדמויות זמן לקחת אוויר. סרטי אימה לעיתים מראים את הדמויות עושות משהו נורמלי (עושות מקלחת, מאכילות את החתול וכו') רגע לפני שהבחור הרע מתקיף.

    סצנה אחת שעולה לראש מתרחשת בסרט 'the Shining', איפה שהאישה נרדף אחרי בעלה המשוגע ומתחבאת בחדר. בדממה מנופצת במהרה על ידי הופעת גרזן החותך דרך חלק מהדלת.

    בכדי להשיג זאת במשחק שלך, אתה צריך לאפשר לדמויות לתקשר עם אנשים רגילים או לעשות פעולות רגילות. אבל לאחרי שביססת את התבנית ה"נורמלית", תוודא להרוס את זה. לדוגמה, אתה יכול לאפשר לד"ש לדבר עם מישהו עד שהוא נדקר בגב על ידי הרוצח, אשר מתקדם לרדיפה אחריהם. בנוסף לכך, עיתון מערכה יכול גם לבסס מעט נורמליות עם סיפורים שלא מיידית קשורים לעניין הנוכחי.
  3. משהו מרושע

    לכל סרט אימה חייב ליהיות 'בחור רע', בין אם זה חייזר, זומבי, רוצח משוגע או כל דבר אחר. אבל לא משנה מה בחרת, תבחר את המניעים של הרע שלך. האם זאת נקמה? שנאה? מוח? התיישבות?

    לדוגמה, פרדי קרוגר (מסיוט ברחוב אלם) ניסה להשיג נקמה על ההורים שרצחו אותו על ידי הריגת ילדיהם. בחזרת המתים החיים היה זומבי אחד שהסביר את הצורך שלהם למוחות של אנשים על ידי האימרה 'it makes the pain (of dying) go away'.

    ידיעת הנבל שלך עוזרת לך להחליט את הפעולות שלהם, אם בכלל, שהם ילקחו נגד הד"שים. אבל ביחד עם הידע של המניעים שלך, אתה צריך לדעת את החוזקות והחולשות שלהם. בעוד שזה קל יותר עם המפלצת הקלסית כמו ערפד, זה יכול ליהיות יותר קשה עם אויבים אנושיים.

    אתה אולי תרצה גם ליצור את המתח בכך שתנסה לארגן את זה כך שהד"שים לא יתייצבו מול הרשע עד חלק מאוחר בהרבה של המערכה. סרטים קלסיים רבים אפילו לא מראים את היצור עד חלק מאוחר של הסרט, מעדיפים להראות קורבנות נעלמים או שאריות שלהם. אם אתה בוחר בכך, תוודא שיש לך תיאור מאוד טוב של הרשע.
  4. משהו מפחיד

    אתה לא יכול לנהל אימה מבלי הפחדה טובה. אבל תזכור שלא כל הפחדה צריכה לערב את הרשע שלך. כמה פעמים ראית סרט שבו נבהלת ממשהו שקפץ לעבר הדמות, רק בכדי לגלות שזה רק חתול? באותו אופן, נסה להגביל את ההבהלות הקטנות או שתמצא את עצמך עם דמויות שלא מבוהלות מכלום או שקופצות מכל צל בודד (אולם, התמודדות עם השני לא כזה רע..)

    גם, תזכור שאחד החוקים העיקריים בשרידת סרטי אימה היא לעולם לא ללכת לשום מקום לבד. אז, נסה להפריד את חברי הקבוצה, אפילו אם אתה רק מפריד אותם מקבוצה יותר גדולה. לא לדעת לאן החברים שלך רצו יכול להגדיל את המתח ולהגביר את גורם הפחד. במיוחד אם אתה שומע צרחה מקפיאת דם לא הרבה לאחר מכן.
  5. משהו עקוב מדם

    דם הוא חלק חשוב בכל מערכת אימה. אתה יכול ללכת עם פילוסופית "קצת דם יכול לעבור דרך ארוכה", כמו בסרט הקלסי Psycho, איפה שהמוות של השחקנת נראה על ידי מוות שזורם בצנרת. או, אתה יכול ללכת עם פילוסופיית ה"דם, דם בכל מקום", איפה שדם משומש כקישוט, כמו שמודגם היטב במשחקי הSilent Hill וResident Evil (ובהרבה אחרים), איפה שהרבה דם, ביחד עם מוזיקה מטילת אימה, בהחלט יכולים ליצור את האווירה.

    דם גם יכול לספק רמזים. אם הבחור הרע פצוע, לדוגמה, הד"שים יכולים להשתמש בשביל טיפות הדם בכדי לעקוב אחריו למאורתו. שביל של דם גם יכול להוביל לקורבן הבא. יותר גרוע, הדמויות יכולות לראות המון דם, אבל בלי סימן לגופה.
  6. משהו קטלני

    בנוסף לכך, מוות של בן ברית ידוע יכול להגביר את ערך הזעזוע ביחד עם הרגשת האובדן מצד הד"שים. אם אתה רואה סרט אימה, ולא איכפת לך באמת אם הדמויות בו מתות או חיות, אז למה לתרוח להמשיך לצפות בסרט (או במקרה זה, לשחק)?

    לדוגמה, אני זוכר אחד מהחלקים הרבים של יום שישי ה13 שבו היה מחנאי בכיסא גלגלים שנשבע שהוא יצא ממנו לפני שימות. אני מצאתי את זה מאוד כאוב כשהנבל הרג את הדמות בכך שתפס אותו לא מודע.
  7. משהו מניר

    אם אין לך עיתון מערכה, שקול להתחיל אחד. יש הרבה דברים שעיתון יכול לעזור לך לעשות. כהתחלה, עיתון יכול להעביר את הגוון המיוחד של המערכה. העיתון של המערכה שלי לרוב כולל סיפורים אמיתיים של התקופה לתת לשחקנים אץ ההרגשה שך המאורעות האחרונים, בנוסף לממומצאים אשר קשורים לעלילה.

    כמו שדובר לפני כן, העיתון יכול לתת תחושת נורמליות. אבל זה גם יכול לספק רמזים או אותות. האם זה בסך הכל צירוף מקרים שיש המון מודעות לחתולים אבודים? או משהו יותר מרושע?

    אבל חכה, יש עוד שעיתון יכול לעשות למערכה שלך:
    • לספק רמזים שיכולים להוביל למשהו. אם לשחקנים אין מושג איך להמשיך, מאמר בעיתון יכול לפעמים לתת להם הכוונה.

      לדוגמה, סדרת כשלות בכוח השפיעה על חלקים אקראיים בעיר, והד"שים החליטו לחקור את התופעה. עכשיו, תוסיף סיפור על מספר גניבות או פריצות שקרו באזורים המושפעים, ולשחקנים שלך יש רמז אפשרי. אולם, אם הייתה לי אגורה לכל הפעמים שבהם השחקנים שלי בחרו לבדוק אחד מהסיפורים האמיתיים במקום או בתוספת לאחד המזויפים שלי, הייתי די עשיר עכשיו.

אפשר להוסיף מסרים אישיים שבהם הנבל יכול להתגרות בד"שים או שהדמויות יראו תוצאות לפעולות שלהם, או את שמותיהם מוזכרים בזכות פעולה מסוימת שהם עשו.

  1. תשקול את סביבת המשחק

    עכשיו שסיקרנו את הגורמים של אימה, זהו הזמן לחשוב על התפאורה. לא על תפאורת המערכה, אלא יותר על המקום שבו אתה תריץ את המשחק. האווירה של איפה שאתה משחק יכולה וכנראה שגם תשפיע על השחקנים שלך, אז הנה כמה דרכים ליצור מעט אימה:
    • תכבה את האור לטובת שימוש בנרות או נורות צבועות או שחורות. רק תוודא שיש לך מספיק אור בשביל שתוכלו לראות ולנוע.
    • תשתמש בקרח יבש או מכונת ערפל בכדי לערפל את הריצפה. אבל תזהר, ערפל כימי בחדר לא מאוורר יכול להפעיל את הזעקת העשן, מה שבהחלט יהרוס את מצב הרוח.
    • תשים מוזיקה מפחידה אשר תתנגן בעדינות ברקע. אם אתה רוצה לנסות להשתמש בזה כאפקט נוסף, או שתשב קרוב למערכת או שיהיה לך שלט כדי שתוכל להגביר או להנמיך את הווליום כדי להציע רמזים שמיעים לסכנה מתקרבת.

      בנוגע לבחירת המוזיקה, תשאר עם דברים שאין להם הרבה ליריקה, מכיוון שזה יכול להסיח את השחקנים. המוזיקה ממשחקי אימה (כמו Silent Hill, Clock Tower וכו') יכולה ליהיות בחירה טובה, אפשר למצוא במקומות רבים דברים יעילים אחרים.
    • אם יש לכם טיפים ועצות (בכל נושא) ניתן לשלוח אליי

      (את כל הטיפים שמתקבלים אני מפרסם ומעביר הלאה)

      כל הזכויות שמורות ל- Kate Manchester מאמר אורח בRoleplayingTips.com

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
תוכן דירוג תאריך שם
 
מאמר נחמד ומקיף! ‏01/‏03/‏2008 מור
 
מאמר מצויין! :) עוזר מאוד ‏29/‏03/‏2008 Nikar
 
יפה ומעיל, המשך כך ותגיע רחוק (אני לא מורה) ‏05/‏08/‏2009 אָלוֹרָן אֵלְיָאן
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
 
  תגובות  
  תודה רבה אחלה מאמר
ganalon   - ‏06/‏02/‏2008 19:36 
1.
  צירוף מקרים
אָלוֹרָן אֵלְיָאן   - ‏05/‏08/‏2009 11:50 
2.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות